کد خبر: ۸۸۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۷
در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه بیان شد؛

کروبی:‌ رهبری حمایت می‌کند تا این دولت ضعیف زمین نخورد

آیا تخریب مدرسه زرتشتیان در یزد آموزه اسلام است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی در کرمانشاه گفت: «دخالتی که شورای نگهبان در اجرای انتخابات می‌کند، جمهوریت نظام را به خطر انداخته است و امروز مردم هستند که باید با رای خود نشان دهند که با این شیوه‌ها مخالفند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهدی کروبی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز دوشنبه با حضور در دانشگاه آزاد کرمانشاه، در جمع پرشور دانشجویان به سخنرانی پرداخت. 

کروبی در ابتدای سخنان خود از دانشجویان قدردانی کرد و از دانشجویان خواست تا اجازه دهند هر فردی سئوال و نظرات خود را بیان کنند و تاکید کرد دموکراسی و جامعه مدنی، با شعارهای تند و احساسی ایجاد نمی‌شود، بلکه از تحمل و شنیدن سخن منتقدان و مخالفان است که دموکراسی می‌تواند زمینه رشد پیدا کند. 

کروبی در ادامه به اهمیت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: «همه باید برای آینده کشور و سرنوشت خود در پای صندوق‌های رای حاضر شوند». 

وی تاکید کرد: «سختی‌ها و دشواری‌های پیش رو را می‌دانم و خود را برای مقابله با هر مشکلی آماده کرده‌ام. حتی می‌دانم در صورت پیروزی با مشکلات بسیار زیادی برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی اجتماعی و حتی دینی مواجه خواهیم شد. اما اگر در انتخابات پیروز شوم، این وعده را می‌دهم که از دشمن‌سازی و ایجاد تنش در صحنه بین المللی پرهیز کنم و سازندگی و رفاه را در کشور آغاز کنم».
 
پس از پایان سخنان کروبی نوبت به پرسش دانشجویان رسید. 

اولین دانشجو از کروبی سئوال کرد که آیا اگر رئیس جمهور شدید، دانشجویان را اخراج و اساتید را بازنشسته خواهید کرد که مهدی کروبی در پاسخ گفت: «قطعا با اینگونه برخوردها با اساتید و دانشجویان مخالفم و مخالفتم را نیز قبلا بیان کرده‌ام. اگر پیروز شویم، مسلما در اینگونه امور، تجدیدنظر خواهیم کرد». 

یک دختر دانشجو، خواستار تعریف جرم سیاسی از سوی کروبی شد. کروبی با بیان اینکه هرگاه برای فردی مشکلی پیش آمد، یا به زندان افتاد، سریع و بی پرده، موضع خود را اعلام کرده‌ام و برای رهایی او تلاش کردم اظهار داشت: «هنوز جرم سیاسی در کشور ما تعریف نشده است ولی به نظر من در شرایط کنونی اگر کسی متهم به این امر شد، باید محاکمه او با حضور هیات منصفه و وکیل اختیاری او باشد».
 
نماینده بسیج دانشجویی متنی را قرائت کرد و خطاب به کروبی گفت که امروزه زمانه متفاوت شده و دوران موج سواری تمام شده است. وی افزود: «در کارنامه شما مواردی است که هنوز برای ما ابهام دارد، از جمله شهرام جزایری. همچنین آیا سیاست شما هم مثل دولت اصلاحات انفعال است. در حالی که امروزه باید مرد و مردانه در جهان ایستاد و اینکه شما که اصلاح طلبی معتقد به اصول هستید، چه نظری نسبت به جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین و نهضت آزادی دارید که پایبند اصول نیستند». 

رئیس مجلس شش نیز در پاسخ به این سئوال گفت: «من تا زمان سرنگونی رژیم سلطنتی یک انقلابی بودم و از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، یک اصلاح طلب هستم. هرجا هم که حقی ضایعه شده است، اعتراض کرده‌ام و از امام نیز به عنوان بزرگترین فرد انقلابی و اصلاح طلب برای حل مشکلات، کمک گرفته‌ام». 

وی افزود: «حتی امام نیز فرموده‌اند کسانی که مرا قبول ندارند، باید بیایند و کشور را بسازند. میزان من نیستم، بلکه مردم هستند، من نیز به عنوان یک عضو کوچک سعی کرده‌ام اینگونه باشم. اصلاح طلبی در چارچوب جمهوری اسلامی و قانون اساسی هستم و همیشه از حرمت و حق مردم، دفاع کرده‌ام و در سخت‌ترین شرایط هم اصلاح طلبانه در صحنه ماندم و به صورت اصولی از اندیشه‌هایم دست بر نداشتم».
 
کاندیدای دهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری افزود: «در صحنه‌های بین المللی نیز همین گونه بوده‌ام. زمانی که برای شرکت در اجلاس بین المجالس به نیویورک رفته بودم، از ملت مظلوم فلسطین و ایجاد دولت مستقل فلسطینی حمایت کردم و زمانی که نطق من به پایان رسید، رئیس مجلس فلسطینی‌ها خطاب به من گفت چنین سخنانی را قرار بود روسای مجالس کشورهای عربی بزنند، اما آنها جرات طرح این مسائل را نداشتند». 

مهدی کروبی درخصوص مسئله شهرام جزایری نیز گفت: «رقبای ما به قدری عاجز شده‌اند که جریانات خاتمه یافته را نیز دستمایه نقد و اعتراض می‌کنند. من به آنها در این خصوص توضیح داده‌ام. یک هفته پس از آنکه حسین لقمانیان را از زندان آزاد کردیم، قوه قضائیه مسئله شهرام جزایری را مطرح کرد که حتی با اخطار مقام معظم رهبری نیز مواجه شد». 

کروبی در بخشی دیگر از سخنان خود و در پاسخ به سئوال دانشجویی، گفت: «شورای نگهبان در جریان برگزاری انتخابات مجلس هشتم، روی انتخابات مجلس هفتم را هم سفید کرد و حتی فردی چون عباسی فرد که 12 سال عضو شورای نگهبان بود، رد صلاحیت کردند». 

وی افزود: «ما با همین مجلس کنونی، گرچه اصولگراست و اتفاقا اختلافات عمیقی هم با دولت دارند و نامه احمدی‌نژاد را پند می‌خواند، اما با همین دولت هم می‌توانم کار کنم». 

اینکه اصلاحات به دنبال کیست؟ عنوان سئوال دانشجوی دیگری بود که همین دانشجو با انتقاد از نقدهای صورت گرفته از سوی کروبی و اصلاح‌طلبان به دولت گفت: «آیا مقام معظم رهبری اشتباه می‌کند که از دولت حمایت می‌کند و یا شما اشتباه می‌کنید که دولت را زیر سئوال می‌برید». 

کروبی نیز در پاسخ گفت: «من بارها گفته‌ام که اصلاح طلبی در چارچوب قانون اساسی هستم و خط قرمز من نیز نظام، منافع ملی امام و رهبری است. من نقدهایی را به دولت وارد کردم و اعتقاد دارم که درست نیز هستند. من برخورد با دانشجویان و اساتید انتقاد دارم. من به سیاست خارجی و وضعیت معیشت کشور و بی برنامگی دولت انتقاد دارم. حتی اگر مشکلی ایجاد نمی‌شد، من برخی از سخنان برای شما نقل می‌کردم، تا بدانید که نه تنها ما، بکله بسیاری از دوستان خود دولت نیز منتقد عملکردهای دولت هستند». 

کروبی در ادامه اظهار داشت: «شما به من می‌گویید چون احمدی‌نژاد 17 میلیون رای آورده، نباید او را نقد کرد، من می‌گویم پس چرا خاتمی وقتی 22 میلیون رای آورد، این موضوع را عنوان نمی‌کردید؟ در حالی که همیشه مواضعم را در هر جایگاهی که بوده ام، صریح عنوان کرده‌ام. ما دولت را نقد می‌کنیم، آن هم به خاطر عملکردهایش. او که می‌گوید شورای امنیت آنقدر قطعنامه دهد تا قطعنامه دانش پاره شود. اینکه می‌گویند سازمان مدیریت را منحل کردیم، چون برنامه شهید رجایی بود و بعد همه بگویند که چنین حرفی درست نیست. یا اینکه عنوان می‌کنند، گوجه فرنگی در محله ما ارزانتر است. مردم بیایند در محله ما گوجه بخرند». 

کروبی تاکید کرد: «بیایید بررسی کنید که آیا دولت بر اثر قدرتمند بودن یا عملکرد خوبش مورد حمایت رهبری است، یا آنکه چون دولت ضعیف است، رهبری از آن حمایت می‌کند، تا زمین نخورد. اتفاقا من برخلاف شما بارها شنیده‌ام که رهبری تذکرات تندی را به دولت داده است».
 
نماینده یکی از نشریات دانشجویی، از کروبی این سئوال را مطرح کرد که از شوارهای سه گانه استقلال آزادی جمهوری اسلامی، کدام یک محقق شده است که رئیس مجلس اصلاحات در پاسخ گفت: «از نظر استقلال به حد کامل رسیده‌ایم و حتی چوب این استقلال را هم خورده‌ایم ولی متاسفانه شاهد روشد یافتن اندیشه متحجر در کشور هستیم که قرائت خاصی از اسلام دارد و اسلام عطوفت، برابری، برادری و تحمل را به گونه‌ای تعبیر می‌کنند که موجب گریز شدن مسلمانان می‌شوند». 

وی افزود: «آیا این درست است که برویم و حسینیه دراویش را در قم، اصفهان، بروجرد خراب کنیم؟ آیا این آموزه اسلام است که برویم یک مدرسه زرتشتی را در یکی از روستاهای یزد ببندیم».
 
مهدی کروبی افزود: «در بحث جمهوریت نیز امروز می‌گویند اول باید شورای نگهبان اجازه بدهد و نظارت بدهد و بعد مردم رای بدهند که این اشتباه است و اول باید مردم انتخاب کنند. دخالتی که شورای نگهبان در اجرای انتخابات می‌کند، جمهوریت نظام را به خطر انداخته است و امروز مردم هستند که باید با رای خود نشان دهند که با این شیوه‌ها مخالفند».
 
کروبی تاکید کرد: «اکنون هم در کشور انتخابات داریم و در منطقه از نظر آزادی انتخابات در سلامت هستیم. اما اشکالاتی هم به وجود آمده است و رای شما امروز نشان می‌دهد که رد صلاحیت ططری و حشتمیان، اشتباه بوده است. شما نمی‌توانید صلاحیت افراد را احراز کنید، چرا دیگران را از حق انتخاب شدن محروم می‌کنید». 

دانشجوی دیگری خود را نماینده 80 میلیون نفر دانست و گفت: «آقای کروبی شما تاکنون هیچ برنامه روشنی ارائه نداده‌اید و چرا با طرح امنیت اجتماعی مخالفت می‌کنید»؟ کروبی در پاسخ گفت: «من تاکنون چهار بیانیه مجزا و روشن ارائه داده‌ام و به یاری خدا کابینه‌ای تشکیل خواهم داد که جامع باشد و بتواند نمایندگی همه ایرانیان را داشته باشد. هر روز هم نمی‌گویم اسامی مفسدین اقتصادی در جیب من است و منتشر نکنم، یا از سرمایه‌داران انتقاد کنم، در حالی که سرمایه داران خود در تیمم باشند». 

وی در پاسخ به طرح امنیت اجتماعی نیز گفت: «من زمانی که ماشین‌های گشت ارشاد را با شیشه‌های مشکی برسر چهارراه‌ها می‌بینم، یاد زمانی می‌افتم که خود به زندان افتادم. برای همین وزیر کشوری اصلاح طلب و شجاع و خط امامی انتخاب می‌کنم تا برای امر و نهی کوچک، چشم مردم را کور نکنند و هر روز به پوتین و لباس مردم گیر ندهند. مردم ولی نعمت ما هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
به نظر بنده شورای محترم نگهبان باید ابتدا شیخ الشیوخ رااز لحظ سلامت عقلی تعیین صلاحیت کند بعد معیار های دیگر را در نظر بگیرد .

آقای کروبی آقای حجاریان سلام می رسونه!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
درود بر شيخ!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین