کد خبر: ۸۸۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰

اعتراف دولت به کاهش بیشتر بودجه برخی نهادها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش بودجه تعدادی از سازمان‌ها و نهادها پس از تصویب قانون بودجه در مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
 
خباز: کاهش بودجه نهادهای غیر اجرایی خلاف قانون است [+]

رحیم ممبینی در گفت‌وگو ایسنا، با بیان اینکه هنگام تصویب بودجه سال جاری در مجلس شورای اسلامی، قانون‌گذار بر اساس بند 60 قانون بودجه به دولت اجازه داد 8500 میلیارد تومان از اعتبارات هزینه‌ای، عمرانی و مالی کم کند، گفت: «بر اساس محدودیت در این قانون قرار شد، بودجه طرح‌هایی که در سال 88 به اتمام می‌رسند کم نشود، اما در سایر موارد مشخص نکردند که رقم مذکور از چه بخش‌هایی باید کسر شود».

او با اشاره به اینکه از تعهدات مالی در بودجه چیزی کم نشده است، گفت: «بر اساس قانون رقم 8500 میلیارد تومان کسر شده از اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی است و بر اساس نامه رییس جمهور به رییس مجلس هنگام بررسی بودجه درباره موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام شده است».

وی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری به صورت عدم تراز به دولت ابلاغ شد و رفع این بی‌تعادلی به دولت واگذار شد، ادامه داد: «از رقم دو هزار و 30 میلیارد تومان کسر شده از بودجه هزینه‌ای طرح تحول، یک هزار و 90 میلیارد تومان مربوط به یارانه‌ها و 940 میلیون تومان مربوط به سایر دستگاه‌ها بود، اما از آنجا که در مجلس اعتبار یارانه‌ها کاهش و درآمدهای استانی افزایش یافت، ما عملا توانستیم یک هزار و30 میلیارد تومان از طرح تحول کم کنیم و یک هزار میلیارد تومان باقی مانده باید از جای دیگری کم می‌شد».

ممبینی ادامه داد: «با یک روش باید این کاهش را بین کل اعتبارات هزینه‌ای سرشکن می‌کردیم که دیدیم در این صورت به اعتبارات حقوق و مزایا فشار می‌آید و دولت هم قصد ارائه اصلاحیه برای حقوق و مزایا هم ندارد، بنابراین در نهایت تصمیم گرفتیم هزار میلیارد تومان را به صورت اقتضایی کاهش دهیم». 

فریب افکار عمومی با وارونه کردن واقعیت‌های بودجه 88 [+]
انتقام جویی دولت با ابزار بودجه!
[+]


معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با تاکید بر اینکه در روش کاهش اقتضایی، بودجه برخی دستگاه‌ها بیشتر و بودجه برخی کمتر کاهش یافته است، اظهار کرد: «طبیعی است کسی که با کاهش اعتبار مواجه شده معترض و ناراحت است، هرچند که ما هم مایل نبودیم این اتفاق بیفتد».

او ادامه داد: «ای کاش مجلس رقم 8500 میلیارد تومان را کاهش نمی‌داد و بودجه به صورت بالانس به ما ابلاغ می‌شد تا این اتفاق نیفتد، اما به هر حال قانون‌گذار اختیار را به دولت داد تا کاهش در بودجه رخ بدهد و کاهش هم با بررسی‌های زیادی که صورت گرفت به شکل کنونی اعمال شد». 

این در حالی است که علی‌رضا رحیمی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، روز چهارشنبه، در پاسخ به پرسشی در خصوص بودجه برخی دستگاه‌های خاص، گفت: «چنین چیزی واقعیت ندارد و از دستگاه‌های مختلف، قوه قضاییه، مجمع و مجلس و دولت این بودجه کسر شده است و از زیر مجموعه‌های دولت نیز بسیاری از سازمان‌ها هستند که بودجه‌شان کسر شده و هیچ استثنایی نبوده است و ما به بودجه‌ جاری دستگاه‌هایی که مربوط به حقوق و مسائل اداری است، دست نزده‌ایم». [+]

رحیمی درخصوص کاهش بودجه برخی دستگاهها اظهار داشت: «بودجه برخی دستگاهها مانند سازمان بازرسی 100 درصد افزایش داشته‌اند که 50 درصد از این 100 درصد کم شده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین