کد خبر: ۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۴
آصفی:

فردا به اروپا پاسخ می دهیم

آفتاب‌‌نیوز : آصفي تاكيدكرد: در خصوص بحث تضمين‌هاي عيني ، فقط صورت مساله پاك شده و در مورد تضمين‌هاي محكم در زمينه‌هاي سياسي ، امنيتي و اقتصادي از سوي اروپاييها نيز در طرح خبري نيست . 

سخنگوي وزارت امورخارجه با بيان اين كه اروپاييها در طرح خود چرخه سوخت را استثنا كرده اند، گفت : اين طرحي بدون محتوا است و بيشتر رنگ دارد. 

آصفي در خصوص زمان آغاز فعاليت تاسيسات يو سي اف اصفهان گفت : نماينده فني آژانس فردا به تهران مي‌رسد و با نمايندگان پادماني آژانس كه در حال حاضر درتهران هستند به اصفهان خواهند رفت و با حضور آنان دوربين‌ها و تجهيزات تكميلي در تاسيسات اصفهان نصب مي‌شود و در پي آن فعاليت مجتمع آغاز خواهد شد.

وی با تاكيدبراين كه نپذيرفتن طرح اروپاييها بدليل مغايرت آن با بيانيه پاريس ، بيانيه تهران و ان پي تي بوده است، اظهار داشت : از حقوق قانوني خود صرفنظر نمي‌كنيم،اما همچنان آماده مذاكره با اروپاييهاهستيم .

وي تاكيدكرد: همانطور كه در مذاكرات مصمم، جدي و باانگيزه بوديم در حفظ حقوق شرعي و قانوني خود نيز مصمم ، جدي و باانگيزه خواهيم بود.

آصفي در پاسخ به سووالي درباره تبليغات منفي رسانه‌هاي غرب عليه ايران مبني بر تلاش براي ساخت سلاح اتمي، گفت : اين يك دروغگويي آشكار به افكار عمومي براي توجيه غير واقعي بودن طرح آنهاست .

سخنگوي وزارت خارجه با تاكيد براين كه جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه به دنبال ساخت سلاح اتمي نبوده است ، گفت : غني‌سازي همچنان در تعليق است و بحث نطنز فعلا در دستور كار نيست.كار اصفهان بخشي از فعاليتهاي هسته‌اي است كه آغاز خواهد شد.

سخنگوي وزارت امورخارجه در پاسخ به سووالي در خصوص اجلاس فوق‌العاده شوراي احكام در روز سه شنبه براي بررسي پرونده هسته‌اي ايران و تهديد اروپاييها مبني بر احتمال ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت، گفت:تقاضاي برگزاري اجلاس فوق‌العاده شوراي احكام ، مبناي حقوقي ندارد، اما ما هيچ نگراني نداريم و براي همه چيز آماده هستيم .

آصفي افزود: ايران با زبان تهديد خيلي آشنا نيست و تهديد در مورد ايران كارايي ندارد به اروپاييها هم توصيه مي‌كنيم با منطقه و عقلايي رفتار كنند و از زبان تهديد آميز دست بردارند .


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین