کد خبر: ۸۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۳
در جمع سران، معتمدان و متنفذین عشایر و طوائف؛

رهبر انقلاب: با پرهیز از غرور به سوی آینده حرکت کنیم

آینده‌ای درخشان در انتظار ملت بزرگ ایران است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان کردستان، عصر روز پنجشنبه در دیدار پرشور و صمیمی صدها نفر از سران، معتمدان و متنفذین عشایر و طوائف استانهای کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، عشایر را سربازان پرافتخار و همیشه وفادار اسلام و انقلاب و ایران و مرزدارانی غیور، مؤمن و سلحشور نامیدند و تأکید کردند: «به فضل الهی، هوشیاری و بیداری مردم و مسئولان و کار و تلاش همگانی، آینده‌ای درخشان در انتظار ملت بزرگ ایران است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ رهبر انقلاب اسلامی، اجتماع سران و معتمدان عشایر سه استان غرب و شمال غربی کشور را حاوی این پیام مهم و روشن خواندند که ملت ایران، افتخارات خود را با وحدت و اقدام شجاعانه و هوشیارانه به دست آورده و با همین شیوه، این افتخارات را گسترش خواهد داد.

ایشان، عشایر غیور منطقه کردی را از نقش آفرینان برجسته روند پیروزیهای ملت و نظام خواندند و افزودند: «امام راحل عظیم الشأن، با تیزبینی خاص خود عشایر را ذخائر انقلاب می دانستند و عشایر کشور بویژه عشایر مناطق غرب و شمال غرب، این سخن امام خمینی (ره) را با حضور درخشان در فراز و نشیبهای سی سال اخیر، بخوبی اثبات کرده‌اند».

حضرت آیت الله خامنه‌ای هوشیاری و فداکاری عشایر این مناطق را در ناکام گذاشتن توطئه بیگانگان در سالهای اول انقلاب بسیار تعیین کننده و ارزشمند دانستند و خطاب به سران و معتمدان عشایر خاطرنشان کردند: «ملت قدرشناس ایران و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی، حماسه‌های مرزداران غیور خود را از یاد نخواهد برد».

رهبر انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مبدأ ایجاد تحول در جهان و آغاز نگاهی نو و حرکت جدید فکری بشر برشمردند و افزودند: «اسلام و انقلاب اسلامی، نسخه درمان دردها و رنجهایی است که ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض ستمگران در طول تاریخ بر بشریت تحمیل کرده است».

ایشان، زورگویان جهان امروز را خطرناکتر از فرعونها و ابوجهل‌های تاریخ دانستند چرا که سلطه گران کنونی با ابزارهای پیشرفته زور و تزویر و فریب، از خود چهره‌ای انسان دوستانه و طرفدار حقوق بشر نشان می‌دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ایستادگی جمهوری اسلامی ایران را در مقابل جبهه پیچیده و خطرناک زور و تزویر جهانی، فرصتی بزرگ برای ملت ایران خواندند و خاطرنشان کردند: «ما فرزندان این آب و خاک مفتخریم که پروردگار، شجره طیبه انقلاب اسلامی را با دست قدرت خود در این سرزمین غرس کرده و پرچم عدالت و انصاف و خردورزی و پیشرفت را در دستان این ملت به اهتزاز درآورده است».

رهبر انقلاب اسلامی، امنیت را اساس پیشرفت و مسئله امروز منطقه دانستند و افزودند: «عشایر قدرتمند که تا امروز با مسئولیت شناسی بخوبی حافظ امنیت منطقه بوده اند باید با تقویت توان خود، این احساس مسئولیت را به جوانان و فرزندان خویش منتقل کنند».

ایشان، دشمن زخم خورده و ناکام را مترصد فرصتی برای جبران شکستهای خود دانستند و تأکید کردند: «شرط مهم ادامه پیروزی در مقابل توطئه‌های دشمن، هوشیاری، بیداری و پرهیز از دل مشغولی به مسائل کوچک است».

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به همکاری کردهای عراق با رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزودند: «اعتماد متقابل و دلبستگی برادران کرد در آن سوی مرز به ایران و انقلاب اسلامی، محسوس است اما دشمن بیکار ننشسته است و مدام در حال توطئه و نفوذ و رخنه است تا شاید با ایجاد اختلاف و یا از راههای دیگر ضربه‌ای بزند بنابراین باید ضمن حفظ هوشیاری، آمادگی همه جانبه خود از جمله آمادگیهای روحی، سیاسی و فرهنگی را افزایش دهیم».
رهبر انقلاب اسلامی، امنیت بیشتر را زمینه ساز کار، تولید، خدمات، عمران و پیشرفت بیشتر دانستند و خاطرنشان کردند: «باید با استفاده از منابع طبیعی و انسانی ارزشمند، و شکوفایی استعدادهای درخشان جوانان عشایر، روند توسعه و پیشرفت این منطقه شتاب بیشتری گیرد».

ایشان با استناد به تجربیات سه دهه اخیر، امیدواری فراوان و قطعی به آینده کشور را نگاهی واقع بینانه خواندند و با اشاره به جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان و اقبال قلبی ملتها به انقلاب اسلامی افزودند: «آنچه داریم از لطف و عنایت پروردگار است و لازم است با پرهیز کامل از غرور و حفظ اتحاد و صمیمت متقابل مردم و مسئولان، حرکت به سوی آینده لبریز از امید و افتخار را ادامه دهیم».

در این دیدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آقایان:

-دارا قادر خانزاده: از متنفذین استان کردستان، شهرستان بانه

-مام عزیز قادری: رئیس ایل قادری از استان آذربایجان غربی

-محسن معاذی: از متنفذین استان کرمانشاه، منطقه اورامانات از شهرستان پاوه

-ابوالقاسم معمار: از متنفذین استان کردستان، شهرستان بیجار

-رحمان بهرام‌پور: از عشایر استان آذربایجان غربی، شهرستان سردشت

-سیامک زرزا: از خانواده‌های شهید عشایر از استان آذربایجان غربی، شهرستان اشنویه

-سیدفاتح حسینی: از متنفذین استان کرمانشاه، شهرستان جوانرود

-و عزیز منگوری کردستانی: از سران عشایر استان آذربایجان غربی از پیرانشهر

سخنان کوتاهی بیان کردند.

سران و معتمدین و متنفذین عشایر استانهای کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در این دیدار، در سخنانی پرشور و لبریز وفاداری و غیرت، ضمن تجدید پیمان با آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی، آمادگی کامل مرزنشینان غیور و دلاور را برای ادامه فداکاری و ایثار در دفاع از مرزهای ایران و در راه تحقق اهداف ملی و انقلابی اعلام کردند.

هوشیاری در مقابل فتنه ها و تحریکات بیگانگان برای ایجاد ناامنی و یا اختلافات قومی و مذهبی از دیگر محورهایی بود که سران و معتمدان عشایر غرب و شمال غرب کشور بر آن تأکید کردند.

در ابتدای این دیدار سرتیپ محمود آبادی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از تلاش مجموعه دستگاههای دولتی برای رفع مشکلات عشایر و مرز نشینان گزارشی بیان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین