کد خبر: ۸۸۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

رهبران هند و امارات خواستار آتش‌بس در غزه شدند

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی در دیدار خود بر لزوم متحد کردن تلاش‌ها برای دستیابی فوری به آتش‌بس بشردوستانه در غزه تاکید کردند تا امکان دسترسی ایمن، بدون مانع و گسترش دسترسی بشردوستانه فراهم شود.
رهبران هند و امارات خواستار آتش‌بس در غزه شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان سفر رئیس امارات به دهلی‌نو، مسائل منطقه‌ای به‌ویژه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم توقف درگیری‌ها و همچنین مسائل دوجانبه مطرح شد و دولت هند اعلام کرد، امارات متحده عربی همچنین بار دیگر موافقت قاطع خود را از پیشنهاد هند برای عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید کرد.

هر دو طرف بر اهمیت چندجانبه‌گرایی تاکید کرده و خواستار اقدام جمعی برای ترویج «نظم جهانی عادلانه و مبتنی بر قوانین» شدند.

براساس اعلام دهلی‌نو، طرف هندی تصدی موفقیت‌آمیز امارات متحده عربی به عنوان عضو منتخب شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۳ را تبریک گفت و از تلاش‌های امارات متحده عربی در شورای امنیت سازمان ملل، از جمله پذیرش قطعنامه ۲۷۲۰ که توسط امارات در مورد بحران انسانی در غزه تدوین شد، قدردانی به عمل آورد.

نارندرا مودی و محمد بن زاید آل نهیان «موضع قاطع» خود را در رد تروریسم و افراط‌گرایی در همه اشکال آن تایید و بر اهمیت ترویج ارزش‌های صلح و همزیستی تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین