کد خبر: ۸۸۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۳

كتاب «خسرو شكيبايی» منتشر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كتاب خسرو شكيبايی درباره زندگی و آثار اين هنرمند بزرگ به زودی منتشر می‌شود.

الهام قره‌خانی نويسنده كتاب خسرو شكيبايی در مورد دلايل نوشتن اين كتاب گفت: «فكر كردم كار پسنديده‌ای است كه كتاب جامعی درباره شخصيت خسرو شكيبايی وجود داشته باشد چون می‌خواستيم برای ثبت در تاريخ و شناخت آيندگان شناخت‌نامه كاملی از خسروشكيبايی را تهيه كنيم».

وی افزود: «او از ميراث‌های بی‌جايگزين سرزمين ماست و يكی از معدود كسانی است كه تعدد آثار و وسعت كارهايش در سينما و تئاتر باعث شده به‌تدريج در بازيگری تبديل به شخصی صاحب سبک شود و تحليل اين سبک و تئوريزه كردن آن، از ديگر اهداف اين كتاب است».

وی در ادامه در مورد پروسه نوشتن اين كتاب گفت: «از مهرماه سال 87 تاكنون مشغول كار تهيه اين كتاب بودم و هم‌اكنون با پايان مرحله تحقيقات كتاب در مرحله ليتوگرافی و ترجمه به زبان انگليسی است چون قرار است اين كتاب بصورت دوزبانه چاپ شود».

قره‌خانی درباره محور اصلی اين كتاب گفت: «محور اصلی اين كتاب گفت‌وگو‌ها و نظرات تحليلی با منتقدان، كارگردانان و بازيگران سينماست كه از ديدگاه آكادميک و شخصی خود شخصيت هنری و انسانی او خسرو شكيبايی را تحليل كرده‌اند به همراه كلكسيون عكس‌های شخصی و عكس‌های صحنه و پشت صحنه آثارش كه بسياری از آنها برای اولين بار منتشر می‌شود همچنين پيام ايرايی كلسيونی از عكس‌های تمام افرادی را كه در اين كتاب با آنها مصاحبه شده است، اختصاصا برای اين كتاب تهيه كرده است».

وی در مورد ناشر اين كتاب گفت: «ناصر ميرباقری مدير انتشارات گويا كه يكی از بهترين ناشران خاورميانه است چاپ و توزيع اين كتاب را قبول كرده و ما خواستيم همانگونه كه شكيبايی يكی از بهترين بازيگران عصر ما بود، كتاب يادمان او هم به بهترين شكل منتشر شود. البته قصد داشتيم اين كتاب را در سالگرد فوت وی منتشر كنيم اما برای بهتر شدن آن كار اندكی به طول انجاميد و اميدواريم در اوايل مرداد يا مهرماه اين كتاب منتشر شود».

وی در پايان افزود: «جمشيد مشايخی بزرگ‌ترين حامی ما در طول نوشتن اين كتاب بود و پروين كوشيار همسر شكيبايی نيز از هيچ كمكی دريغ نكرد. همچنين مهرتاش مهدوی به شكل استادانه‌ای مشاوره اجرايی اين كار را بر عهده داشت و اكبر عالمی به همراه احترام برومند كمک‌های زيادی به ما كردند كه من از همه آنها تشكر می‌كنم».

لازم به ذكر است كه اين كتاب به شكل نفيس و در دو زبان فارسی و انگليسی منتشر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین