کد خبر: ۸۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۰

سعیدی‌کیا: مسکن مهر به نتیجه نمی‌رسد؛ اگر...

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: «اگر به ساماندهی و تامین منابع مالی مسکن مهر توجه نشود این طرح به نتیجه نمی‌رسد».

مهندس محمد سعیدی‌کیا ـ وزیر مسکن و شهرسازی در نخستین همایش تامین مالی مسکن اظهار کرد: «برای ساخت 300 هزار واحد مسکونی روستایی که 100 هزار واحد آن توسط افراد و 200 هزار واحد آن با 8 میلیون تسهیلات بانکی ساخته می‌شود به 1600 میلیارد تومان و منابع مالی نیاز داریم».

وی افزود: «در قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال 87 ذکر شده که به منظور تامین مسکن و سهولت دسترسی فاقدان مسکن به ویژه گروه کم درآمد، ارتقاء کیفی و کمی با استفاده از فناوری‌های نوین، تولید صنعتی، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و مقاوم سازی در دستور کار قرار گیرد».

وزیر مسکن گفت: «بنابر این مصوبه دولت موظف است از طریق حمایت‌های لازم از جمله تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت منابع لازم را فراهم کند».

سعیدی‌کیا ادامه داد: «در ماده 14 همین قانون آمده است که وزارت اقتصاد و دارایی با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی موظفند با استفاده از بازار رهن ثانویه شرکت‌های سرمایه‌ای، استفاده از واسپاری و اوراق مشارکت، جذب مشارکت‌های داخلی و خارجی، جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد صندوق‌های مشترک در داخل و خارج تلاش کنند».

وی با بیان اینکه در 10 سال آینده به‌طور متوسط سالانه 800 هزار ازدواج صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: «در سال 87، 830 هزار ازدواج اتفاق افتاده و پیش‌بینی برای 88 ، 880 هزار ازدواج است. »

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه شناسایی سطوح بافت فرسوده در کشور انجام شده است، تصریح کرد: «60 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که تا 10 سال آینده باید سالانه 200 هزار واحد آن نوسازی شود».

سعیدی‌کیا ادامه داد: «از یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی شهری سالانه 400 هزار واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر، 400 هزار واحد مسکن مربوط به مسکن اقشار متوسط و 400 هزار واحد مسکونی خصوصی است که جمع این واحدهای مسکونی نشانگر نیاز به اعتباری بیش از 8 هزار میلیارد تومان است».

وی گفت: «برای ساخت مسکن اقشار متوسط حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم».

سعیدی‌کیا جمع اعتبارات واحدهای مسکونی مورد نیاز را 16 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: «باید به تامین این منابع مالی باشیم و سرمایه بانک‌ها را در جهت قابلیت وام‌دهی افزایش دهیم».

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: «سیاست‌ دولت حمایت از تولید و عرضه مسکن است».

وی گفت: «اگر به ساماندهی و تامین منابع مالی مسکن مهر توجه نشود این طرح به نتیجه نمی‌رسد».

سعیدی‌کیا در پایان خاطرنشان کرد: «مسکن از اهمیت بسیاری در کشور برخوردار است که رونق تولید و عرضه آن باعث رونق صنایع وابسته و به خصوص رونق اقتصاد کشور می‌شود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین