کد خبر: ۸۸۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

سامانه بارشی قوی در راه کهگیلویه وبویراحمد؛ مدیریت بحران هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و هشدار نارنجی در استان نسبت به مخاطرات آن هشدار داد.
سامانه بارشی قوی در راه کهگیلویه وبویراحمد؛ مدیریت بحران هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا نیک روز چهارشنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران از ورود سامانه بارشی از روز جمعه به استان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه بارشی از روز جمعه تا روز شنبه در استان فعال است.

وی افزود: این سامانه بارشی همه مناطق استان را فرا می گیرد اما اوج بارش ها در مناطق سردسیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ستاد بحران روز جمعه در محل ستاد حضور خواهد داشت، تصریح کرد: مرخصی دستگاه‌های خدمات رسان در روز جمعه لغو است و کشیک خودرویی به همراه راننده در دستور کار دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه ها میهمان سرای خود را برای اسکان مسافران و در راه ماندگان قرار دهند.

نیک روز خواستار آمادگی هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ شد و گفت: اورژانس و هلال احمر در مواقع بحرانی پشتیبان همدیگر برای امدادرسانی بارش های روز جمعه در آماده باش ۱۰۰ درصدی باشند تا محورهای استان مسدود نشود.

وی با اشاره به اینکه اغلب محورهای استان برف گیر هستند، از آمادگی ۱۴۸ دستگاه ماشین آلات سنگین در ۱۷ راهدارخانه برای برف‌روبی محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

نیک روز بیان کرد: همه محورهای مواصلاتی استان به جزء محور سی‌سخت به پادنا باز و تردد جریان دارد، ضمن اینکه توصیه می کنیم مردم از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند و رانندگان در عبور از گردنه های برف گیر زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی رغم هشدارهای ستاد بحران و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه ها اما شاهد صعود خودجوش کوهنوردان استان و سایر استان ها به ارتفاعات دنا هستیم و متاسفانه بخش اعظمی از وقت و انرژی هلال احمر صرف امدادرسانی به این افراد می شود.

نیک روز خواستار پایداری شبکه برق در زمان بارش ها شد و بر پایداری شبکه آب و گاز تاکید کرد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه بارش ها تا قبل از امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۳ و نسبت به بلند مدت ۱۳۵ میلی متر کاهش داشته است، گفت: پیش بینی می شود بارش های بهمن ماه در استان نرمال باشد.

علی کرمی افزود: بارش ها از شب گذشته در استان آغاز و تا اواخر وقت امشب ادامه دارد، از روز جمعه سامانه بارشی با شدت بیشتری وارد استان می شود و تا روز شنبه ادامه دارد که اوج بارش ها در روز جمعه است.

وی ادامه داد: موج سوم بارش از اواسط هفته آینده وارد استان می شود و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین