کد خبر: ۸۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۰

معلم اخلاق دولت نهم: خاتمی معنی شهادت را نمی‌‌داند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی آقا تهرانی گفت: «‌کسی که معنی شهید و شهادت را نداند، "آبراهام ‌لینکلن" آمریکایی را هم شهید می‌خواند». 

آقاتهرانی: ‌احمدی‌نژاد روحانی نبود اما به حوزه خیلی نزدیک بود [+]
معلم اخلاق کابینه: چرا هاشمی از احمدی‌نژاد نام نبرد؟
[+]


حجت الاسلام «مرتضی آقا تهرانی»، معلم اخلاق کابینه نهم، در آیین "پویش خودجوش دانشجویان حامی احمدی نژاد" در جمع نمایندگان 26 دانشگاه استان اصفهان در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این مطلب را با اشاره به صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشورمان، بیان کرد.

وی توضیح داد: «آن زمان من هنوز در آمریکا ساکن بودم، سیاهپوستان تازه مسلمانی که حرف رییس جمهور سابق کشورمان را در شهید نامیدن لینکلن شنیده بودند، بهت زده می‌پرسیدند وی چه می‌گوید، ولی من هیچ جوابی نداشتم که بگویم»!

معلم اخلاق کابینه، خطاب به دانشجویان گفت: «حریت خود را زیر سوال نبرید، انسان هرچه حریت و آزادی بیشتری داشته باشد، تصمیمات اش درست تر خواهند بود».

آقاتهرانی، یکی از عیوب تحزب را دلبستگی فرد به یک گروه خاص دانست که جلوی قضاوت صحیح او را نسبت به مسائل خواهد گرفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: «مسائل اجتماعی جامعه به گردن حوزه انداخته می‌شود، حوزه آن را به گردن دانشگاه، دانشگاه نیز آنها را به دولت محول می‌کند».

وی افزود: «تا کی می‌خواهیم کتب علوم انسانی غربی‌ها را بخوانیم‌، برخی قائل به دین حداقلی هستند و آن را به آداب وضو‌، مطهرات و ... خلاصه کرده‌اند‌، در صورتی که خود دین مدعی پاسخگویی به تمام جوانب زندگی بشر از ابتدا تا انتها است».

وی افزود: «وحدت حوزه و دانشگاه از این که سالی یک بار، روز شهادت شهید مفتح، طلاب و دانشجویان از هم احوالپرسی کنند، حاصل نمی‌شود، آنها باید از یکدیگر استفاده کنند تا جامعه از آنان حیات گیرد».

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان ساخت: «اگر این وحدت مبارک ایجاد شود دنیا را دگرگون خواهد کرد».

وی افزود : «احمدی‌نژاد فردی است که سابقه دانشگاهی دارد و به حوزه‌های علمیه توجه زیاد دارد».

آقا تهرانی که به همراه رسایی، روانبخش و سقای بی‌ریا، از معدود حامیان روحانی احمدی‌نژاد به شمار می‌رود، ادامه داد: «احمدی‌نژاد برای طراحی برنامه پنجساله پنجم توسعه دست خیلی از اساتید حوزه را به درون کار کشید چرا که این موضوع اول از همه برای طلاب و روحانیون مفید است زیرا می‌فهمند چنین سوالاتی نیز در جامعه وجود دارد».

‌این نماینده مجلس در خاتمه سخنانش با اشاره به حضور خواهران دانشجو در سالن که غالبا نیز چادر بر سر داشتند،‌گفت: «این نوع حجاب شما چقدر زیبا است و من چه‌قدر این نوع حجاب را دوست دارم».
گفتنی است برگزار کنندگان این همایش از ورود دانشجویان حامی دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری به سالن برگزاری "پویش خود جوش دانشجویان حامی احمدی نژاد" ممانعت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
اينها فكر مي كنند فقط خودشان بنده خدا و عزيز درگاه حق هستند. اصلاً بقيه مردم دنيا را آدم حساب نمي كنند!!! آنوقت با اين طرز فكرشان ادعاي اداره جهان و هدايت مردم دنيا را نيز دارند! جل الخالق!!!
خداييش يكي مي شه مثل خاتمي كه همه مردم دنيا را محترم مي دونست، و يكي هم مثل اين آقا كه فكر مي كنه به جز دولت نهم و حاميانش، بقيه مردم از اهالي جهنم هستند!
حيف قدر خاتمي رو ندونستيم....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
البته معناي همه چيز را فقط شما مي دانيد! شهادت هم همينطور!! لابد در آمريكا مشغول تحقيق در مورد معناي شهادت بوديد! من نمي دانم اين عزيزان چرا بلاد اسلام و خدمت به اقليت مسلمان مظلوم و گرفتار در آفریقا را رها مي كنند و براي خدمت به اسلام مي روند به آمريكا و كانادا و اروپا؟! آنها كه به تلفن و اينترنت و هم چيز دسترسي دارند و خودشان مي توانند از حقايق اسلام مطلع شوند چرا به سراغ فقيران مسلمان كشورهاي عقب افتاده نمي رويد؟!!
در ضمن اگر بلد نبويد به سياه پوستاني كه از شما سوال كردند پاسخ دهيد ايراد از شما بوده نه از خاتمي. آقاي آقا تهراني! اگر كسي براي اقامهء عدالت و حقوقي كه خداوند براي انسانها قائل شده و رفع ظلم و ستم قد علم مي كند و در اين راه كشته شود شما چه مي ناميد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
به به!!! آقا ما هم هاظریم برای تبلیغ اسلام به آمریکا برویم. بالاخره ما هم اصولگرا و مکتبی هستیم بابا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
0
0
آقای آقا تهرانی واقعا درست می فرمایید .فقط شما وحامیان آقای احمدی نژادند که معنی واژه ها رامی فهمند.البته بستگی به این دارد چه قدر قادر باشیم این واژه ها را به استخدام خود در آوریم !مثلا وقتی یک مسیحی در جبهه کشته میشود ایرادی ندارد که اورا شهید خطاب کنیم چون درجهت منافع ماست ولی اگریک مسیحی به خصوص از جنس آمریکاییش درراه حق کشته شد جرم است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین