کد خبر: ۸۸۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲

آسوشیتدپرس: ایران، اولویت اول اسرائیل است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره سفر آتی نتانیاهو به آمریکا نوشت: «نگرانی‌های اسرائیل در مورد ایران به دلیل برنامه‌ غنی سازی اورانیوم این کشور، افزایش یافته است». 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، بر اساس گزارش فوق، در حال حاضر این ادعا که ایران ممکن است با سلاح‌های هسته‌ای، اسرائیل را با خاک یکسان کند، در اولویت اول برنامه‌ریزی‌های استراتژیک اسرائیل قرار دارد!

به نوشته آسوشیتدپرس، این مسأله همچنین ممکن است اولویت اول سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن و ملاقات او با باراک اوباما باشد. نخست‌وزیر اسرائیل قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کند و با رییس‌جمهور ایالات متحده دیدار داشته باشد.

ژنرال «مایکل هرزوگ»، یک مقام امنیتی اسرائیل هفته گذشته مدعی شد که «تهدید ایران واقعی است و آمریکا نیز آن را درک می‌کند. ما در مورد اهداف ایران هیچ شک و تردیدی نداریم».

دولت جدید آمریکا پس از سه دهه روابط خصومت‌آمیز با ایران، درهای گفت و گو را به سوی این کشور گشوده است. این در حالی است که تلاش‌های دیپلماتیک اروپا تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است.

در همین حال، مصر قصد دارد طرح خود مبنی بر خاورمیانه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای را به پیش ببرد، که تاکنون موفق نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین