کد خبر: ۸۸۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۶

انتقاد صریح مجید انصاری از بسیج در پخش زنده تلویزیونی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجید انصاری با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی نسبت به برخی دخالت‌های بسیج در انتخابات اعتراض کرد و آن را نوعی بداخلاقی انتخاباتی دانست. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ مجید انصاری که در ویژه برنامه‌ای در شبکه اول سیما حضور یافته و با سعید ابوطالب گفتگو می‌کرد، در بخشی از سخنان خود نسبت به دخالت‌های بسیج در انتخابات انتقاد کرد. 

مجید انصاری که در مورد کارکرد احزاب سخن می‌گفت با اشاره به اینکه نباید این کارکرد توسط برخی نهادها مانند بسیج و مساجد انجام شود گفت: «بنده در سفرهایی که برای ایجاد ستادهای انتخاباتی به شهرستان‌های مختلف می‌روم با این مساله مواجه هستم، البته این هنوز یک جریان فراگیر نیست ولی نشانه‌های جدی وجود دارد». 

مجید انصاری در پاسخ به این سوال مجری برنامه "سعید ابوطالب" در مورد اینکه بسیج می‌تواند به طور کلی و بدون مصداق مردم را به مشارکت دعوت کند گفت: «چنین مساله‌ای نیست و در انتخابات‌های قبلی نیز سابقه داشته است که این دعوت به مشارکت به نفع یک کاندیدا باشد». 

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: «وقتی یک تعداد به عنوان هادیان سیاسی بسیج در همایش‌هایی شرکت می‌کنند و می‌گویند وظیفه شرعی است که به فلان نامزد رای بدهید، این ایجاد نگرانی می‌کند، البته بدنه بسیج هم در تمام موارد از این فرمان‌ها پیروی نمی‌کند». 

انصاری به اظهارات اخیر سردار جعفری اشاره کرد و البته گفت که هر عضو نیروی مسلح آزاد است که به صورت فردی در انتخابات شرکت کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد عملکرد صدا و سیما آن را قابل مقایسه با دوره‌های پیش ندانست و از آن به عنوان رسانه حکومتی یاد کرد و در پاسخ به این اظهار نظر ابوطالب که صدا و سیما رسانه ملی است و از سوی دولت به تخریب متهم می‌شود نیز گفت: «می‌توانیم نظرسنجی کنیم، همین فردا من لباس روحانیت را در می‌آورم و با شما با کت و شلوار در برابر درب صدا و سیما از مردم می‌پرسیم که صدا و سیما از دولت آقای خاتمی بیشتر حمایت کرده است یا از دولت آقای احمدی‌نژاد». 

انصاری با اشاره به نامه‌های متعدد به رهبری در مورد اینکه نواقص قانون انتخابات در حکم یک معضل برای نظام است، به پاسخ رد مقام رهبری به این مساله اشاره کرد و خبر از آن داد که با این حال مقام رهبری از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته‌اند تا سیاست‌های کلی نظام در مورد نظام انتخاباتی را تببین کنند. 

گفتنی است، مناظره میان ابوطالب و مجید انصاری درحالی در شبکه اول سیما برگزار شد که هر دو آنها پیشتر از «میرحسین موسوی» اعلام حمایت کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Saint Martin (French Part)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
به اين ميگن جنگ زرگري ما هم ديگه چشم و گوشمون پر شده از اين حرفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
آقایان از صدقه سر همین بسیج به این جاها رسیده اند وحالا دیگر نباید در اینگونه مسائل دخالت کند.چطور اون زمان که جانشان را برای امثال شما ها فدا میکردنند وتوی تمام بحراتها در صف اول قبل شماها قرار دارن این حرف ها را نمی زدید .
مگه به بسیج حقوقی پرداخت کردید ومی کنید که برایشان باید ونباید تعین میکنید .
جناب ابوطالب مگه تو کی بودی غیر از یک خبرنگار ساده ،که بزرکترین حسنت قرار کرفتن در لیست حامیان آقای احمدی نزاد بود است و حالا اینگونه ناسپاسی می کنی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین