کد خبر: ۸۸۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

بارسلونا از اتهام پرداخت رشوه به کمیته داوران فوتبال اسپانیا تبرئه شد

گفته می‌شود که قاضی پرونده رسیدگی به ادعای پرداخت رشوه از سوی باشگاه بارسلونا به معاون وقت کمیته داوران فوتبال اسپانیا، آبی‌اناری‌ها را از اتهامات تبرئه کرده است.
بارسلونا از اتهام پرداخت رشوه به کمیته داوران فوتبال اسپانیا تبرئه شد
آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه بارسلونا چندی پیش در پرونده‌ای موسوم به «نگرِیرا» به پرداخت رشوه به داوران از طریق انتقال پول به شرکتی متعلق به انریکوئز نگریرا، معاون اسبق کمیته فنی داوران فوتبال اسپانیا متهم شد.

دادستانی اسپانیا در ماه مارس شکایتی درباره ادعای چند فقره پرداختی به ارزش بیش از ۷.۳ میلیون یورو در طول ۱۷ سال به شرکتی متعلق به نگرِیرا، تنظیم کرد. نگریرا از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۸ نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا بود.

با این حال، به‌رغم موج گسترده انتقادات علیه این باشگاه از جانب رسانه‌ها و تلاش‌های بازرسان پرونده، هیچ مدرکی دال بر این ادعا برای قاضی پرونده اثبات نشد.

در واقع براساس گزارش «اسپورت» اسپانیا، یوآخین آگیره، قاضی ارشد رسیدگی به این پرونده رای خود را صادر و اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه رییس اسبق کمیته داوران به بارسا برای کسب نتایج بهتر در زمین، اعمال نفوذ کرده باشد، وجود ندارد. علاوه بر این، نشانه‌ای دال بر خرید داوران نیز ارائه نشده است.

به نظر می‌رسد که قاضی پرونده صرفا به‌دلیل وجود برخی تخلفات مالیاتی، پرونده را همچنان باز گذاشته است. خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا در ماه فوریه هرگونه تخلف را رد و اعلام کرد که بارسا به عنوان حق مشاوره و ارائه گزارش‌های فنی مرتبط با قضاوت حرفه‌ای، مبلغی را پرداخت کرده که به گفته وی، در میان باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال امری رایج است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین