کد خبر: ۸۸۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲

واکنش تلویحی و تند امام جمعه مشهد به دیدگاه‌های مرعشی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه مشهد گفت: «کسانی که اعلام می‌کنند ما لیبرال مسلمان هستیم، بدانند که معنای حرف آن‌ها این است که مشرک مسلمان هستند، چرا که در لیبرال دموکراسی حکومت، حق خدا نیست». 

مرعشی: هم مسلمان هستیم و هم طرفدار آزادی و دموکراسی [+]

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، استقبال بی نظیر و ابراز عشق و محبت مردم کردستان به مقام معظم رهبری را صحنه بی نظیری در دنیای امروز دانست و اظهار داشت: «امروز در هیچ کجای دنیا و در هیچ کشوری چنین رابطه‌ای صمیمی و عاطفی میان مردم و رهبری وجود ندارد».

وی ایمان مردم به ولایت و رهبری را موجب عزت نظام دانست و افزود: «این جامعه، نمونه همان جامعه اسلامی است که آن را اسلام می‌سازد».

علم الهدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: «استناد ایشان به آیه‌ای از قرآن به سبب آن است که ثابت کنند تا زمانی عزت ما قابل نگهداری است که نور قرآن در جامعه پرتو افکنده است».

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تا زمانی که ایمان در میان مردم و اجتماع حاکم باشد، عزت‌مند خواهیم بود، افزود: «علت اصرار بر حفظ مظاهر و ارزش‌های اسلامی نیز همین است که اگر بنا شود در جامعه‌ای به سر بریم که به جای تبلور ارزش‌های اسلامی و حدود الهی، هرزگی، بی‌ بند وباری و بی‌عفتی زنان حاکم شود، عزت خود را از دست خواهیم داد».

وی افرادی را که در جامعه مظهر بی‌بند و باری هستند، میکروب توصیف کرد و افزود: «جامعه مبتنی بر غرائض به ذلت می‌انجامد؛ پس وظیفه همه ماست که از عزت جامعه دفاع کنیم».

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: «تا روزی که مردم در عرصه سیاسی به عنوان تکلیف دینی و شرعی خود حضور یابند و عرصه سیاست را عرصه خدمت به اسلام و انجام تکلیف دینی می‌دانند، عزت‌مند خواهیم بود».

امام جمعه مشهد ادامه داد: «کسانی که اعلام می‌کنند ما لیبرال مسلمان هستیم، بدانند که معنای حرف آن‌ها این است که مشرک مسلمان هستند، چرا که در لیبرال دموکراسی حکومت، حق خدا نیست».

وی در ادامه اظهار داشت: «اگر جامعه ما عزت دارد به دلیل حاکمیت مردم سالاری دینی است».

علم‌الهدی کنار رفتن بسیج از عرصه سیاست را امری نادرست دانست و تاکید کرد: «امام (ره) بسیج را تاسیس کرد و آن را مدرسه عشق نامید، آیا نهادی با این اوصاف می‌تواند یک نهاد نظامی باشد که از عرصه سیاست و مردم سالاری دینی کنار زده شود»؟ 

امام جمعه مشهد با اشاره به ماده 13 قانون استخدام سپاه پاسداران گفت: «در این ماده قانونی بسیجیان به سه دسته تقسیم شده‌اند، دسته اول بسیجی ویژه که همان پاسداران هستند، دسته دوم و سوم بسیجیان عادی و فعال که جزء نیروهای مردمی حساب می‌شوند که با تمام وجود برای تداوم انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند؛ حال چگونه می‌شود این جریان مهم و تحول ساز را از عرصه سیاست کنار زد»؟

وی خاطرنشان کرد: «آیا معقول است امام خمینی (ره) که کنار رفتن از عرصه سیاست را گناه بزرگی می‌دانستند و بسیج را ارتش 20 میلیونی عنوان کردند، امروز بگوییم این 20 میلیون نفر در عرصه سیاست مشارکت نکنند».

وی با بیان اینکه عزت ملی ما وابسته به بسیج است، افزود: «بسیجیان با انگیزه‌های دینی پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند».

علم الهدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مشهد تصریح کرد: «مردم سالاری در جامعه ما دروازه وسیعی است که چارچوب آن متکی به ولایت است و تنها راه نفوذ دشمن همین دروازه است؛ با این وجود اگر شما به عنوان مردان و زنان متدین از این دروازه نگهبانی نکنید و در عرصه انتخابات که نماد مردم سالاری دینی است حاضر نشوید، دشمن وارد می‌شود».

امام جمعه مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، یکی از معیارهای فرد اصلح برای انتخاب را با خبر بودن از وضع مردم دانست و گفت: «همه ادعا می‌کنند که ما از وضع مردم با خبر و به آن رسیدگی می‌کنیم اما باید توجه داشت کسی که از همان ابتدا از موضع ریاست، حاکمیت و امتیاز وارد عرصه انتخابات می‌شود، فرد اصلح نیست». 

وی افزود: «کسی اصلح است که از همان ابتدا ژست نوکری مردم را دارد چرا که در نظام جمهوری اسلامی رییس جمهور، نوکر مردم است نه مانند برخی نظام‌های مرتجع که در آن رییس جمهور مالک مردم و کشور است».

علم الهدی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی متعلق به امام زمان(عج) است، افزود : «همه باید هوشیارانه و به عنوان ادای تکلیف در عرصه انتخابات شرکت کنیم و کسی باید در راس امور قرار گیرد که نوکر و خادم مردم، دین آنها و امام زمان(عج) باشد نه آنکه با ژست غرب پسند بخواهد در راس امور قرار گیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۵
0
0
اقا خب همينجور بگو به احمدي نژاد راي بده ديگه.
باز خوبه طبق قانون استفاده از تريبون نماز جمعه له يا عليه هر كانديدا ممنوع است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین