کد خبر: ۸۸۵۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

کلاهبرداری اینستاگرامی با جعل حساب کاربران

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد اکانت جعلی به نام افراد سرشناس اقدام به کلاهبرداری ۲۵ میلیارد ریالی کرده بود، خبر داد.
کلاهبرداری اینستاگرامی با جعل حساب کاربران
آفتاب‌‌نیوز :

 سرهنگ سیداحمد موسوی اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی معلوم شد شخصی به هویت نامعلوم با ایجاد اکانت جعلی و مشابه اکانت شاکی، با ارسال پیام به مخاطبین و درخواست واریز وجه از آنها، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام  انتظامی گفت: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به ‌هویت معلوم که اهل و ساکن استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا در استان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر جرم خود شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، بیان کرد: با شناسایی افراد معتبر در اینستاگرام و ایجاد اکانت جعلی به نام آنها و به بهانه نیاز مبرم مالی با ارسال شماره کارت بانکی، از دنبال کنندگان و اقوام قربانیان درخواست واریز وجه می‎نمودم.

سرهنگ موسوی افزود: متهم در اظهارات خود به بیش از ۸۰ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی ۲۵ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف و ضمن ابراز پشیمانی، انگیزه خود را از این اقدام کسب مال نامشروع از این طریق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و ایجاد هویت‌های مجازی جعلی قربانیان خود در صدد فریب و کلاهبرداری می باشند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با چنین پیام‌هایی حتما با فرد مورد نظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه یا ارسال مدارک و اسناد هویتی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین