کد خبر: ۸۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۹

انتشار کتاب «حقوق بشر و آزادی» مقام معظم رهبری در آلمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کتاب «حقوق بشر و آزادی» تألیف حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شد. 

 انتشارات ام. هادیتک (m-haditec) با همکاری و پشتیبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین این کتاب مقام معظم رهبری را از فارسی به آلمانی با عنوان Menschenrechte und Freiheit ترجمه و منتشر کرده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: «در لیبرالیسم غربی تفکر آزادیِ بشر از مبنایی نظیر مذهب یا خدا جداست؛ از این‌رو آن‌ها آزادی را امری اعطاشده از سوی خدا نمی‌دانند. هیچ‌یک از آنان نمی‌گوید که آزادی چیزی است که خدا به انسان‌ها هدیه کرده؛ بلکه بیش‌تر می‌کوشند سایر علل یا ریشه‌های فلسفی را برای آزادی بیابند. آن‌ها بدین منظور برخی استدلال‌ها و منابع فلسفی را پیشنهاد و متفاوت‌ترین تفاسیر را عرضه کرده‌اند».

برخی از عناوین و سرفصل‌های کتاب هم عبارت‌اند از: «حقوق بشر در اسلام، تکامل در جهان غرب، حقوق بشر در تاریخ اسلام، پرسش‌هایی درباره‌ واقعیت حقوق بشر، سازمان ملل متحد و حقوق بشر، صداقت حقوق بشر، علل ناکامی، بازگشت سیستم سلطه، احیای حقوق بشر، حقوق بشر و انقلاب، حقوق بشر و اسلام، منشور آزادی، سخنان راهبردی درباره‌ی دانشگاه، اقدام علیه ارتجاع، ثمرات استقلال، مسأله‌ی آزادی، آزادی از طریق اسلام، آزادی فطری است و آزاد و مستقل اندیشیدن».

این کتاب در 57 صفحه در کتاب‌فروشی‌های آلمان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین