کد خبر: ۸۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۶

سروش: کسی را برگزینید که نه جلوه می‌فروشد و نه عشوه می‌خرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عبدالکریم سروش‌ در پیامی به نشست دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت از آنها خواست به کسی رای دهند که "که نه سفاهت می‌پرورد و نه خرافه می‌‌سترد. نه جلوه می‌فروشد و نه عشوه می‌خرد. کم می‌گوید اما راست می‌گوید، گام کوچک بر می‌دارد اما استوار بر می‌دارد". 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، سروش که پیش‌ از این از مهدی کروبی حمایت کرده بود، در پیام خود آورده است: «انتخاب رئیس قوه مجریه نزدیک است و دانشجویان هم چون آحاد دیگر مردم حق، بلکه تکلیف دارند که در این مسابقه عظیم شرکت ورزند و وام خود را به عدالت بگذارند و امانت رای را به اهلش بسپارند».

وی ادامه داده است: «با این همه در این گذرگاه تنگِ عافیت، جریده نمی‌باید رفت، و در این بازی بزرگ به تماشا نمی‌توان نشست. لذا گزینش باید کرد و کسی را باید برگزید که کاری می‌کند اما نه بهترین یا بزرگ ترین کار را، وعده می‌دهد اما نه وعده‌های بزرگ و چراغ می‌افروزد اما نه چراغ آفتاب. وعده‌های سیل آسا و آبیاری قطره چکانی؟ سخاوت در سخن و خسّت در عمل؟ هیچکدام. بل جویی و آب روانی، شمعی و شعله لرزانی تا شمع‌های دیگر یک یک فروزان شوند و جوی‌های دیگر یک یک روان».
 
سروش تصریح کرده است:‌ «کسی را برگزینید که نه سفاهت می‌پرورد و نه خرافه می‌گسترد. نه جلوه می‌فروشد و نه عشوه می‌خرد. کم می‌گوید اما راست می‌گوید، گام کوچک بر می‌دارد اما استوار بر می‌دارد. از عمل سیراب می‌شود نه از خطابه. پاسبان آزادی است نه فقط عاشق آن و اهل عدالت ورزی است نه عدالت سرایی. از او بخواهید نه فرهنگ بسازد و نه تئوری بپردازد، بل پاسبانی کند تا دیگران باغبانی کنند. با دشمنان مدارا کند و با دوستان مروت. با مخالفان کرم ورزد و با موافقان عدالت. نقد را که تقوای سیاست است برتابد و نقادان را برتر از مُنقادان بنشاند. جوانی و زیبایی را گناه نداند و نشاط و عیش و تنعم را عین عبادت بشمارد. از او یک وعده و صد وفا بخواهید، نه صد وعده و نیم وفا. از طلب آزادی کوتاه نیایید که همه فضیلت ها در اوست و از فساد قَضا غافل نشوید که همه مصیبت‌ها از اوست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
0
0
چه خوش گفت سروش شیرین سخن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین