کد خبر: ۸۸۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۲

مرعشی: هم مسلمان هستیم و هم طرفدار آزادی و دموکراسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین مرعشی گفت: «در جمهوری اسلامی آزادی هست و رای مردم مبنای مشروعیت حکومت اسلامی است؛ ما نیز لیبرال دموکرات مسلمان هستیم و بر این اساس عمل می کنیم».

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران،‌در مناظره با قاسم روانبخش، در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، تصریح کرد: «اگر اسلام قابل جمع کردن با لیبرالیسم نباشد قابل جمع کردن با فاشیسم هم نیست».

مرعشی افزود: «امروز از اسلام تعابیر مختلفی ارائه می‌شود که ما آن‌ها را به عنوان اسلام ناب قبول نداریم؛ مانند اسلام طالبانی که آن را با فاشیسم مخلوط کرده‌اند».

سخنگوی حزب کارگزاران یادآور شد: «ما دموکرات هستیم و حکومت اکثریت بر اقلیت و حکومت مردم بر مردم را قبول داریم، هر چند که دموکراسی یا حکومت دموکرات بهترین نوع حکومت نیست؛ اما بهترین حکومتی است که تا کنون بشر توانسته به آن دست یابد».

وی اظهارکرد: «اگر رای را در جمهوری اسلامی مبنا قرار دهیم و حکومت دموکراسی را بپذیریم پس دموکرات هستیم که البته جمهوری اسلامی قواعدی دارد که با احکام اسلام باید سازگار باشد».

سخنگوی حزب کارگزاران افزود: «در جهان امروز مساله حقوق بشر، مهم‌ترین موضوع است و کشورهای زیادی منشور آن را امضا کرده‌اند که مشخص می‌کند انسان‌ها حق و حقوقی دارند، اما آیا حقوق بشری که در غرب تبلیغ می‌شود با اسلام سازگاری دارد و یا این‌که ما حقوق بشر اسلامی داریم»؟

وی با بیان این‌که اساسی‌ترین مبنای دین اعتقاداتی از جمله توحید، نبوت و معاد است و اگر کسی با عمق وجود آن را باور نکند و در این زمینه تقلید کند در اصول اعتقادی وارد موضوع دینداری و دیانت اسلام نشده است، گفت: «در اصلی‌ترین مبانی باید درک و اعتقاد وجود داشته باشد و نمی‌توان تقلید کرد».

مرعشی درباره عبدالکریم سروش نیز گفت: «سروش از اعضای حزب ما نیست و دیدگاه ما با دیدگاه وی تفاوت دارد. نباید وی را با حزب کارگزاران و اصلاح‌طلبان مرتبط دانست؛ لذا در زمینه سخنان وی پاسخگو نیستیم، اما به وی احترام می‌گذاریم». 

در این مناظره، قاسم روانبخش هم گفت: «نمی‌توان هم مسلمان بود و هم طرفدار لیبرالیسم؛ این امر با مبانی اسلام قابل جمع نیست و در تضاد است».

قاسم روانبخش، از معدود روحانیون طرفدار محمود احمدی‌نژاد، با بیان مطلب فوق افزود: «مرعشی دریک مصاحبه با هفته‌نامه موتلفه بیان می‌کندیک لیبرال دموکرات مسلمان و طرفدار لیبرالیسم است».

وی افزود: «آنچه انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند تفکر ناب اسلامی است و با تفکر التقاطی هیچ کس به مقصود نمی‌رسد».

روانبخش تصریح کرد: «سازمان مجادهین خلق در سال 52 با تفکر مارکسیسم به میدان آمد و عاقبت اعضایش کفر بود».

وی با بیان این که ما فاشیسم را کاملا محکوم می‌کنیم، گفت: «اسلام نه سوسیالیسم است و نه لیبرالیسم، آن‌چه اسلام می‌گوید و رهبری می‌فرماید فرهنگ اصیل اسلامی و بومی است».

روانبخش افزود: «اصلاح‌طلبان 16 سال بر دولت حکومت کردند و هیچ فکری برای اقتصاد اسلامی نکردند؛ اما احمدی‌نژاد هیئتی را برای تصحیح قانون بانک‌ها، بیمه و برنامه پنجم قرار داد».

این روحانی طرفدار احمدی‌نژاد، خاطرنشان کرد: «از بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری کسی صالح‌تر از احمدی‌نژاد پیدا نکردم که بتواند به فرموده مقام معظم رهبری گفتمان امام و انقلاب را احیا کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین