کد خبر: ۸۸۷۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

برف و باران در راه چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز سه‌شنبه هفته آینده امواجی متناوب ناشی از یک سامانه بارشی در برخی مناطق استان به خصوص برای نیمه غربی موجب بارش برف و باران و وزش باد به نسبت شدید می‌شود.
برف و باران در راه چهارمحال و بختیاری
آفتاب‌‌نیوز :

معصومه نوروزی روز پنجشنبه افزود: بر اساس آخرین الگو‌های جوی، از روز پنجشنبه ۲۸ دی تا دوشنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:، اما از روز سه‌شنبه یک سامانه بارشی استان را فرا می‌گیرد و بر اساس الگو‌های امروز، موج اصلی این سامانه روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته آینده به صورت فراگیر در سطح استان بارش برف و باران به همراه کاهش دما را به همراه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به فاصله زمانی تا شروع فعالیت موج بارشی، احتمال تغییرپذیری الگو‌ها زیاد است و تغییرات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوروزی از کاهش دما برای روز شنبه نیز خبر داد و گفت: روز شنبه۳۰ دی ماه، کاهش نسبی دمای صبحگاه پیش‌بینی می‌شود و تداوم این هوای سرد برای ساعات اولیه صبح تا روز دوشنبه آینده انتظار می‌رود.

وی دمای شهرکرد در صبح روز پنجشنبه را ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: بر این اساس شهرکرد سردترین ایستگاه استان و سردترین ایستگاه مراکز استان‌های کشور اعلام شد.

کاهش بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان امسال موجب شده تا چهارمحال و بختیاری بعد از کهگیلویه و بویراحمد در ردیف دومین استان خشک کشور قرار گیرد.

میانگین بارش در چهارمحال و بختیاری از اول سال زراعی جاری تاکنون به ۱۰۴ میلی‌متر می‌رسد که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین