کد خبر: ۸۸۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۷
در جریان سفر به ایلام مطرح شد؛

کروبی: نگاه امنیتی باید از جامعه معلمان برداشته شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی در ایلام گفت:‌ «در این انتخابات یک جریان فکری تحرکی مناسب را برای یک انتخابات پرشور دارد و در مقابل آن یک جریانی به وحشت افتاده و به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و یک انتخابات با مشارکت حداقلی می‌باشد».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام مهدی كروبی با حضور در مسجد جامع ایلام با تشکر و قدردانی از محبت مردمی كه به انتظارش نشسته بودند، اظهار كرد: «ایلام مظهر مقاومت، ایستادگی، تمدن، تاریخ، ایمان، ساده‌زیستی است. استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، همچون سپر بلا، برای کشور بود. ایلام چه در آن دوران و چه در وضعیت فعلی، دارای وضع خاصی است».

وی در بیان خاطره‌ای یادآور شد: «در دوره‌ای که رییس مجلس سوم بودم، خرابی‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی که ناشی از جنگ بود، در این استان بسیار بود و من مستقیما در بعضی مواقع وارد قضیه می‌شدم تا بتوانم کمک‌های هرچند کوچک، به این مردم داشته باشم».

وی هم‌چنین یادآور شد: «در زمان دفاع مقدس مردمان این خطه در زیر آتش‌های دشمن، در بیابان‌های اطراف شهر، در زیر چادرها و در زیر پل‌ها زندگی می کردند. در مقطعی در جلسه شورای امنیت ملی بودم و در آن‌جا صحبت از آمایش جمعیت بود. اما برادران رزمنده‌ای که در جلسه حضور داشتند، بالاتفاق بر این نظر بودند که مردمان استان ایلام همچون سربازهایی برای وطن هستند».

دبیركل حزب اعتماد ملی افزود: «به یاری خدا و با رای قاطبه مردم شریف ایران چنانچه سکاندار اجرایی کشور شوم، برای مناطق جنگ‌زده برنامه‌های خاصی دارم. زیرا برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از جنگ تحمیلی نیازمند حرکتی جهشی هستیم که این امر با حضور مدیران مجرب و برنامه‌ای منسجم، قابل اجرا می‌باشد».

وی ادامه داد: «در این انتخابات یک جریان فکری تحرکی مناسب را برای یک انتخابات پرشور دارد و در مقابل آن یک جریانی به وحشت افتاده و به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و یک انتخابات با مشارکت حداقلی می‌باشد؛ لذا همگی ما باید درصدد انتخاباتی حداکثری و پرشور باشیم».

وی خطاب به مردم گفت: «آن‌هایی که وضع موجود را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... می‌پذیرند، تلاش می‌کنند که اوضاع همین روال پیش برود. اما آن‌هایی که معتقدند باید وضع تغییر کند، نسبت به گروه اول در اکثریت می‌باشند؛ لذا حضور مردم در انتخابات هرچه بیشتر باشد، نویدبخش پیروزی برای تغییر وضع موجود است».

كروبی تاكید كرد: «مردم باید حضوری حداکثری در انتخابات داشته باشند تا همگان بدانند فرزندان امام(ره) زنده‌اند. انقلابیون زنده‌اند و آمده‌اند به تغییر وضع موجود رای دهند».

وی هم‌چنین با حضور بر مزار شهدای گمنام ایلام با اهدا گل و قرائت فاتحه به مقام شهدای گمنام ادای احترام كرد.

کروبی در دیدار با جمعی از بانوان ایلامی در حسینیه حائری‌ها نیز از برنامه‌هایش برای ارتقا جایگاه زنان خبر داد و به برخی باورهای سنتی درباره حضور زنان اشاره و اظهار كرد: «در زمان حضرت امام برخی‌ها به دلیل باورها و عقاید خود اعتقاد داشتند که زنان باید محصور به نقش خانه و خانواده باشند، اما حضرت امام(ره) با این نظرات مخالف بودند و بر پیشرفت و اعتلای زنان و حضور پررنگ آن‌ها در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و... تاکید داشتند».

دبیركل حزب اعتماد ملی در ادامه به تعداد بانوان نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف اشاره کرد و یادآور شد: «در اولین دوره‌ها تنها سه یا چهار زن به نمایندگی از مردم آن هم در شهرهای بزرگ در مجلس حضور داشتند و ما تلاش‌های بسیاری را انجام دادیم تا هر دوره به نسبت به دوره قبل تعداد بانوان افزایش یابد. در دوره‌های اخیر زنان توانستند حتی از شهرستان‌های متفاوت نیز به مجلس راه یابند. در مجلس ششم تعداد نمایندگان زن 12 تن بود، اما متاسفانه در دوره فعلی تنها 8 نماینده زن در مجلس حضور دارند و این در مقایسه با مجلس ششم کاهش 30 درصدی را نشان می‌دهد».

وی با بیان این توصیه به زنان كه " حتما در فعالیت‌های اجتماعی و تشکل‌ها حضور فعال‌تری داشته باشید" تاکید کرد: «اگر من رییس‌جمهور شوم، برنامه‌های خاصی برای ارتقای جایگاه زنان و بهبود زندگی آن‌ها دارم. علاوه بر این‌که گفتم یک وزیر زن در کابینه خواهم داشت، سعی خواهم کرد به زنان روستایی و زنان سرپرست خانوار نیز توجه ویژه‌ای داشته باشم».

وی در جمع مردم چوار نیز ایلام را سرزمین شجاعت و رشادت ایمان و اعتقاد توصیف كرد و گفت: «با این‌که این استان سپر دفاع ایران عزیز بوده است، اما هنوز از نعمات بهره کافی نبرده و در محرومیت به سر می‌برد. با آن‌که قدم‌هایی برداشته شده، اما این اقدامات کافی نیست و یا به نتیجه مطلوب نرسیده است».

كروبی گفت: «اگر به لطف شما و به یاری خدا در انتخابات پیروز شدم، برنامه‌ای ویژه برای رفع محرومیت از مناطق محروم و آسیب دیده از جنگ در نظر دارم».

وی با اشاره به تمدن کهن ایلام خاطرنشان كرد: «بسیاری از اشیا و آثار باستانی این استان در موزه‌های خارجی دیده می‌شود ولی ایلام امروز با رنج محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند».

وی با اشاره به انتخابات آتی ابراز عقیده كرد: «امروزه در یک سو برنامه تبلیغاتی انتخاباتی وسیعی با تکیه بر بودجه بیت‌المال انجام می‌شود و همه امکانات در دست آن‌هاست، اما بدانید که رای اکثرا ناراضی می‌تواند وضعیت را دگرگون کند».

دبیركل حزب اعتماد ملی گفت: «امروز دو گروه در جامعه هستند؛ یکی گروهی که در پی تغییرند و عده‌ای دیگر که می‌خواهند وضعیت به همین گونه بماند، اما برگ‌های رای شما مردم است که می‌تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد».

وی هم‌چنین در جمع فرهنگیان استان ایلام به اهمیت جایگاه این قشر اشاره کرد و گفت: «کار فرهنگیان از آن جهت با اهمیت است که آنان تربیت کننده آینده‌سازان ایران و مدیران فردای کشور هستند».

وی با اشاره به کمبودها و کاستی‌های معلمان گفت: «هرکجا که بوده‌ام، چه در مجلس و چه در مجمع تشخیص مصلحت، همواره برای حل مشکلات فرهنگیان رایزنی کرده‌ام و هرگاه که در مجلس بودجه جدیدی قرار بود تصویب شود به اعضای کمیسیون همواره توصیه می‌کردم تا به وضعیت آموزش و پرورشی‌ها توجه خاصی داشته باشند».

كروبی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر رای کافی کسب کردم و از سوی مردم به عنوان رییس‌جمهور برگزیده شدم، چند برنامه برای آموزش و پرورش دارم؛ اول آن‌که با مشاوره و گفت‌وگو وزیری از اهالی آموزش و پرورش انتخاب خواهم کرد و دوم آن‌که جلسات مشاوره‌ای منظم با وزرا و معاونین سابق آموزش و پرورش خواهم داشت تا از خردجمعی و سوابق و تجربیات آن‌ها استفاده کنم».

وی گفت: «یکی از مسائلی که به نظر مهم می‌آید، برداشتن نگاه امنیتی درخصوص معلمان است و باید منزلت را جایگزین این نگاه کرد».
وی با بیان این‌که " در انتخابات آینده رییس‌جمهور رقیب جدی دارد" ابراز عقیده كرد: «دولت فعلی همه امکانات را در دست دارد. اگر شما از وضع موجود ناراضی هستید، باید در انتخابات حضور یابید».

دبیركل حزب اعتماد ملی تاکید کرد: «از حرف‌های تردیدآمیز پرهیز کنید و به جای آن همه را به حضور در انتخابات تشویق کنید».

وی تاکید کرد: «گرچه مشکلات فراوان است، اما حتی حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، احتمال پیروزی در انتخابات نیز بیشتر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین