کد خبر: ۸۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۹

تصمیم مجلس برای افزايش حقوق سربازان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی افزایش حقوق و مزایای سربازان وظیفه بر اساس قانون جامع مدیریت خدمات کشوری در این کمیسیون خبر داد.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم که در خصوص بررسی مواد 44 تا 54 قانون نظام وظیفه عمومی مصوب 1363 با فارس گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: «مساله حقوق و معیشت سربازان (حقوق و مزایا و هزینه خوراک و پوشاک و ایاب‌و‌ذهاب) از مهم‌ترین مباحث نظام وظیفه است».

وی افزود: «در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیته امور دفاعی این کمیسیون به صورت مفصل به بحث حقوق و معیشت سربازان پرداخته و در نهایت به دلیل اهمیت موضوع و تاکید مجموعه نظام بر توجه به نیاز مشمولان وظیفه عمومی مقرر شد پس از یک بررسی جامع در این زمینه، تصمیم مناسب اتخاذ شود».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیشنهادات اصلاحی کمیسیون متبوعش و ستاد کل نیروهای مسلح برای پرداخت حقوق و معیشت سربازان وظیفه، توضیح داد: «حقوق پرسنل وظیفه در حال حاضر بین 29 تا 55 هزار تومان است که به نظر ما به هیچ وجه کافی نیست و باید این رقم افزایش یابد».

حیدرپور افزود: «برای خوراک هر سرباز هم ماهانه به طور متوسط 30 هزار تومان (روزانه هزار تومان) پرداخت می‌شود که این مبلغ نیز، پاسخگوی نیاز مشمولان وظیفه عمومی نیست و هم اعضای کمیسیون های امنیت ملی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و هم مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و هم دوستان ما در دولت معتقدند باید رقم پرداختی فعلی افزایش یابد».

وی ادامه داد: «مبلغی که برای تامین پوشاک سربازان و هزینه ایاب و ذهاب مشمولان وظیفه عمومی پرداخت می‌شود نیز بسیار کم است و باید ضمن بررسی دقیق نیاز سربازان در این دو حوزه، ارقام پرداختی اصلاح شود که بحث‌ها همچنان ادامه دارد و پس از حصول نتیجه، جزئیات آن به اطلاع عمومی مردم می‌رسد».

حیدرپور همچنین خاطر نشان کرد: «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موضوع حقوق و مزایای سربازان معیل (عیالوار) و مشمولان نان آور خانواده که پدر، مادر یا خواهر و برادر خود را تحت تکفل دارند را نیز روز گذشته با حضور مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح بررسی کرد و مقرر شد برای این سربازان هم مزایایی در قانون پیش‌بینی شود».

از عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره محل تامین اعتبارات افزایش حقوق و مزایای سربازان سئوال شد که وی پاسخ داد: «از آنجا که حقوق‌ها در کشور از ابتدای سال جاری بر اساس نظام جدید پرداخت (قانون جامع مدیریت خدمات کشوری) پرداخت می‌شود، حقوق سربازان هم باید بر اساس اعداد و ضرایب قانون مذکور پرداخت شود».

حیدرپور تصریح کرد: «باید حقوق و مزایای مشمولان وظیفه عمومی تابعی از اعداد و ضرایب قانون نظام هماهنگ پرداخت شود و مبلغی که بر این اساس افزایش می‌یابد، در برابر بودجه عمومی کشور ناچیز و محل تامین اعتبار آن نیز، کاملا در دسترس است و از این رو، مشکلی برای دولت ایجاد نخواهد کرد».

وی در پایان گفت: «در صورت تصویب نهایی پیشنهادات کمیسیون امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح برای اصلاح بندهایی از قانون خدمت وظیفه عمومی که مربوط به حقوق و معیشت پرسنل وظیفه است، دولت موظف می‌شود با تعیین محل اعتبار افزایش حقوق سربازان از سرجمع بودجه عمومی کشور، در این زمینه اقدام کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
1
دیگه کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با سلام - تورو خدا تورو جان هرکسی که دوست دارید ومی پرستید این جونها بخدا آدم هستند برای سربازی هاشون یه فکر نوکنید بخدا گناه دارن گفته باشم .عمرشون داره حروم میشه مخصوصا اونهایی که نخبه هستند وخرج خونه وکرایه خونه وهزار بدبختی رومیدن - فردای قیامت مشکل پیدا میکنید وحق الناس به گردن همه است .... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
1
ای بابا ماکه بیچاره شدیم - حی علی خیر العمل توروخدا حرف بس است عمل عمل
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین