کد خبر: ۸۸۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴
ضمن عاشقانه توصیف کردن روابط مردم با دولت؛

احمدی‌نژاد:‌ یک مفسد اقتصادی را در ساوجبلاغ معرفی کردم

به زودی به تخریب‌ها پاسخ می‌دهم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد گفت که دولت مسیر عادی انجام کارهایش را پی‌گیری می‌کند و وقت خود را صرف مسائل انتخاباتی نمی‌کند. 

رییس‌جمهور پس از جلسه دولت با ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران ابتدا به بیان چند نکته پرداخت و اظهار کرد: «فعالیت‌های اقتصادی در کشور مسیر طبیعی و مطلوب خود را ادامه می‌دهد؛ چنان‌که برای اولین بار در چند دهه‌ی اخیر رشد نقدینگی در کشور کنترل و به سمت نیازهای واقعی هدایت شده است».

وی همچنین گفت که نوسانات شدید قیمت‌ها مهار شده و سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون کشور در حال انجام است و مسیر خود را طی می‌کند.

رییس‌جمهور افزود: «در فضای بازار ما نیز آرامش حاکم است و سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌هایی که از قبل صورت گرفته در حال رسیدن به نتیجه و بهره‌برداری است، هم‌چنین آرامش در اقتصاد کشور ایجاد شده است».

وی گفت: «ما در عرصه‌ تجارت و سرمایه‌گذاری فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم و کشورهایی که به لحاظ اقتصادی در طراز ما و حول و حوش ما هستند علاقه‌مندند از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در امور اقتصادی و حل مشکلات این حوزه در جهان استفاده کنند».

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که دولت به عهد خود با مردم و به قوانین پایبند است و مطلقا اجازه نداده است موضوع انتخابات در روند پیشبرد کارهایش تاثیر بگذارد، اظهار کرد: «تمام قسمت‌های دولت کارخود را انجام می‌دهند، سفرهای استانی ادامه دارد و سفر استانی به تهران که نیمه‌کاره است به پایان پیدا خواهد رسید، سفر به سمنان نیز انجام خواهد شد. کارگروه‌های تخصصی دولت نیز کار خود را انجام می‌دهند».

وی اظهار کرد: «دولت حتی یک دقیقه یا یک ثانیه از مسیر خدمت‌گزاری عدول و توقفی در این مسیر نمی‌کند تا به امر انتخابات بپردازد؛ در واقع فرصت و وقت خود را حول و حوش مسائل انتخاباتی صرف نمی‌کند. البته شاهد بودید که در دوره‌های قبل چند ماه قبل از انتخابات دیگر تصمیم‌گیری آن‌چنانی نمی‌شد و کارها متوقف بود و چند ماه بعد از انتخابات این روند ادامه داشت. ما فکر می‌کنیم این خطر بزرگی است که مسیر اداره‌ی کشور دچار چنین روندی شود».

وی گفت: «کلیت دولت مطلقا هیچ حضوری در امر انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی ندارد و نخواهد داشت».

رییس‌جمهور افزود: «من مثل دیگر کاندیداها و یا کمتر، از فرصتی که رسانه‌ی ملی برای کاندیداها ایجاد خواهد کرد استفاده می‌کنم؛ البته در کنار آن یک یا دو مصاحبه‌ی مطبوعاتی برگزار خواهیم کرد و در آن دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان می‌کنیم و به سوالات پاسخ می‌دهیم».

وی هم‌چنین گفت که دولت اجرایی‌شدن مصوبات استانی را پی‌گیری می‌کند. 

رییس‌جمهور پس از سخنان مقدماتی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه دولت، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفت.

رییس‌جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که «برخی سایت‌ها در آستانه‌ انتخابات تخریب‌هایی را علیه دولت آغاز کرده‌اند، از جمله بحث تذکر شورای نگهبان در مورد سفر استانی و لغو سفر دولت به سمنان و یا استعفای آقای بهمنی» گفت: «سفرمان به سمنان لغو نشده است. ما طبق برنامه سفرهای خود را به پیش می‌بریم، اما چون مشخص بود مقام معظم رهبری سفری داشته باشند، برنامه‌ریزی کرده بودیم سفر استانی به سمنان بعد از سفر ایشان صورت بگیرد. سمنان آخرین استانی است که من به آن سفر می‌کنم؛ چون خودم نسبتی با این استان دارم دوستان می‌پذیرند که سمنان آخرین استانی باشد که به آن سفر می‌کنم که اثبات می‌کند تمام کشور مورد توجه ماست و استان سمنان از امتیاز ویژه‌ای برخوردار نیست».

احمدی‌نژاد هم‌چنین با بیان این‌که کسی در دولت استعفا نکرده است، گفت: «البته رفت و آمدها در این دولت عادی است، ولی خود دولت اگر امری اتفاق بیفتد، اطلاع‌رسانی می‌کند».

رییس‌جمهور هم‌چنین گفت: «همه باید اخلاق و قانون انتخابات را رعایت کنند و هر کس برنامه‌ی خود را در انتخابات بیان کند. تخریب کار آدم‌های عاجز است و دولت نه تخریب را تایید می‌کند و نه وارد این مساله می‌شود».

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که انتخابات یک امر مهم است افزود: «در واقع انتخابات یک گام به جلو و یک پرش است و تاکید بر آن دارد که باید همه اخلاق را رعایت کنند؛ البته نقد باید صورت بگیرد؛ ولی از تخریب پرهیز شود. افراد نباید برای تبلیغ خود دیگران را مورد هجوم قرار دهند».

وی اظهار کرد: «این‌که دولت در برابر تخریب‌ها سکوت کرده و پاسخ نمی‌دهد دلیل بر این نیست که پاسخی برای آنها ندارد، بلکه پاسخ‌های مستدل و قوی‌ای در برابر آنها دارد، ولی نمی‌خواهد وارد این عرصه شود».

وی افزود: «البته من قبل از انتخابات در جایی در مورد این مسائل حرف می‌زنم و می‌گویم چرا این جور حرف و مسائل گفته می‌شود و این دولت چرا مورد هجوم بی‌امان است. من در مورد این مساله صحبت خواهم کرد؛ ولی تاکید دارم که دولت وارد بگو مگوها نشود؛ زیرا به نفع کشور نیست. ما تاکید داریم باید کشور را به جلو ببریم و نمی‌توانیم معطل کنیم؛ همانطور که در طول این سه سال و چند ماه ما مستقیما وارد این بگومگوها نشده‌ایم، اکنون نیز وارد این بگومگوها نمی‌شویم، ولی من حتما در مورد این طرح‌ها و هجمه‌ی بی‌سابقه‌ی علیه دولت صحبت می‌کنم».

رییس‌جمهور هم‌چنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در مورد سفرهای استانی در حال حاضر بحث‌هایی مطرح می‌شود، مثل این‌که می‌گویند گداپروری است و یا این‌که بین مردم در سفرهای استانی پول توزیع می‌شود، یا مصوبات دولت در سفرهای استانی غیرکارشناسی است، اظهار کرد: «این‌ها حرف‌های جدیدی نیست».

وی با دفاع قوی از سفرهای استانی گفت: «سفرهای استانی ابتکار موفقی بود که در حال تبدیل شدن به یک الگو در عرصه جهانی است».

احمدی‌نژاد با بیان این‌که دولت باید با مردم ارتباط از جمله ارتباط عاطفی داشته باشد، اظهار کرد: «این گونه نمی‌شود که در اتاق‌های دربسته بنشینیم و برای مردم تصمیم بگیریم، بدون این‌که ارتباطی با مردم داشته باشیم و با آنها زندگی کنیم. حکومت باید پیوسته با مردم باشد و ارتباط مستمر داشته باشد و این یکی از نتایج سفرهای استانی است».

وی هم‌چنین با بیان این‌که سفرهای استانی بروکراسی حاکم بر کشور را دور زد، گفت: «در واقع در سفرهای استانی دولت در استان‌ها حضور می‌یافت و مستقیما مسائل را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کرد».

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که سفرهای استانی یک نوع انقلاب در شیوه‌ی مدیریت است، اظهار کرد: «سفرهای استانی باعث شده است بازدهی دولت در بخش‌های گوناگون نسبت به دوره‌های قبل چند برابر شود، هم‌چنین موجب شده است روند تصمیمات بهتر و مناسب‌تر شود».

وی هم‌چنین با بیان این‌که در مورد مصوبات سفرهای استانی دقیق‌ترین کارهای کارشناسی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: «کسانی‌که در مورد این سفرها مباحثی را مطرح می‌کنند نمی‌توانند یک تصمیم دولت را زیر سوال ببرند؛ چرا که اینها همه کارشناسی است. این افراد بگویند کدام تصمیم دولت در سفرهای استانی غیرکارشناسی است؟ در این مورد نمونه‌ای بیاورند و مثالی بزنند».

رییس‌جمهور افزود: «کسانی‌که این مباحث را مطرح می‌کنند بگویند از 59 سفر استانی که صورت گرفته است کدام یک از مصوباتش غیرکارشناسی است و می‌توانند آن را زیر سوال ببرند».

وی گفت: «این‌گونه مباحث را از زیرمجموعه‌های بداخلاقی انتخاباتی تعبیر می‌کنیم و ارزشی برای آن قائل نیستیم».

احمدی‌نژاد هم‌چنین اظهار کرد: «این مسائل باعث نمی‌شود ما از مسیر خود متوقف شویم. سفر استانی تا آخر ادامه دارد و اجرا شدن مصوبات آن را نیز پی‌گیری می‌کنیم. دولت تا لحظه‌ی آخر کار می‌کند؛ زیرا اگر بخواهد تحت تاثیر این هیاهوها قرار بگیرد متوقف می‌شود و نمی‌تواند تصمیم بگیرد».

رییس‌جمهور گفت: «عده‌ای کاری ندارند، بیکار هستند و می‌نشینند و این حرف‌ها را می‌زنند، ما نیز آزادی مطلق داریم، افراد می‌توانند حرف‌های خود را بزنند؛ این گونه حرف‌های بی‌حساب و کتاب زدن خرجی ندارد».

رییس‌جمهور در ادامه اظهاراتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد نظرسنجی‌های انجام شده و مقبولیتش اظهارکرد: «نظرسنجی‌ها کار خود را می‌کنند و ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم؛ وظیفه ما خدمت به مردم تا لحظه آخر است».

وی هم‌چنین از برگزاری نشستی خبری و بحث پیرامون بداخلاقی‌ها و تهمت‌ها و علت‌های آن خبر داد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره « تهمت‌ها و بداخلاقی‌هایی که از حد گذشته است» گفت: «برخی بحث‌ها در این خصوص مطرح شده، این‌که عده‌ای تهمت می‌زنند و آن را از حد می‌گذارند، خیلی تاثیرگذار نیست، ما این شرایط را از ابتدا دنبال می‌کنیم».

رییس‌جمهور در توصیه به این افراد گفت: «مردم را نباید دست‌کم بگیرند، ملت ایران هوشمندترین، دقیق‌ترین، پاک‌ترین و اخلاقی‌ترین ملت‌هاست، بهتر است این مسائل را دنبال نکنید؛ چرا که مردم به آن‌ها بی‌توجه هستند. این مسائل قبلا نیز تجربه شده، اما نتیجه‌بخش نبوده است».

وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که «ما برنامه‌های خود را با همین سیاق و شتاب و البته با اصلاحات، خدمت مردم ارائه می‌دهیم» خاطرنشان کرد: «در این زمینه اصلاحات را به مردم به موقع اطلاع‌ می‌دهیم».

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش درباره بسته پیشنهادی ایران گفت: «ما تلاش داریم هر چه زودتر این بسته را ارائه دهیم، این بسته برای مدیریت بحران‌های جهانی و زمینه‌سازی مشارکت عمومی برای حل آن‌هاست».

رییس شورای عالی اقتصاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت نهم اظهار کرد: «دولت در رابطه با اصلاحات اساسی، ساختارها و جلوگیری از رانت‌خواری‌ها و دست‌اندازی به فرصت‌ها و ثروت‌های عمومی کار گسترده و زیربنایی انجام داده است. در این زمینه بسیاری از اصلاحات صورت گرفته و در درون ساختار دولت برخورد قاطع بوده است».

وی اضافه داد: «در درون ساختارهای اجرایی، دولت این مسائل را مهار کرده، ما از ابتدا و پایه کار را انجام داده‌ایم اما این امر به معنای این نیست که به نقطه‌ی مطلوب رسیده‌ایم».

رییس‌جمهور در پاسخ به پرسش دیگری درباره درآمدهای نفتی و مشخص‌شدن هزینه‌های آن گفت: «حتما در رابطه با بحث درآمدهای نفت مفصلا صحبت می‌کنم. دیوان محاسبات وابسته به مجلس است و هم دارای دادستان است و هم دادگاه. اگر تخلفی صورت گرفته باشد دادستان می‌تواند کیفرخواست صادر کند تا دادگاه رسیدگی کند».

رییس‌جمهور این مسائل را عمدتا اختلاف نظرهای حسابداری عنوان کرد که دلیل آن ادامه‌دار بودن بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: «در مورد یک میلیارد دلار هم توضیح داده شده و صورت‌جلسه کردند که به زودی اعلام می‌شود و از تریبونی که دولت متهم شد، باید قرائت شود».

احمدی‌نژاد افزود: «در مورد علت این خبرسازی‌ها به موقع توضیح می‌دهم، اما باید بگویم عده‌ای در فرصت انتخابات از این مساله استفاده می‌کنند، ولی جالب است که هیچ کدام راهکار و مسائلی در مورد برنامه‌هایشان ارائه نمی‌دهند و تنها دولت را مورد انتقاد قرار می‌دهند».

رییس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره تبلیغات در انتخابات نیز گفت: «در روز ثبت‌نام توصیه‌هایی مطرح کردم که در مورد تحمل بود. همه کسانی که به دولت علاقه‌مندند در این یک ماه باید تحمل داشته باشند، اما این مساله به معنای معرفی‌نکردن بداخلاقی‌ها و پاسخ‌نداندن نیست، بلکه به معنای حوصله است.»

احمدی‌نژاد همچنین هرگونه ضرب و شتم طرفداران کانایداها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «افراد می‌توانند از طریق مراجع قضایی این مساله را پی‌گیری کنند، این مساله بالاتر از سیاسی‌کاری و یک جرم قطعی است و باید برخورد شود».

وی ادامه داد: «کسانی که در انتخابات از کسی طرفداری می‌کنند، نباید علیه کس دیگر حرف بزنند و تنها خواسته خود را در حد واقعیت مطرح کنند. ما باید در جهان الگو باشیم».

رییس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تعیین زمان مذاکره با ایران توسط ‌آمریکایی‌ها نیز گفت: «زمانی که آنها اعلام کرده‌اند در واقع در مورد خودشان بوده که در آینده بتوانند با ایران گفت‌وگو کنند، برای ما که نمی‌توانند تعیین تکلیف کنند». 

احمدی‌نژاد هم‌چنین در این زمینه ارتباط ایجادشده بین مردم و دولت را نیز صدرصد عاشقانه و عاطفی توصیف کرد و نمونه آن را استقبال قابل توجه مردم در سفر قزوین برشمرد.

وی گفت: «هر نامه‌ای که شهروندان می‌نویسند همکاران ما به دقت آن‌ها را بررسی می‌کنند».

احمدی‌نژاد تاکید کرد: «دولت تا لحظه آخر کارهای عادی خود را انجام می‌دهد، سفرها برای افتتاح پروژه‌ها و مناسبت‌ها را نیز در برنامه داریم».

در ادامه یکی از خبرنگاران از احمدی‌نژاد درباره معرفی مفسدان اقتصادی پرسید که وی گفت: «من یکجا اعلام کردم که اگر این افراد دست از کارهای خود برندارند آنها را معرفی می‌کنم، اما انتشار اسامی به عهده قوه قضاییه است که اسامی را منتشر نیز کرده است. آنچه برعهده دولت بوده عملی شده است».

وی در این زمینه معرفی یکی از مفسدان اقتصادی در ساوجبلاغ را مطرح کرد و گفت که برخورد لازم با وی صورت گرفته است.

احمدی‌نژاد وظیفه دیگر دولت در این زمینه را اصلاح ساختارها و جلوگیری از تخلف عنوان کرد و افزود که قوه قضاییه نیز باید برخوردهای لازم را انجام دهد.

در ادامه خبرنگاری از احمدی‌نژاد این پرسش را مطرح کرد که کدام یک از کاندیداها را رقیب جدی خود می‌دانید؟ که رییس جمهور در پاسخ اظهارکرد: «من رقیب هیچ کس نیستم، رفیق همه هستم، ما می‌خواهیم خدمت کنیم و بالاخره یک نفر رییس جمهور می‌شود، اما باید جوری رفتار کنند که فضای کمک فراهم باشد».

رییس شورای عالی امنیت ملی هم‌چنین هر گونه تاثیرپذیری سفر خود به برزیل از اقدامات رژیم صهیونیستی را رد کرد.

وی گفت: «مطلقا رژیم صهیونیستی در این مساله نقش نداشته، آن‌ها کوچک‌تر از آنند که در تصمیمات دولت ما اثر بگذارند. تنها به دلایل فنی و برخی هماهنگی‌ها این سفر به تعویق افتاد و من فکر کردم اگر بعد از انتخابات صورت پذیرد دستاوردهای زیادی خواهد داشت».

رییس‌جمهور ادامه داد: «سفر به برزیل نه تنها در روابط دوجانبه بلکه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز موثر است.

وی در پایان گفت: «ما در معادلات منطقه برای حمایت از مقاومت و برخورد با فرهنگ صهیونیسم طراحی‌هایی انجام می‌دهیم اما در مسائل بین‌الملل اقدامات آن‌ها (رژیم صهیونیستی) به حساب نمی‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین