کد خبر: ۸۸۵۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

عمان حمله به یمن را محکوم کرد/ابراز نگرانی کویت از حوادث دریای سرخ

وزارت امور خارجه کویت تاکید کرد که این کشور در پی حملاتی که بامداد امروز (جمعه) پایگاه‌هایی در کشور دوست و برادر یمن را هدف قرار داد با نگرانی و جدیت اتفاقات در منطقه دریای سرخ را دنبال می‌کند. در همین حال عمان هم حمله آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد.
عمان حمله به یمن را محکوم کرد/ابراز نگرانی کویت از حوادث دریای سرخ
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سرخ و تامین امنیت و آزادی دریانوردی در تمامی آبراه‌های حیاتی که عنصری اساسی در امنیت و صلح بین‌المللی تلقی می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کویت نیوز، کویت بر اهمیت کاهش فوری تنش و اولویت دادن به اقدامات عقلانی به منظور دفع هرگونه خطری که ممکن است آزادی دریانوردی در دریای سرخ که بیشتر کشور‌های جهان به آن وابسته هستند را تهدید کند، تاکید کرد.

در همین حال، عمان با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اینکه با نگرانی شدید پیامد‌ها و تحولات بمباران آمریکا و انگلیس که چندین شهر در یمن را تحت تاثیر قرار داد، دنبال می‌کند، تاکید کرد: در حالیکه رژیم اسرائیل بر بمباران، جنگ وحشیانه و محاصره نوار غزه بدون پاسخگویی یا مواجه شدن با مجازات، پافشاری می‌کند، عمان نمی‌تواند توسل به این اقدام نظامی از سوی کشور‌های دوست را محکوم نکند.

همچنین در این پیوند، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان گفت که حمله آمریکا و انگلیس به یمن بر خلاف توصیه عمان است و فقط موجب گسترده شدن اوضاع بسیار خطرناک می‌شود.

وی افزود: من از همه طرف‌ها می‌خواهم که خویشتن داری کنند و بر توقف جنگ در غزه تمرکز کنند.

پیشتر کشور‌های عراق، روسیه، چین، حزب الله لبنان و حماس در بیانیه‌هایی نسبت به حمله بامداد امروز آمریکا و انگلیس به یمن واکنش نشان داده و این اقدام را بی توجهی به قوانین بین المللی و آن را محکوم کرده بودند.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین