کد خبر: ۸۸۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۸
پول‌ پخش‌کردن‌ها حل مشکل تورم را دشوار می‌کند

موسوی: امام از پیش از انقلاب به فکر گرفتن رای از مردم بود

در کشوری که ارتباط آرامی با جهان ندارد توسعه پا نمی‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میر حسین موسوی گفت: «ملت ما متاسفانه چوب سیاست‌هایی احساسی را می‌خورند که از روی فکر انجام نمی‌شوند؛ باید این مشکل را حل کرد».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، میرحسین موسوی در مسجد جامع شهرقدس حضور یافت و در جمع پرشور مردم شریف این منطقه اعلام کرد: «ما ثروت فراوان و نیروی کار عظیمی در کشور داریم که باید در جای مناسب مورد استفاده قرار بگیرند تا مشکلات کشور را حل کنیم».

او گفت: «وقتی در کشور آزادی اطلاعات وجود ندارد و مردم خبر از قراردادها و تصمیمات دولت ندارند این یعنی حقی از مردم گرفته‌ شده است. هر نوع تغییر و تحول و قراردادی باید جلوی چشم مردم انجام شود چرا که دولت هیچ مطلب پنهانی از مردم جز اسرار نظامی و امنیتی نباید داشته باشد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به وظایف دولت بعدی در حفظ اصول، ارزش‌ها و عزت ملت در سطح بین‌المللی، برقراری تعامل بهتر با جهان را مورد تذکر قرار داد و تصریح کرد: «درست نیست که با حرف‌ها و سیاست‌های تشنج‌آفرین خود، روابط با دنیا را تیره کنیم. مردم در موقع خطر خود به صحنه می‌آیند ولی این مسأله بدان معنا نیست که با رفتار و سیاست‌های خود طوری عمل کنیم که هزینه‌های سیاست خارجی در سفره‌ مردم و اقتصاد ملی ما اثر بگذارد».

مهندس موسوی عنوان کرد: «در شرایطی که کشور ارتباط روشن و آرامی با جهان ندارد و دائم در حال تنش است، توسعه‌ خوبی نمی‌تواند پا بگیرد و توسعه با هزینه‌ بسیار بالا خواهد بود. یک کشور در تعامل بهتر با جهان هزینه‌های ملی خود را کاهش می‌دهد و این مساله‌ای است که ما در رابطه با آن مشکل داریم».

"بیکاری و مشکل اشتغال به معنای تیره شدن دورنمای آینده برای جوانان" یکی از دیگر تاکیدات نخست‌وزیر محبوب امام و ملت در این سخنرانی بود. او افزود: «جوانان ما پاک‌ترین و مستعدترین جوانان در جهان هستند.‌ اینها عظمت انقلاب و اسلام را می‌خواهند. باید شرایط کار را برای آنها فراهم کرد. در کشوری که اشتغال بالا است خواهیم دید که مشکلات فرهنگی نیز کمتر خواهند شد».

به اعتقاد میرحسین موسوی، انتخابات یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است؛ «یادمان باشد که مسأله‌ انتخابات آن‌قدر اهمیت داشت که حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام به فکر تدوین قانون اساسی و گرفتن رای از مردم بود. از افتخارات جمهوری اسلامی این است که از همان ماه‌های اول بحث انتخابات مطرح شد و در طول جنگ نیز علی‌رغم تمام فشارها انتخابات تعطیل نشد؛ چرا که انتخابات مظهر کرامت انسانی است که حفظ آن مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی بود».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این که در زمان انتخابات فرصتی فراهم می‌شود که مردم وضع خود را نقد کنند، متذکر شد: «احساس کردم که در شرایط جدید و با وجود مشکلات مختلف در زمینه‌ اقتصاد، سیاست خارجی‌ و فرهنگ می‌توانم به کشور خدمت کنم و با کمک مردم و مدیران برجسته‌ کشور قدمی بردارم. بنابراین به صحنه آمدم تا حرف‌های خود را بزنم و قضاوت با خود مردم است».

او ادامه داد: «گرانی، بیکاری، اعتیاد و مشکلات فرهنگی از جمله مشکلات عمده‌ کشور هستند. اولین کاری که دولت باید انجام دهد ثبات در سیاست‌ها و ثبات در مدیریت‌ها است. همچنین اگر بخواهیم عزت و عظمت داشته باشیم باید به اقتصاد ملی خود توجه کنیم. نباید حرکتی یا کاری کنیم که اقتصاد ملی لطمه ببیند. اگر در سطح ملی اقتصاد نیرومند و در حال رشدی داشته باشیم خواهیم دید که بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد».

وی تصریح کرد: «البته اقتصاد قوی به تنهایی کافی نیست چرا که یک کشور ممکن است ثروتمند باشد ولی نظام توزیع ثروت و تامین اجتماعی درستی نداشته باشد. در کشورهایی که در آن‌ها سیاست‌های اجتماعی بهتر وجود داشته باشد و دولت‌ها توجه به عدالت واقعی داشته باشند. آرامش و رفاه بیشتری وجود دارد. تورم بالا یعنی قدرت خرید مردم دائم پایین بیاید و معنای آن کوچک شدن سفره‌های مردم است، 25 درصد تورم یعنی مالیاتی که علی‌رغم خواست فقرا بر دارایی اندک آن‌ها بسته می‌شود. وقتی تورم بالا باشد تولید نیز پایین می‌آید».

موسوی با یادآوری نقش دولت‌ها در تامین امنیت شهروندان تاکید کرد: «نباید طوری رفتار کنیم که هر روز بحرانی داشته باشیم که امنیت مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد».

نخست‌وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: «هر دولتی که در آینده روی کار بیاید قطعاً باید اولویت اول خود را پرداختن به مساله‌ تورم قرار دهد که البته به دلیل سیاست‌های نادرست، پول‌ پخش‌کردن‌ها و نامتوازن بودن بودجه‌ کار دشواری است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین