کد خبر: ۸۸۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳

خوش‌بینی آمریکا به همکاری بیشتر روسیه درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در گفتگویی با خبرنگاران اعلام نمود که در آمریکا نسبت به دورنمای مذاکرات آتی با روسیه در رابطه با مشکل هسته‌ای ایران خوشبین هستند.

وی روز پنجشنبه هفته گذشته در مذاکرات "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا با "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه شرکت داشت.

کلی که پیشتر ریاست دپارتمان روسیه در وزارت خارجه آمریکا را بر عهده داشت، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه "در دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا، آیا لاوروف متمایل به همکاری با واشنگتن در رابطه با مسئله ایران بود یا خیر"، گفت: «فکر می‌کنم که پاسخ مختصر به این سوال آری باشد» و افزود: «آنها (کلینتون و لاوروف) حیطه گسترده‌ای از مسائل، از جمله ایران را بررسی کردند».

وی تاکید کرد: «روسیه نیز همانند ما در این ذینفع نیست که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد».

این در حالیست که در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته پس از مذاکرات چهار ساعتی لاوروف و کلینتون معلوم شد که اختلاف نظرات بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در رابطه با مسئله ایران همچنان باقی است.

از جمله وزیر خارجه روسیه اعلام داشت که تحریمات یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا در رابطه با ایران کمکی به حل مشکل هسته‌ای ایران نمی‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین