کد خبر: ۸۸۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴

سردار رجب‌زاده: بحث جمع‌‌آوری خانه‌‌های مجردی واقعيت ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: «بحث جمع‌آوری خانه‌های مجردی یک بحث من‌درآوردی بود و واقعیت نداشت». 

سردار رجب‌زاده: خانه‌های مجردی تهران از امروز جمع می‌شود [+]
اتهام؛ مجرد بودن، حکم؛ تخلیه منزل!
[+]


سردار عزیز‌الله رجب‌زاده امروز در مراسم افتتاح 17 ایستگاه سیار پلیس در منطقه 12 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «هدف پلیس جمع‌آوری بیغوله‌ها که محل تجمع مجرمان، معتادان و افراد فراری بود».
سردار رجب‌زاده افزود: «در جمع‌آوری و ساماندهی بیغوله‌های مجرمان 407 خانه متروکه و آلونک که بین 13 تا 40 اتاق داشت شناسایی و به زودی با حکم قضایی تخلیه و تخریب خواهد شد».

وی گفت: «این آلونک‌ها بین 30 تا 70 هزار تومان اجاره داده می‌شود و افراد معلوم‌الحال مجرم و خطرناک در این خانه‌ها سکونت داشتند».

سردار رجب‌زاده گفت: «ستادی در منطقه 12 برای ساماندهی ساکنین غیرمجاز این بیغوله‌ها تشکیل شده و اقدامات خود را به زودی عملیاتی خواهد کرد».

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: «منطقه 12 تهران قلب اقتصاد کشور است و بیش‌ترین متدینین شهر تهران در این منطقه حضور دارند. اقتصاد کشور از طریق بازار مرکزی تهران تامین می‌شوند».
سردار رجب‌زاده در ادامه افزود: «نظم و انضباط و احساس امنیت در این منطقه حائز اهمیت است طرح انضباط اجتماعی با نظر فرمانده نیروی انتظامی شهردار تهران و وزارت کشور و براساس نظرسنجی‌ها اجرایی این طرح را در منطقه12 در اولویت قرار داد».

سردار رجب‌زاده افزود: «اشکالات و معایب طرح انضباط اجتماعی پس از اجرایی 4 ماهه در منطقه 3 شهرداری تهران برطرف شد. ضروری‌ترین منطقه‌ای که باید احساس امنیت، نظم و انضباط در آن به وجود می‌آید منطقه 12 بود».

وی گفت: «با گذشت 12 روز از اجرای طرح انضباط اجتماعی آثار ترافیکی و امنیتی این طرح مشهود است».

سردار رجب‌زاده گفت: «هدف از اجرایی طرح انضباط اجتماعی انتظام بخشی شهری است که سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود و به همین دلیل بسیاری جرم‌ها در این بی‌نظمی و آشفته بازار روی می‌داد».

فرمانده فاتب اظهار داشت: «با طرح انضباط اجتماعی بسیاری از تخلفات و بی‌نظمی‌ها را به نظم خواهیم کشید و از تمام توان پلیس پایتخت برای مقابله با مجرمان و پیشگیری از جرم استفاده خواهیم کرد».

وی افزود: «با اجرایی طرح انضباط اجتماعی در منطقه 3، مراجعات به کلانتری‌ها به یک سوم کاهش یافت، 40 درصد تصادفات و 60 درصد از جرائم نیز کاهش محسوس یافت. همچنین تماس با سامانه 110 نیز یک سوم کاهش داشت».
 
سردار رجب‌زاده تأکید کرد: «براساس نظرسنجی‌ها 85 درصد مردم از اجرایی طرح از منطقه 12 رضایت دارند و با توجه به جغرافیایی جرم از این به بعد پلیس با ابتکار عمل در مقابل با مجرمان اقدام خواهد کرد».

وی افزود: «طرح در منطقه 12 تهران با مشارکت شهردار تهران و شهرداری منطقه 12 با هماهنگی خوبی در حال اجراست. همچنین با همه سازمانها هماهنگ هستیم و دادستان تهران برای اجرای طرح انضباط اجتماعی در تمامی زمینه‌ها همکاری و پشتیبانی لازم را انجام داده است».

سردار رجب‌زاده گفت: «تمامی پلیس‌های تخصصی در طرح انضباط اجتماعی حضور فعال دارند و انجام وظیفه می‌کنند».
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: «با همکاری خوب مردم، صنوف، بازاری‌ها و اتحادیه‌ها مرحله اول اجرای طرح به راحتی اجرا شد».

وی افزود: «در روز اول اجرایی طرح فقط دو دستگاه خودرو توقیف شد، طی مدت صنوف غیرمجازی که اعمال مجرمانه انجام می‌دادند شناسایی و توقیف شده‌اند».

فرمانده فاتب تأکید کرد: «منطقه 12 را از وجود افراد مجرم، خلاف‌کار و معتاد پاکسازی خواهیم کرد و با آمادگی کامل بر اجرایی طرح پای‌فشاری خواهیم کرد تا نظم و انضباط را برقراری کنیم».
 
سردار رجب‌زاده افزود: «مرحله دوم طرح که پیشگیری وقوع جرم است را در منطقه 12 آغاز کرده‌ایم».

وی گفت: «در ایستگاه پلیس در منطقه 12 با تجهیزات کامل استقرار یافت به طوری که در هر محله یک ایستگاه پلیس مستقر شده تا شعار پلیس محله را عملیاتی کنیم».

سردار رجب‌زاده گفت: «اراذل و اوباش مواد‌فروشان‌، نقاط جرم و تا زمان وقوع جرم تا تمامی محلات منطقه 12 شناسایی شده و پلیس به مقابل با این جرایم و مجرمان خواهد پرداخت».

سردار رجب‌زاده افزود: «پلیس آمادگی دارد هر تخلفی را که مردم گزارش دهند ظرف 15 دقیقه اقدام کند».

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: «مقابله با مجرمان در دستور کارمان است و هر جا احساس کنیم که اعمال مجرمانه روی می‌دهد حاضر شده و برخورد قاطع خواهیم کرد».

سردار رجب‌زاده تاکید کرد: «پلیس تهران اجازه شرارت و اقدام مجرمانه را به هیچ کسی نخواهد داد».
 
وی گفت: «طرح جمع‌آوری معتدانه ولگرد و بی‌خانمان در تهران آغاز شده و این افراد پس از ترک اعتیاد به مشاغلی که برایشان در نظر گرفته‌ایم مشغول خواهند شد».

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: «طرح جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد‌مخدر در حال اجر‌است و از این به بعد اجازه فعالیت به این افراد داده نخواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین