کد خبر: ۸۸۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳

طرح ویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اصلاح الگوی مصرف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون ویژه اصلاح الگوی مصرف مجمع تشخیص مصلحت نظام از طرح ویژه این مجمع برای اصلاح الگوی مصرف خبر داد. 

حمیدرضا محبی در گفتگو با مهر از طرح ویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اصلاح الگوی مصرف خبرداد و گفت: «حرکت بسیار مثبتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تبیین سیاستهای کلی نظام در رابطه با اصلاح الگوی مصرف شروع شده است».

عضو کمیسیون ویژه اصلاح الگوی مصرف مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «این طرح بعد از جمع بندی و تائید در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نهایت برای نظرخواهی نهایی خدمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ارسال خواهد شد تا به عنوان الگویی برای تدوین قوانین و مقررات لازم از جمله برنامه پنجم توسعه مورد استفاده قرار گیرد».

وی تصریح کرد: «جلسات مربوط به تدوین پیش‌نویس این طرح هر هفته در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود و قرار بر این است که سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف به مجلس و دولت ارائه شود».

به گفته محبی، جلسات در حال برگزاری است ولی مهم آن است که بعد از تدوین این طرح دو گروه اقدامات قابل انجام است، به نحوی که در موضوع تبیین قواین و مقررات و اقدامات زیربنایی خصوصا در موضوع تولید، انتقال و توزیع برنامه های یکساله استخراج شود و سپس نکات دیگر در قالب برنامه های 5 ساله لحاظ گردد.

وی که دبیر انجمن بهینه سازی مصرف انرژی است، خاطرنشان کرد: «برنامه‌ریزی برای انجام برخی اقدامات در حوزه مصرف در چارچوب اختصاص برخی تسهیلات و اقدامات نیز صورت خواهد پذیرفت که توسط بسیاری از سازمانها، نهادها و دستگاههای دولتی انجام شود».

دبیر انجمن بهینه سازی مصرف انرژی به همراه 3 نفر دیگر از بخش خصوصی به عنوان اعضای میهمان در کمیسیون ویژه اصلاح الگوی مصرف مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین