کد خبر: ۸۸۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۱

خاتمی اعمال عمره مفرده را به جا آورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس‌جمهور پیشین کشورمان که به منظور شرکت در نشست شورای تعامل به عربستان سفر کرده است وارد مکه مکرمه شد و به انجام اعمال عمره مفرده پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمد خاتمی ساعت 15 دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) به وقت عربستان وارد مسجد‌الحرام شد و طواف به دور کعبه را آغاز کرد.

حضور خاتمی در مسجدالحرام با استقبال زائران کشورهای اسلامی همراه بود و زائران نقاط مختلف جهان در گفت‌وگو با زائران ایرانی موضع‌گیری‌های مقامات جمهوری اسلامی در مورد مسائل جهان اسلام را ستودند.

رییس‌جمهور پیشین کشورمان پیش از این اعلام کرده بود که در حاشیه نشست شورای تعامل با مقامات عربستان سعودی نیز ملاقات و مسائل زائران ایرانی و مسائل دو کشور را در گفت‌و‌گو با ملک عبدالله مطرح خواهد کرد.

در نشست شورای تعامل موضوعاتی چون «تفاهم اسلام و مسیحیت؛ ریشه‌های مشترک ادیان» ، «وضعیت کنونی جهان و راه‌های برون رفت از بحران» و «انرژی و آینده جهان» مورد بررسی شخصیت‌های برجسته جهانی قرار گرفت و خاتمی درباره دو موضوع «اسلام و مسیحیت» و «وضعیت کنونی جهان» سخنرانی کرد.

رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در سخنرانی خود گفت: «در ورای اختلافاتی که عمدتاً تاریخی و فرعی است می‌توان و باید با گفت‌وگو بر پایه مشترکات از جهنمی که دوری از حق و عدالت آفریده است رهایی یابیم».

وی با تشریح معنای کلمه «سلام»، سلام را دروازه صلح نامید و گفت: «استقرار صلح علاوه بر لوازم و زمینه‌های اجتماعی نیازمند جان‌های صلح‌طلب است. صلح زمانی مستقر خواهد شد که آدمیان بتوانند قلب خود را چونان ملکوت آسمانی سرزمین حکومت بی شریک و بلامنازع خداوند سازند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین