کد خبر: ۸۸۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۸
صبح امروز انجام شد؛

بازدید هاشمی رفسنجانی از زیرگذر بزرگ توحید در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز پس از بازدید از زیرگذر بزرگ توحید در تهران گفت: «اجرای این طرح عظیم نشان می‌دهد که قدرت سازندگی ایران در اجرای طرح‌های بزرگ درون شهری نیز عظیم و نمونه است».

به گزارش گروه اجتماعی آفتاب، آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز دوشنبه در بازدید از احداث تونل توحید در جمع كارگران، كارفرمایان و مهندسان اجرای این پروژه با بیان اینكه انسان از دقت و ظرافت به كار رفته در اجرای این پروژه بزرگ صاحب نشاط می‌شود، گفت: «وقتی می‌بینیم كه در وسط شهر و با تكیه بر توان مدیران جوان چنین پروژه‌هایی به اجرا می‌رسد امیدوار می‌شویم كه می‌توان كارهای بزرگتری را انجام داد».

آیت الله هاشمی رفسنجانی دقت، سرعت و ظرافت کار را در اجرای این طرح ستود و افزود: « و امروز با پشتکار شهرداری تهران، به عنوان نمونه‌ای تاریخی از قدرت سازندگی ایران در داخل شهر مطرح می‌شود».
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: «موضوع ساخت بزرگراه نواب و گشودن گره ترافیکی این منطقه از زمان شورای انقلاب مطرح بود. در مراحل بعد كه خیابان و بزرگراه نواب عملیاتی شد بحث گره ترافیكی این منطقه در دولت من مطرح شد و خیلی‌ها فكر می‌كردند كه بحث این گره را باید از روی زمین حل كرد و فكر این كه می‌توان این گره ترافیكی را در زیر زمین حل كرد كار مشكلی بود».
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: «با توجه به مطرح بودن ساخت خط آهن برای عبور قطارهای سریع السیر از دربند (شمیرانات) تا دریای خزر، ساخت زیرگذر توحید کارگاه مطالعاتی و نمونه خوبی برای اجرای آن طرح است».

 وی احداث تونل رسالت و همین طور تونل صدر به ولیعصر و تونل توحید را از گام‌های بزرگ سازندگی در شهر تهران عنوان كرد و گفت: «امیدواریم بتوانیم با اجرای موفق این پروژه‌ها در دنیا مطرح شویم».
 
وی ابراز امیدواری کرد این نمونه کارهای بزرگ سازندگی در کشور نهادینه شود. 

درباره زیرگذر توحید
زیرگذر بزرگ توحید به طول سه کیلومتر از ابتدای خیابان دکتر فاطمی تا پس از میدان جمهوری اسلامی در دست ساخت است و تاکنون بیش از 50 درصد آن انجام شده است. اجرای این طرح از خرداد 1386 آغاز و مدت آن 29 ماه تعیین شده است. 

زیرگذر توحید به ارتفاع هشت و نیم متر و عرض سیزده و نیم متر در دو خط رفت و برگشت ساخته می‌شود. سه هزار نفر در سه نوبت کاری برای ساخت زیرگذر توحید به کار مشغولند. 

تونل توحید هم اكنون در بخش‌های متعدد احداث دارای پیشرفت مطلوب است كه در بخش حفاری كناری 96 درصد، در بخش حفاری میانی 100 درصد، در بخش شمع‌های كناری 95 درصد، در بخش قطعات پیش ساخته 76 درصد، بتون ریزی بخش فوقانی 93 درصد و در بتون ریزی تاج بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است. 

تونل توحید 2 هزار و 136 متر طول دارد و با احداث آن كه سه برابر تونل رسالت طول دارد، بزرگترین بزرگراه شمال به جنوب تهران با هدف هدایت و كنترل ترافیك شمالی به جنوبی تكمیل می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از بازدید از زیرگذر بزرگ توحید، برای افتتاح نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در بوستان گفتگوی تهران، در این محل حضور یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین