کد خبر: ۸۸۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۷

ناصری: تلویزیون خصوصی روزی به ایران تحمیل خواهد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالله ناصری معتقد است: «در بلندمدت اصلاح طلبان بی شک به دنبال تاسیس تلویزیون خصوصی هستند». 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مدیرمسئول ایرنا در دولت خاتمی طی گفتگویی با اعتماد که در شماره روز چهارشنبه این نشریه منتشر شده است با اعلام این مطلب گفت: «حتی آقای کروبی اقدام پسندیده‌یی انجام داد مبنی بر تاسیس تلویزیون ماهواره‌یی که با دخالت بعضی نیروها این طرح که به سود مردم و انقلاب بود، اجرا نشد».
 
ناصری ادامه داده است: «در کل از دید من یکی از نشانه‌های شدید عقب ماندگی ما نداشتن تلویزیون خصوصی است. در ترکیه نیز ما شاهد هستیم با روی کار آمدن دولت اسلامی تلاش شده است تلویزیون‌های کابلی افزایش پیدا کنند. در تمام دنیا رسانه خصوصی یک امر کاملاً جاافتاده است اما در ایران چون جریان رقیب با تاسیس چنین مواردی منافع خود را در خطر می‌بیند با این کار مخالفت می‌کند و در راه آن سنگ می‌اندازد. در هر صورت تلویزیون خصوصی به ایران تحمیل خواهد شد اما اگر امروز جلوی آن را بگیرند این تحمیل با هزینه‌های زیادی همراه می‌شود که برای انقلاب و نظام نیز خوب نیست. حداقل این است که رسانه در اختیار دولت باشد که نظریات او را بازتاب دهد اما شاهد بودیم در زمان دولت اصلاحات یکی از مهم‌ترین منتقدان و بی‌انصاف‌ترین آنها صدا و سیما بود».
 
ناصری افزوده است: «من اعتقاد دارم در کوتاه مدت اصلاح طلبان می‌توانند از تلویزیون‌های خارجی چه فارسی زبان و چه غیرفارسی استفاده کنند. بی‌شک بعضی از این رسانه‌ها خط قرمز ما هستند مانند رادیو فردا یا رسانه‌هایی که در اختیار اسرائیلیها قرار دارند اما دیگر رسانه‌های خارجی همیشه مشتاق این امر بوده‌اند که نظریات اصلاح طلبان را منعکس کنند. اصلاح طلبان نیز باید نوع رویکردشان به این نوع رسانه‌ها را تغییر دهند چرا که در عصر ارتباطات و دهکده جهانی باید از تمام ابزارهای اطلاع رسانی استفاده کرد. حال که ما مشکل صدا و سیما را داریم که یک رسانه صد درصد حزبی شده است باید این ضعف را از جای دیگری تامین کرد که در درازمدت تاسیس تلویزیون خصوصی و در کوتاه مدت استفاده از رسانه‌های خارجی از آن جمله است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین