کد خبر: ۸۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹

کولایی: تعرض به هاشمی از اشتباهات دولت اصلاحات بوده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با بیان اینکه برخی اشتباهات موجب شکست اصلاح‌طلبان در سالهای اخیر بوده است، گفت: «تعرض به هاشمی رفسنجانی از اشتباهات دولت اصلاحات بوده است».
 
الهه کولایی شامگاه یکشنبه در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان قائم شهر با اعلام به اینکه اصلاح‌طلبان نیز نقاط ضعیفی هم در دوره مدیریت و هم در سالهای اخیر داشتند، اظهار داشت: «تعرض به هاشمی رفسنجانی و قهر سیاسی اصلاح‌طلبان و مردم آزادی خواه در سالهای اخیر از اشتباهات اصلاح‌طلبان است».

وی افزود:‌ «قهر سیاسی اصلاح‌طلبان موجب پیروزی و خوشحالی جناح مخالف در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری نهم شد که این امر نباید در انتخابات دهم تکرار شود».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با بیان اینکه قهر ما از صندوقهای رای در سالهای گذشته موجب ضرر اصلاح طلبان و خرسندی جناح مخالف شد، اظهار داشت: «مردم هزینه‌های گزافی را بابت این قهر اصلاح‌طلبان در چند سال حکومت دولت نهم متحمل شدند».

کولایی توهین به رئیس جمهور در اجلاس دوربان 2 در ژنو، امتیاز دهی بدون بی‌رویه به کشورهای بی‌نام و نشان به دلیل رقابت با غرب، بخشیدن سهم ایران از دریای خزر برای دریافت سوخت هسته‌ای از روسیه و بی‌پاسخ ماندن 30 سفر رئیس جمهور از 45 سفر خارجی ایشان را از جمله این ضررها عنوان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم با اشاره به اینکه در انقلاب و سالهای پس از آن تجربه‌های فراوانی را برای رسیدن به آزادی و حقوق فردی کسب کردیم، خاطرنشان کرد: «موسوی می‌تواند این امکان و خواسته تاریخی مردم ایران را با تجربه ارزشمندی که دارد برآورده کند».

وی تصریح کرد:‌ «مطالبات تاریخی مردم که در سال 57 شکل گرفت در دوران اصلاحات و با حضور در پای صندوق‌های رای با روش دیگری در دوم خرداد 76 ابراز شد».

کولایی با اعلام اینکه اصلاحات چیزی جزء‌ بازگشت به انقلاب نبود، تصریح کرد: «اصلاحات در متن تجربه‌های جامعه بازگشت به آرمان های انقلابی جامعه است ولی مخالفان اصلاحات سعی در مخدوش کردن چهره اصلاحات در بین مردم را دارند».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ادامه داد: «اصلاح‌طلبی که در سال 76 اتفاق افتاد نشان داد که مردم ایران به دنبال خروج از عقب ماندگی بودند و همیشه برای دگرگونی و تغییر تلاش می‌کنند».

وی اضافه کرد: «اصلاحات انقلابی نیست که در شب صورت بگیرد بلکه استمرار، حضور و تداوم تلاش نیاز این امر است که ما در سالهای اخیر از خودمان دریغ کردیم».

نماینده مردم تهران در مجلس ششم، دوم خرداد را به انقلابی دیگر در کشور تشبیه کرد و گفت: «کارهای انجام شده از سال 76 تا 84 ایران را در جایگاهی والا در منطقه و جهان قرار داد و در واقع دوم خرداد همان فضایی را در کشور و جهان ایجاد که انقلاب اسلامی ایران در پی داشت». 

وی آزادی خواهی را از مطالبات تاریخی مردم ایران عنوان کرد و یادآور شد: «صرف بیان مطلب در خصوص حقوق مردم کافی نیست، این امر خواسته بسیاری از مردم جهان است و باید تجربه‌های داخلی و خارجی برای رسیدن به این هدف آرمانی بهره‌مند شد».

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دیدگاههای امام خمینی(ره) فضای حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: «در سالهای اخیر شاهد موانع جدی برای برای حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی هستیم که به زودی مردان نیز با این روند به آن دچار خواهند شد».

به گفته وی با نوشتن قانون حضور زنان و بودن اراده سیاسی و عدم وجود ابزارهای لازم در اختیار قانون حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی کشور میسر نخواهد شد.

وی از تغییر کامیونی مدیران در دولت نهم انتقاد کرد و افزود:‌ «بسیاری از مدیران کشور تجربه‌هایشان با هزینه بیت‌المال کسب می‌کنند که خروج آنان از عرصه مدیریت و استفاده از افراد جدید حیف و میل بیت‌المال است». 

کولایی وظیفه دولت را صدقه دادن ندانست و خاطرنشان کرد: «وظیفه دولت فراهم آوردن شرایط لازم برای اشتغال و همچنین استفاده از ظرفیت های کشور با یک نگرش منطقی در سیاست خارجی و داخلی برای رفاه مردم است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین