کد خبر: ۸۸۶۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۵

کاخ سفید: سفر فرستاده بایدن به قطر برای مذاکره درباره گروگان‌ها بود

یک سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: سفر برت مک‌گورک، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه به دوحه قطر برای مذاکرات «بسیار جدی» در مورد گروگان‌های در دست حماس بوده است.
کاخ سفید: سفر فرستاده بایدن به قطر برای مذاکره درباره گروگان‌ها بود
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن "امیدوار است" مذاکرات با میانجیگری قطر بتواند آزادی اسرای باقی مانده در غزه را تضمین کند.

وی گفت که برت مک گورک، فرستاده آمریکا در خاورمیانه در روزهای اخیر برای "بحث های بسیار جدی و فشرده" در این زمینه در دوحه بوده است.

کربی در عین حال گفت: «من نمی‌خواهم در اینجا خیلی علنی بگویم، زیرا این گفتگوها در جریان است، اما امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه برسد.»

پیش از این، یک رسانه آمریکایی اعلام کرده بود، برت مک‌گورک، مشاور ارشد بایدن در خاورمیانه در دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر قطر دیدار و با وی در باره تنش‌های منطقه‌ای و تلاش‌ها برای آزادی اسرای آمریکایی که در غزه نگهداری می‌شوند، گفت‌وگو کرد.

سفر مک گورک به‌ دنبال دیدار آنتونی (تونی) بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در قالب یک تور منطقه‌ای برای گفت وگو در مورد جنگ در غزه و تشدید تنش‌ها در سراسر خاورمیانه صورت گرفته بود.

بلینکن در آخرین سفر خود به تل‌آویو با خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه دیدار و تاکید کرده بود آزادی همه اسرا و بازگشت آن ها به کشور اولویت اصلی دولت بایدن است.

قطر، متحد کلیدی ایالات متحده در منطقه است و به دولت بایدن در تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی تحت نظارت حماس کمک کرده است.

در حال حاضر این کشور همراه با مصر برای میانجیگری میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس در یک توافق جدید برای آزادی اسرا تلاش می‌کند. چند نفر از اسرایی که همچنان در غزه نگهداری می‌شوند، آمریکایی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین