کد خبر: ۸۸۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

گروسی: ایران ما را بابت مناقشه با آمریکا و اروپا تنبیه می‌کند

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای در حاشیه اجلاس «داووس» بار دیگر ادعا‌های جدیدی درباره همکاری ایران با آن نهاد بین‌المللی مطرح کرده است.
گروسی: ایران ما را بابت مناقشه با آمریکا و اروپا تنبیه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده ایران در حال تنبیه این نهاد بین‌المللی بابت اقداماتی است که آمریکا و کشور‌های اروپایی مرتکب شده‌اند.

گروسی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه در حاشیه اجلاس «داووس» مدعی شد که ایران همکاری خود با آژانس اتمی را محدود کرده است.

گروسی در این مصاحبه گفت: «وضعیت ناامیدکننده‌ای است. ما فعالیت‌هایمان را در آنجا انجام می‌دهیم، اما در پایین‌ترین سطح. آن‌ها همکاری را به صورت بی‌سابقه‌ای محدود کرده‌اند.

گروسی در ادامه ادعا کرد که ایران برخی از بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با توجه به ملیت آن‌ها نپذیرفته و رد کرده است.

او گفت: «این روشی برای تنبیه کردن ما بابت اتفاقات بیرونی است. وقتی فرانسه یا انگلیس یا ایالات متحده کاری انجام می‌دهد که آن‌ها خوششان نمی‌آید گویی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بابت مناقشه‌هایشان با دیگران گروگان می‌گیرند. این برای ما پذیرفتنی نیست.»

گروسی در مصاحبه جدید خود با خبرگزاری فرانسه بر ضرورت دیپلماسی با ایران تأکید کرده است. او گفت: «دیپلماسی، دیپلماسی، دیپلماسی. این چیزی است که ما لازم داریم. ما لازم است به گفتگو کردن ادامه دهیم. ما لازم است از وخیم‌تر شدن وضعیت و رسیدن آن به حدی که بازگرداندن آن غیرممکن باشد جلوگیری کنیم.»

رافائل گروسی در ادامه احتمال سفرش به ایران را رد نکرد. او گفت: «من احتمال بازگشت به ایران را منتفی نمی‌دانم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین