کد خبر: ۸۸۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۰

هشدار صندوق‌ بین‌المللی پول درباره افزایش بیکاری در خاورمیانه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صندوق بین‌المللی پول درباره افزایش بیکاری در منطقه خاورمیانه و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس هشدار داد. 

مسعود احمد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در منطقه خاورمیانه و آسیای میانه، درباره ادامه روند بیکاری در خاورمیانه و منطقه حاشیه خلیج فارس و حتی تشدید آن گفت: «حتی اگر در ماه‌های آینده شاهد بهبود وضعیت اقتصادی در مناطق یاد شده باشیم، همواره بهبود وضعیت اشتغال از چند ماه تا دو سال، پس از آغاز شکوفایی مجدد اقتصادی، اتفاق می‌افتد». 

وی افزود: «به خصوص در کشورهایی که وارد کننده نفت و گاز، مانند مصر، لبنان و سوریه هستند ممکن است ادامه وخامت بازار کار حتی منجر به ناآرامی های اجتماعی شود. این در حالی است که صندوق بین المللی پول در گزارش سه ماهه‌اش پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی در کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده و کویت به علت پایین بودن قیمت نفت خام، در سال جاری میلادی منفی (زیر صفر) باشد».
 
احمد مسعود گفت: «حتی اگر از سال 2010 میلادی به بعد روند نزولی رشد اقتصادی در کشورهای منطقه معکوس شود، شاید یک یا دو سال پس از آن شاهد بهبود وضعیت اشتغال در این کشورهای باشیم».
 
وی ابراز امیدواری کرد: «با افزایش فعالیت‌های اقتصادی در اروپا و امریکا و خروج از بحران رکود اقتصادی، به تدریج بر بهای انرژی در بازارهای جهانی افزوده شود که به نفع کشورهای صادر کننده نفت و گاز خواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین