کد خبر: ۸۸۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۷

صادق طباطبایی: با دولت رضایی همکاری خواهم داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ صادق طباطبایی احتمال پیشنهاد معاون اولی رضایی را به خود رد نکرد و در عین حال تاکید کرد: «به هر حال با دولت مورد نظر محسن رضایی همکاری خواهم داشت، اما ترجیح می‌دهم بیشتر در حوزه‌های سیاست خارجی و یا فرهنگی و هنری کار کنم».

دکتر سید صادق طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر تنها راه برون رفت از مشکلات موجود را با توجه به شرایط ویژه‌ای که در جهان و منطقه ایجاد شده است، تشکیل دولتی با حضور همه نیروهای متعهد به اصول انقلاب و نظام مطابق پیشنهاد محسن رضایی خواند و در پاسخ به این سئوال که آیا در این زمینه با رضائی گفتگو کرده است یا خیر گفت : «من در همان زمانی که ایشان این تئوری را مطرح کرد، با ایشان به گفتگو نشستم و در خلال این جلسات بود که متوجه شدم؛ برای عملی ساختن آن نیز راهکارهای عملی و منطقی وجود دارد».

خبرنگار  پرسید "در این مذاکرات آیا محسن رضایی به شما وعده مسئولیت و یا سمتی را در دولت خود داده است؟" که طباطبایی پاسخ داد: «دولت ائتلافی شرکت سهامی نیست که سود و سهام آن بین افراد تقسیم شود. کسانی که به هر دلیل از این طرح حمایت می‌کنند و احیانا" رضایی را در تشکیل آن یاری می‌رسانند، در فکر گرفتن سهم خود از این مشارکت و یا ائتلاف نیستند. لااقل من خود را در چنین حال و هوائی نمی‌بینم».

وی در عین حال در پاسخ به اصرار خبرنگار مهر برای اعلام امکان همکاری‌اش با محسن رضایی در دولت احتمالی این داوطلب انتخابات گفت: «اگر مجالی پیدا شود از تمام توان و ظرفیت و تجربه خود در این راه بهره می‌گیرم».

طباطبایی در پاسخ به سئوالی درباره شایعه پیشنهاد معاون اولی و یا سخنگویی دولت رضایی به وی که چندی پیش در برخی سایتهای خبری هم منتشر شده بود، گفت: «بلی چنین احتمالی ممکن است وجود داشته باشد، ولی من در این صدد نیستم. اگر در این فکر و خیال و هوا بودم؛ خودم مستقیما" وارد می‌شدم و در انتخابات شرکت می‌کردم».

وی در پاسخ به این سئوال که رضایی در صورت ریاست جمهوری در چه زمینه‌هایی قرار است از ظرفیت شما بهره ببرد؟ گفت: «من اگر ظرفیتی و یا توانائی و تجربه‌ای داشته باشم، برای خدمت و استفاده کشور و مردم صرف می‌کنم. در پاسخ به سئوالتان، فکر می‌کنم در زمینه سیاست خارجی و روابط بین الملل و یا در فضاهای فرهنگی و هنری بتوانم با تیم ایشان کار کنم. البته نمی توانم در حال حاضر حوزه و یا محوری را تعیین کنم و یا حذف کنم. این مسائل به مراحل بعد و کار ستادی با نیروهای ائتلاف باز می‌گردد».

سخنگوی دولت موقت درباره اخباری مبنی بر احتمال کاندیدا شدنش در انتخابات ریاست جمهوری در برخی رسانه‌ها و عدم تحقق آن گفت: «شاید حضور فعال من در این یکی دوسال گذشته در محافل دانشگاهی در شهرها و دانشگاههای مختلف کشور، این شائبه را برای عده‌ای ایجاد می‌کرد که من به منظور معرفی آرمان‌ها و اندیشه‌هایم وارد صحنه شده‌ام و در نهایت قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارم».

وی در عین حال گفت: «این برداشت که خیلی هم عمومیت پیدا کرده بود، با اهداف من از این حضور فرهنگی و سیاسی فعال در ارتباط با دانشجویان و دانشگاهها همخوانی نداشت با این حال در دوران ثبت نام نامزد‌ها این شائبه قوت گرفت».

طباطبایی با بیان اینکه برخی بر این باور بودند که حضور من باعث خواهد شد، قسمت اعظم آرای خاموش به صحنه کشیده شوند، تاکید کرد که خود قصدی برای ثبت‌نام در انتخابات نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین