کد خبر: ۸۸۵۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
تبلیغات

انواع روش خرید زعفران از کشاورز

خرید مستقیم از کشاورز می‌تواند تضمین‌کننده اصالت، مرغوبیت و تازگی کالا باشد. در اینجا با نحوه خرید زعفران از کشاورز آشنا خواهید شد.
انواع روش خرید زعفران از کشاورز
آفتاب‌‌نیوز :

زعفران را به‌عنوان گران‌ترین ادویه جهان می‌شناسند که به دلیل خواص بی‌نظیر و همچنین رنگ و عطری که به غذا می‌بخشد در سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

خوشبختانه در این زمینه ایران بزرگترین تولیدکننده جهان است و شهرستان‌های قائنات و تربت حیدریه در خراسان به‌عنوان قطب‌های اصلی تولید زعفران شناخته می‌شوند. همچنین نام شهرستان قائنات جهانی بوده و به پایتخت زعفران مشهور است.

محبوبیت و ارزشمند بودن این گیاهِ طلایی رنگ باعث شده تا علیرغم فراوانی آن در ایران، متاسفانه در بازارِ آن توسط برخی از سودجویان تقلب صورت گیرد و یافتنِ زعفران اصیل و اعلاء برای خریداران کمی دشوار شود.

مصرف زعفران تقلبی و نامرغوب نه‌تن‌ها برای سلامتی مفید نیست، بلکه ممکن است مضر هم باشد، لذا با خرید زعفران اصل از کشاورز می‌توانید مطمئن باشید که به سلامتی خود و خانواده‌تان کمک فراوانی خواهید کرد. در اینجا می‌خواهیم شما را با روش‌های خرید زعفران از کشاورز آشنا کنیم.

خرید زعفران از کشاورز

روش‌های مختلفی برای خرید زعفران از کشاورز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • خرید از دوستان و آشنایان زعفران کار: اگر در شهرتان دوست یا آشنایی دارید که کشاورز زعفران است، می‌توانید مستقیما زعفران خود را از آن‌ها تهیه کنید و مطمئن باشید که زعفرانی اصل و مطمئن دارید، چراکه کشاورزان هیچ‌وقت کارِ خود را خراب نمی‌کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که زعفران هر منطقه با منطقه دیگر از نظر عیار و کیفیت متفاوت بوده و ترجیحا زعفران خود را از خراسان به‌ویژه منطقه قائنات در شمال استان خراسان جنوبی تهیه کنید که به پایتخت زعفران مشهور است.
  • خرید از بازار‌های اینترنتی: روش دیگر برای خرید زعفران از کشاورز این است که در بازار‌های اینترنتی (مارکت پلیس) مانند باسلام به دنبال برخی از کشاورزان بگردید که در اینترنت حضور دارند. البته در بازار‌های اینترنتی، چون فروشندگان بسیار مختلفی وجود دارند کمی تشخیص خوب از بد سخت می‌شود چراکه هر کسی می‌تواند برای فروش زعفران اقدام کند. در خرید از این بازار‌ها حتما به نظرات، امتیاز، سابقه فعالیت و.. دقت کنید.
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر فروش محصولات کشاورزی: در روش قبلی یعنی خرید از بازار‌های اینترنتی، چون عموما اشخاص صاحب برند نیستند و با هزینه کم در یک بازارگاه شروع به فعالیت می‌کنند، ممکن است حساسیت بالایی نسبت به برند‌های معتبر در این زمینه روی محصولات، خدمات پشتیبانی و.. نداشته باشند؛ لذا پیشنهاد ما خرید زعفران از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه هست. در ادامه یکی از فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه فروش مستقیم زعفران کشاورزان خراسان فعالیت دارد را معرفی می‌کنیم. مزیت این فروشگاه‌ها این است که یک تیم متخصص روی کیفیت محصولات نظارت داشته و تضمین‌کننده کیفیت هستند.

خرید مستقیم زعفران از کشاورزان در فروشگاه باغ ایران

خرید زعفران از کشاورز در فروشگاه باغ ایران

در حال حاضر دو فروشگاه اینترنتی معروف با نام‌های کشمون و باغ ایران در زمینه فروش مستقیم زعفران از کشاورزان قائنات فعالیت دارند که ما به معرفی یکی از آن‌ها که شناخته‌تر شده هست می‌پردازیم.

باغِ ایران یک فروشگاه اینترنتی معتبر بوده که دفتر مرکزی آن در قائنات (پایتخت زعفران جهان) می‌باشد. این آنلاین شاپ مستقیما زعفران را از کشاورزان تهیه، بسته‌بندی و برایتان ارسال می‌کند.

در باغ ایران می‌توانید انواع زعفران سرگل، سوپر نگین، پوشال و دختر پیچ را به‌صورت مستقیم از کشاورزان شهرستان قائنات تهیه کنید. همچنین سایر محصولات منطقه قائنات مانند زرشک و عناب نیز در بستر این فروشگاه اینترنتی ارائه می‌شوند.

آدرس فروشگاه اینترنتی باغ ایران: https://bagheiran.com/

همچنین لازم به ذکر است وجود مجوز‌های اتحادیه اصناف کشاورزی، اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، نماد اعتماد الکترونیکی، همکاری با مجموعه اسنپ‌پی و... هم به اعتبار عملکرد این مجموعه می‌افزاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین