کد خبر: ۸۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۶

حضور مشاور ارشد اوباما در ایران تکذیب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گزارش‌هایی مبنی بر حضور یک مشاور ارشد آمریکایی در ایران را تکذیب کرد و اعلام داشت که این فرد در واشنگتن حضور دارد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رسانه‌های ایرانی خبر داده بودند که «ولی رضا نصر»، مشاور ارشد آمریکا در پاکستان، به ایران سفر کرده است. رسانه‌ها حضور وی را به آزادی رکسانا صابری ربط داده بودند.

«یان کلی»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین رابطه به خبرنگاران اعلام داشت: «آقای نصر در دفتر کار خود حضور دارد. من به طور قاطع اعلام می‌کنم که وی هیچ نقشی در سفر به تهران و یا مذاکره در مورد رکسانا صابری نداشته است».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت ممکن است «نصر» پیش از شروع کار خود به عنوان مشاور «ریچارد هولبروک»، از ایران دیدن کرده باشد. علیرغم این موضوع، «یان کلی» اضافه کرد وی «99 درصد مطمئن است» که «نصر» از آن زمان تاکنون به ایران سفری نداشته است.

در همین حال، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، گزارش‌های حضور «نصر» در ایران را تایید و یا تکذیب نکرد. وی گفت: «هر ایرانی در هر جای دنیا می‌تواند به کشور خود سفر کند و در این مورد مشکلی نیست».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین