کد خبر: ۸۸۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴

خاتمی با پادشاه عربستان دیدار و گفتگو کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سید محمد خاتمی با پادشاه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رییس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها که به عنوان مهمان ویژه «مجمع شورای تعامل و تفاهم جهانی» در عربستان سعودی به سر می‌برد، در ملاقات با ملک عبدالله در مورد مسائل منطقه و مشکلات جهان اسلام بحث و تبادل نظر و بر لزوم رفع سوء تفاهم‌ها و سوءبرداشت‌های غرب نسبت به جهان اسلام تاکید کرد.

در این دیدار پادشاه عربستان سعودی ضمن مرور سیر روابط دو جانبه و لزوم رفع موانع توسعه این روابط، به علاقه به مردم ایران و احترام به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. 



سید محمد خاتمی نیز در این دیدار با اشاره به تعداد زوار ایرانی بر همکاری بیشتر عربستان بر حل مشکل زوار ایرانی و روان‌سازی عبادات زوار ایرانی تاکید کرد.

رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها همچنین در حاشیه اجلاس مجمع تعامل و تفاهم جهانی با روسای سابق تعدادی از کشورهای جهان ملاقات و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در ملاقات‌های جداگانه با «هلموت اشمیت» صدر اعظم سابق آلمان؛ «رومانو پرودی» نخست وزیر سابق ایتالیا؛ «وایتسکر» رییس جمهور سابق آلمان و «اوباما سانجو»، رییس جمهور سابق نیجریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها در مورد بحران سیاسی و اقتصادی جهان؛ وضعیت اقتصادی خاورمیانه و موقعیت عراق و افغانستان و پاکستان بحث و تبادل نظر شد.

سید محمد خاتمی وضعیت منطقه را با توجه به گسترش افراط‌گرایی و یکجانبه‌گرایی بحرانی توصیف کرد و تنها راه برون‌رفت از این بحران را تقویت نهادهای مدنی و ساز و کارهای انتخاباتی در کشورهای خاورمیانه دانست.

وی همچنین اثر بحران اقتصادی بر کشورهای در حال توسعه را فاجعه‌بار خواند و نسبت به بیکاری؛ فقر و توسعه‌نیافتگی هشدار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۵
0
2
آفرین سید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین