کد خبر: ۸۸۷۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
یک رسانه عربی مدعی شد

امیرعبداللهیان به مصر می‌رود/ نگرانی تل‌آویو از نزدیکی روابط تهران-قاهره

یک رسانه عربی از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به مصر خبر داد.
امیرعبداللهیان به مصر می‌رود/ نگرانی تل‌آویو از نزدیکی روابط تهران-قاهره
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری عربی ۲۱ مدعی شد که «در سایه افزایش تنش‌ها در منطقه و درگیری‌ هم پیمانان ایران با آمریکا و اسرائیل و غرب، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران طی روزهای آتی به قاهره سفر خواهد کرد».

در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود این سفر منجر به تقویت روابط دوجانبه شود و رسانه‌های صهیونیستی نسبت به این امر ابراز نگرانی کردند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره ابراز نگرانی کرده و اخیرا گزارشی تحت عنوان«هشدار... ایران و مصر در سایه جنگ غزه به هم نزدیک می‌شوند» منتشر کرده است.

این روزنامه نوشته است که امیرعبداللهیان به قاهره سفر خواهد کرد و نزدیکی روابط ایران و مصر باید مقامات تل‌آویو را نگران کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مذاکرات فشرده‌ای میان مصر و مسئولان ارشد انصارالله یمن و ایران در روزهای اخیر انجام شده است و هدف از آن ممانعت از گسترش درگیری‌های دریایی میان اسرائیل و غرب و ایران است زیرا این درگیری‌ها به کشتیرانی در کانال سوئز آسیب وارد می کند.

در این گزارش همچنین آمده است: آنچه در منطقه رخ می‌دهد روابط ایران و مصر را تقویت خواهد کرد زیرا منافع مشترکی با هم دارند و ایران یک بازیگر اصلی در منطقه است، بنابراین با توجه به تنشی که میان مصر و آمریکا و اسرائیل به‌وجود آمده است انتظار می‌رود که روابط ایران و مصر قوی‌تر از قبل شود.

پیش از این رخا احمد حسن، عضو شورای امور خارجی مصر در گفت‌گو با اسپوتنیک با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و مصر و تبریک پیروزی السیسی در انتخابات توسط ابراهیم رئیسی گفت: بازگشت سفرای ایران و مصر احتمالا به‌زودی انجام  خواهد شد و تبریک پیروزی عبدالفتاح السیسی از سوی همتای ایرانی‌اش نشان می‌دهد که روابط میان تهران و قاهره به بالاترین سطح رسیده است.

وی تاکید کرد که روسای جمهور ایران و مصر در این گفت‌وگو درمورد مسائل متعددی از جمله بازگشت روابط دو کشور و پرونده‌های منطقه‌ای مانند غزه و دریای سرخ رایزنی کردند.

این مسئول مصری خاطرنشان کرد که سطح روابط میان دو کشور در حال حاضر نشان‌دهنده قریب‌الوقوع بودن بازگشت سفرای دو کشور است و از اظهارات سلطان هیثم بن طارق، سلطان عمان نیز می‌توان فهمید که وی به این پرونده پرداخته است.

وی که دستیار وزیر خارجه پیشین مصر است، افزود: با توجه به بازگشت روابط ایران و عربستان و تلاش‌ها برای حل بحران یمن، بازگشت روابط ایران ومصر به مثابه تکمیل دایره است.

این مسئول مصری همچنین گفت که نزدیک شدن روابط ایران و کشورهای عربی و افزایش مبادلات تجاری میان آن‌ها در تقویت ثبات و توسعه نیز سهیم خواهد بود.

وی همچنین گفت که بازگشت روابط ایران و مصر بهانه‌های آمریکا مبنی بر اینکه ایران خطری برای منطقه است را باطل می‌کند و تنها خطر واقعی در منطقه اسرائیل خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین