کد خبر: ۸۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
در دیدار جمعی از دانشجویان ابراز شد؛

اعتراض اعلمی به بزرگنمایی کاندیداتوری کودک 12 ساله و کشاورز اردبیلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکبر اعلمی گفت: «تنگ‌نظری‌های سیاسی تا آنجا ادامه می‌یابد که حتی یک تصویر از دهها عکس و فیلم مربوط به نشست مطبوعاتی اینجانب در ستاد انتخاباتی وزارت کشور که در حضور دهها خبرنگار و عکاس گرفته شده در صدا و سیمایی که با پول ملت اداره می‌شود، منتشر نمی‌شود، اما عکس و فیلم مربوط به کودک 12 ساله و کشاورز اردبیلی که با هماهنگی دست اندرکاران مربوطه، به وزارت کشور هدایت شده‌اند با آب و تاب کامل در رسانه‌های داخلی و خارجی منعکس می‌شود»!!

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، اکبر اعلمی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم با اعلمی با ابراز ناخرسندی از عملکرد رسانه‌های داخلی و خارجی در انعکاس اخبار مربوط به کاندیداها و برخورد کاملاً حذفی صدا و سیما گفت: «بنده 30 سال در این کشور در سمت‌های مختلف خدمت کرده‌ام و در طول هشت سال دوران نمایندگی خود هم عضو مهمترین کمیسیون مجلس یعنی امنیت ملی و سیاست خارجی بوده‌ام، علاوه بر اینها با انتخاب نمایندگان مجلس دو سال ریاست شورای نظارت بر سازمان صداوسیما و 8 سال ریاست گروههای دوستی پارلمانی ایران و انگلیس ،ایران و آلمان ،ایران و اسلوونی و ایران و سریلانکا را برعهده داشته‌ام. افزون بر اینها در طول دو دوره نمایندگی مجلس حداقل 80 بار در دانشگاههای سراسر کشور برای دانشجویان سخنرانی کرده‌ام».
 
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی افزود: «4 روز پیاپی مناظره بنده با الهام وزیر کنونی دادگستری از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است و 8 سال تمام مردم دهها نطق بنده و بیش از 70 بار سوالاتم از وزرای مختلف را از طریق صدای جمهوری اسلامی شنیده‌اند، بنابراین اعلمی برای مسئولان کشور، دست اندرکاران صدا و سیما، ارباب جرائد طیف وسیعی از مردم و کشورهای خارجی نام نا آشنائی نیست تا مدعی شوند که او هم کاندیدائی است مانند سایر کاندیداهای گمنام»! 

نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی در تبیین علل برخورد حذفی با وی گفت: «ذکر دو مثال می‌تواند توضیح دهنده رفتارهای اقتدارگرایان با من باشد».
 
وی یادآور شد: «یکی از دوستانم که عضو فدراسیون کشتی است می‌گفت که در آستانه یکی از بازی‌های المپیک در نظر داشتیم بهترین کشتی‌گیران را برای تیم ملی انتخاب نمائیم، با هریک از افراد ذی‌نفوذ دولتی که در این‌خصوص مشورت کردیم اغلب افراد سرشناس کشتی را که نوعاً به‌دلیل ارتباط نزدیک با بعضی از مسئولان دولتی، اعضای فدراسیون کشتی، مجریان ورزشی صدا و سیما و خبرنگاران و مدیر مسئولان نشریات ورزشی، صاحب نام و شهرت شده بودند را معرفی می‌کردند. لذا به سایر اعضای فدراسیون گفتم این درست نیست که ما از میان جامعه بزرگ کشتی‌گیران تنها بر روی تعداد محدودی از افراد سرشناس متمرکز شویم از این‌رو پیشنهاد کردم تا با تشکیل تیم‌هایی در شهرهای مختلف آنها به باشگاه‌ها مراجعه کرده و با بررسی کشتی کشتی‌گیران مطرح هر باشگاه بهترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب کنند و همین کار را هم کردیم و در بررسی‌های خود با کشتی‌گیران قَدَری مواجه شدیم که به‌دلیل عدم ارتباط با مسئولان دولتی گمنام باقی مانده و هرگز از آنها نامی به میان نمی‌آمد».
 
نماینده مجالس ششم و هفتم ادامه داد: «این دوست می‌گفت کشتی‌گیرانی که از این طریق شناسائی شدند در رقابت با کشتی‌گیران نام و نشاندار پشت بسیاری از آنها را به خاک مالیدند و جالب اینجاست که دو سه نفر از کشتی‌گیران بسیار سرشناس هم از بیم اینکه مبادا پشتشان توسط کشتی‌گیران گمنام به خاک مالیده شود به بهانه‌های مختلف از کشتی گرفتن با آنها شانه خالی کردند و بالاخره با اعزام همین کشتی‌گیران تازه شناسائی شده به المپیک، تعداد قابل توجهی از آنها برای کشورمان افتخار آفریدند»!
 
این حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری به مثال دیگری اشاره کرد و گفت: «بعضی از میوه فروشی‌ها قسمتی از میوه‌های خود را در پیشخوان مغازه و در مقابل چشمان مشتریان خود قرار می‌دهند و میوه‌های مرغوب‌تر و یا کمیاب را هم در محلی دور از دسترس همگان نگهداری می‌کنند. میوه‌هائی که همواره در پیشخوان قرار دارد برای مشتریان دائمی آشنا به‌نظر می‌رسد و چه بسا اگر مصرف کنندگان از وجود میوه‌های پنهان شده با خبر شوند ،حاضرند آنرا با قیمت بیشتری هم خریداری کنند. از اینرو میوه‌های قابل رویت الزاماً مطلوبیت نهائی مصرف کننده را افزایش نمی‌دهد و کافیست که مصرف کنندگان از وجود میوه‌های دیگر هم مطلع گردند».
 
اعلمی افزود: «ویژگی مثبت سوپر مارکت‌ها در این است که همه کالاهای خود را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند تا آنها نیز از حق انتخاب خود حداکثر استفاده را کرده و از این طریق مطلوبیت نهائی خویش را افزایش دهند. آن دسته از مغازه‌دارانی که این حق را از مشتریان خود سلب می‌کنند در واقع در حق آنها جفا می‌کنند و بیم آن دارند که با آشکار شدن میوه‌ها و کالاهای مرغوب، تقاضا برای محصولات نامرغوب و کم کیفیتشان از رونق بیفتند»!
 
رئیس اسبق شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با بیان اینکه متاسفانه برخی از سیاست پیشگان کشورمان (بعضی از اعضای کلکسیون دائمی قدرت) و ایادی آنها میدان سیاست را هم به یکی از دو روش فوق در کنترل خود دارند و از این طریق علاوه بر اینکه مردم را از حق انتخاب کرده محروم می‌سازند، مانع از حق انتخاب شدن و گردش قدرت در میان نخبگان جامعه می‌شوند، گفت: «این‌روزها هرکس به خبرهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گوش فرا دهد و روزنامه‌های وابسته را مطالعه کند و یا حتی به گزارش‌های خبری شبکه‌های تلویزیونی وابسته به کشور‌های خارج نظیر BBC توجه نماید، متوجه این واقعیت و نوعی همنوائی کامل در اعلام اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری خواهد شد».
 
وی افزود: «همه این رسانه‌ها قبل از اینکه شورای نگهبان در مورد صلاحیت کاندیداهای احتمالی اظهار نظر نماید و یا اینکه مردم با رای خود در پای صندوق‌های رای‌گیری وزن اجتماعی و سیاسی و میزان مقبولیت کاندیداها را تعیین کنند، بالاتفاق به بهانه اینکه آقایان احمدی‌نژاد، محسن رضائی، کروبی و موسوی کاندیداهای مطرح هستند، تبلیغات خود را صرفاً روی آنها متمرکز کرده و پیوسته به مخاطبین خود تلقین می‌کنند که این چهار تن کاندیداهای سرشناس ریاست جمهوری هستند! و جالب‌تر اینکه حتی کسانی که پیوسته بر طبل ضرورت تغییر و اصلاحات می‌کوبند آنها هم بدون اینکه به نقش و سهم افراد مذکور در ایجاد وضعیت نامطلوب کنونی توجه کنند، تحت تاثیر این بمباران تبلیغاتی نگاهشان صرفاً معطوف به همین چهار نفر شده است»!
 
این کارشناس اقتصاد بین‌الملل افزود: «این قبیل تنگ نظری‌های سیاسی و سازمان یافته تا آنجا ادامه می‌یابد که حتی یک تصویر از دهها عکس و فیلم مربوط به نشست مطبوعاتی اینجانب در ستاد انتخاباتی وزارت کشور که در حضور دهها خبرنگار و عکاس گرفته شده در هیچ‌یک از رسانه‌های وابسته به جناح‌های اقتدارگرای به اصطلاح اصلاح طلب و اصولگرا و به‌ویژه صدا و سیمایی که با پول ملت اداره می‌شود، منتشر نمی‌شود، اما عکس و فیلم مربوط به کودک 12 ساله و کشاورز اردبیلی که با هماهنگی دست اندرکاران مربوطه، به وزارت کشور هدایت شده‌اند با آب و تاب کامل در رسانه‌های داخلی و خارجی منعکس می‌شود تا به این بهانه مقدمات و توجیهات محدود ساختن هرچه بیشتر حق انتخاب شدن در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود»!!
 
اعلمی ادامه داد: «مساله در خور توجه‌تر اینکه شبکه تلویزیونی BBC (بنگاه خبرپراکنی بریتانیا) هم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران راه‌اندازی شده و بعضی از دست اندرکاران آن خبرنگار و نویسنده روزنامه‌های وابسته به جریان موسوم به دوم خرداد بوده‌اند ،به‌جای اینکه در ظاهر هم خود را بی‌طرف نشان داده و از دخالت در امور داخلی ایران و انتخابات ریاست جمهوری خودداری ورزیده و به گردش آزاد اطلاعات تن دهند، در یک هم‌صدایی آشکار از ادبیات رسانه‌های حکومتی استفاده کرده و همواره بر مطرح بودن چهار کاندیدای مورد اشاره تاکید می‌ورزد و این در حالیست که مطرح بودن این افراد الزاماً به معنای مقبولیت اجتماعی آنان نیست، سکون و یخبندان فضای انتخاباتی دلیل این ادعاست». 

این حقوقدان در ادامه گفت: «وانگهی اگر شهرت و مطرح بودن اشخاص به تنهائی دلیلی بر بالا بودن شانس پیروزی آنها باشد، محمد علی کلی و جو فریزر هم مشهورترین بوکسورهای جهان بوده‌اند اما اگر امروز در رینگ مسابقه در برابر یک بوکسور آماتور قرار بگیرند چه بسا با یک هوک چپ و راست ناک اوت شوند. همینطور شهرام جزایری هم امروز از شخصیت‌های مطرح و مشهور به شمار می‌آید اما آیا کسی می‌تواند مدعی شود که این شهرت نشانه محبوبیت و مقبولیت اجتماعی اوست؟ بنابراین مقبولیت و محبوبیت معطوف به شهرت و مطرح بودن تنها در پای صندوق‌های رای مشخص خواهد شد و با جنگ روانی و برخوزدهای انحصارطلبانه نمی‌توان بعضی از کاندیداها را بر جامعه تحمیل کرد».
 
این کاندیدای ریاست جمهوری دهم افزود: «واقعیت این است که شهرت برخی از افراد ناشی از تریبون‌های دولتی و حکومتی و یا رسانه‌هایی است که با رانت‌های دولتی اداره می‌شوند و متاسفانه قریب به اتفاق آنها هم در انحصار اعضای کلکسیون دائمی قدرت و عوامل و نزدیکان آنها قرار دارد و اگر قرار باشد که در هر انتخاباتی تنها این قبیل افراد مطرح، همواره مطرح شوند و اسامی سایر نامزدها به دلیل عدم اتصال به دو منبع پول و قدرت در غربت قرار بگیرد، لاجرم قدرت همچنان در انحصار کسانی باقی خواهد ماند که اغلب صاحب قدرت و ثروت بادآورده هستند و اصرار می‌ورزند که کشور را به صورت الیگارشی اداره کنند، در اینصورت جمهوریت رنگ سلطنت به خود خواهد گرفت که این روند در تعارض آشکار با اصول متعدد قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر است». 

اکبر اعلمی به ماده 21 اعلامیه جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت:‌ «به موجب این ماده اساس و منشا قدرت حکومت، اراده مردم است و اين اراده بايد به وسيله انتخاباتى ابراز گردد که از روى صداقت و به طور ادوارى صورت پذيرد و انتخابات بصورت عمومى و با رعايت مساوات و با راى مخفى يا طريقه‌اى نظير آن انجام گيرد که آزادى راى را تامين نمايد. هر کس حق دارد که در اداره امور عمومى کشور خود، خواه بصورت مستقيم و خواه با وساطت نمايندگانى که آزادانه انتخاب شده باشند ،شرکت جويد و این همان نکته مهمی است که اصول 6 و 56 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر آن تاکید ورزیده است».
 
وی افزود: «این امر در کشوری با شرایط ایران زمانی جامه عمل خواهید پوشید که طبق توصیه بند 9 اصل سوم قانون اساسی ،حاکمیت تبعيضات ناروا را در عرصه انتخابات رفع و امكانات عادلانه را برای همه کاندیداها و حق انتخاب آزاد ایجاد نماید، درغیر این‌صورت باید رسماً اعلام کنند که بجز کاندیداهای حکومتی کسی حق ورود به میدان رقابت‌ها را ندارد»! 

در پایان این دیدار دانشجویان نیز نقطه نظرات خود را بیان کرده و حمایت خود را از نامزدی اکبر اعلمی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین