کد خبر: ۸۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷

عبدی:‌ اجرای سه بیانیه کروبی کشور را مقتدر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس عبدی گفت: «با ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست و انتخابات، اسلحه به اندیشه، عقلانیت و برنامه ریزی برتری پیدا می‌کند که در این خصوص چیزی که نابود می‌شود برنامه‌ریزی، رشد و توسعه است».
 
به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ عباس عبدی در گفتگویی با سحام نیوز، افزود: «ورود افراد مسلح از جمله بسیج به امور سیاسی و دخالت در انتخابات موجب نابودی نیروهای نظامی می‌شود».

این فعال سیاسی با اشاره به رهنمود امام (ره) مبنی بر جلوگیری از دخالت نیروهای مسلح در امور سیاسی، اظهار داشت: «تجربه کشورهای دیگر ثابت کرده است دخالت نظامیان در امور سیاسی کشور بسیار خطرناک می‌باشد».

عبدی همچنین در خصوص بیانیه‌های اخیر آقای کروبی مبنی بر احیای حقوق شهروندی، برنامه ریزی و مردمی کردن نفت گفت: «سه بیانیه اخیر آقای کروبی سه حلقه از یک زنجیره را تشکیل می‌دهند که همه به هم مرتبط بوده و یک اصل اساسی جامعه را تشکیل می‌دهند».

وی افزود: «عقلانیت و برنامه‌ریزی برای یک کشور، متکی نبودن دولت به درآمدهای نفتی و حاکمیت قانون و حقوق مدرن و متناسب، سه حلقه مفقوده در ساختار سیاسی کنونی است که باید تلاش کرد هر سه را متوازن با یکدیگر پیش برد».

این فعال سیاسی با بیان اینکه این سه اصل به عنوان هدف اصلی جامعه ایران کشور را مقتدر می‌کند، اظهار داشت: «این اصول موجب رسیدن به رشد تعالی و توسعه داخل و بهبود جایگاه مناسب خارجی می‌شود».

عبدی با بیان اینکه تنها بخشی از تامین حقوق شهروندان در اختیار اوست و مابقی در حوزه مجموعه حاکمیت است، گفت: «رییس جمهور نمی‌تواند در خصوص مجموعه حاکمیت قول قطعی بدهد اما می‌تواند تمهیدات لازم را برای بهبود شرایط فراهم کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
ه تضمینی وجود داره که آقای کروبی هر روز با یک حکم حکومتی جدید روبرو نشوند؟ آیا فکر کردن اونوقت موضعشون چه خواهد بود؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین