کد خبر: ۸۸۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷

ضرغامی: پخش شش مناظره جذاب انتخاباتی از تلويزيون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به پخش 76 هزار دقیقه برنامه‌های انتخاباتی از صدا و سیما گفت: «پخش برنامه‌های انتخاباتی نسبت به دوره‌های گذشته 30 درصد افزایش یافته است».

عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنجشنبه در همایش ملی انتخابات ریاست جمهوری دهم با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری جشن‌های 30 سالگی انقلاب اسلامی در شرایط حساس بین‌المللی برای صدا و سیما از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: «امیدواریم بتوانیم به شکلی عمل کنیم که در جهت تحقق آرمانهای نظام حرکت شده باشد».

ضرغامی با بیان اینکه از این مراحل عبور کرده‌ایم، افزود: «حضور گسترده مردم و مشارکت بالا در انتخابات فرصت مجددی برای نظام است و بعنوان مساله‌ای پذیرفته شده همه بخش‌های کشور به آن توجه دارند».

وی با تاکید بر اینکه قطع نظر از نتیجه انتخابات حضور گسترده مردم برای گروه‌های سیاسی اهمیت دارد، افزود: «عزت و اقتدار کشور در درجه اول ضروری و لازم است و مردم با حضور حداکثری خود فرصت جدیدی را در کشور خلق می‌کنند».

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه تجربه نشان داده که انتخاب کلان جامعه همیشه درست است، تاکید کرد: «امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت این موضوع تاکید داشته و به این علت تصور این موضوع موجب تصدیق آن می‌شود».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «کسی در این مساله تشکیک ایجاد نمی‌کند و ما به عنوان رسانه ملی ملاک ارزیابی خود را همین موضوع قرار می‌دهیم».

ضرغامی با اشاره به انجام نظرسنجی‌ها توسط سازمان صدا و سیما افزود: «رسانه ملی در نظرسنجی‌های خود مشارکت حداکثری مردم را مدنظر دارد و با این ارزیابی‌ها این موضوع را دنبال می‌کند که مشارکت مردم در انتخابات را با برنامه‌ریزی‌های خود افزایش دهد».

ضرغامی با تاکید بر اینکه موفقیت رسانه ملی حضور حداکثری مردم در انتخابات است، گفت: «انتخاب ملت همیشه انتخاب اصلح است».

وی با تاکید بر اینکه ذات رسانه ملی مبتنی بر اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: «رفتارهایی که این نگاه را از مردم سلب کند به حد وظیفه ذاتی برای صدا و سیما پسندیده نیست».

ضرغامی با بیان اینکه هر موضوعی که سبب سلب اعتماد مردم شود نسبت به آن حساس هستیم، تصریح کرد: «به عنوان مثال در بازی فوتبال ایران و عربستان ما برای پاسخ به اعتماد مردم برنامه‌های متنوعی برای بررسی دلایل باخت تیم ایران پخش کردیم».

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه خوشبختانه با تجربه گذشته سیر برنامه‌ها را به عنوان متود علمی پیش‌می‌بریم، افزود: «برای مدیران صدا و سیما ارائه عملکردی بیشتر نسبت به گذشته دارای اهمیت زیادی است».

ضرغامی در ادامه با اشاره به اینکه در طول ماه‌های گذشته صدا و سیما 76 هزار دقیقه برنامه‌های انتخاباتی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش کرده است، تصریح کرد: «پخش برنامه‌های صدا و سیما در خصوص انتخابات نسبت به گذشته 30 درصد افزایش داشته است».

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه در آستانه تبلیغات رسمی برنامه‌های نامزدهای مختلف به صورت متنوع پخش می‌‌شود، افزود: «شش مناظره جذاب تلویزیونی جزء برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما است».

وی با بیان اینکه تا زمان تایید نامزدها از سوی شورای نگهبان، صدا و سیما از لحاظ قانونی نامزدها را بعنوان کاندیدای احتمالی مطرح می‌برد، افزود: «بخاطر حجم برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما ممکن است برخی از نامزدها در برنامه‌های رادیویی اصلا شرکت نکنند».

ضرغامی با تاکید بر اینکه از نظر ما افراد، احزاب و سلیقه‌های مختلف نمی‌توانند قانون برنامه‌های رسانه ملی را رقم بزنند، گفت: «برای صدا‌و سیما رعایت قانون دارای اهمیت است».

وی اضافه کرد: «برخی از برنامه‌های مقدماتی که ما از شبکه‌های مختلف پخش می‌کنیم بعضا شائبه‌ای می‌رود که از لبه‌های قانونی رد شده باشیم و ما خواسته‌ایم که در سیر برنامه‌ها توجه به عدالت در راس قرار گیرد».

ضرغامی به دستور خود به برخی از برنامه‌های خبری مانند اخبار 20 و 30 اشاره کرد و گفت: «از چند ماه گذشته به این برنامه خبری دستور دادم که در مورد نامزدهای انتخابات از پخش حاشیه‌ها‌ اجتناب کنند تا شائبه‌ای پیش نیاید».

وی با اشاره به برخی از تحلیل‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در خصوص حضور برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در صحنه گفت: «هر یک از این نامزدها در مواقع مختلف در کنار امام و رهبری سابقه درخشانی داشتند به همین خاطر آنان از این موضوع ناراضی هستند».

ضرغامی به برخی از میزگردهای تلویزیونی صدا و سیما اشاره کرد و گفت: «ممکن است برخی از این افراد در این میزگردها مواضع تند ارائه کنند که نقطه‌نظرات آنان مورد تایید ما نیست ولیکن مشاهده شده که همین افراد در برنامه‌های ماهواره‌ای به شدت در مقابل دشمنان از مواضع نظام دفاع کرده‌اند».

وی تاکید کرد: «در فعالیت‌های انتخاباتی، مبنای صدا و سیما حفظ دستاوردهای نظام اسلامی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین