کد خبر: ۸۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۳

حاجی: انتخابات در اتاق شیشه‌ای انجام شود

تشکیل نظام صنفی معلمان وعده‌ موسوی به فرهنگیان
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر اسبق آموزش و پرورش معتقد است انتخابات فرایندی است که باید در یک شرایط کاملاً شفاف برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، مرتضی حاجی که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ورامین در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور یافته بود، گفت: «کشور ایران از ابتدای انقلاب بعضاً توسط افرادی اداره شده که گاه تلاش کرده‌اند با سعی و خطا این کشور را اداره کرده و آنچه که از آن مشکلات اولیه هنوز باقی است، ناشی از همان خطاهای گذشته است». 

وی افزود: «متاسفانه امروز در دانشگاهها بیان می‌شود دانشگاهی خوب است که ساکت و منزوی باشد. از هیچ مسؤلی بازخواست نکند و سرش به کار خودش باشد».
 
حاجی در ادامه با تاکید بر اینکه این شرایط اصلاً به نفع دانشگاه نیست، تصریح کرد: «اگر می‌خواهیم جامعه بهتری داشته باشیم باید این محیط را باز کنیم و این امر با حضور موثر در انتخابات انجام می‌گیرد».

وی سپس با طرح این موضوع که چگونگی مصرف در آمدهای ارزی سوال برانگیز است، افزود: «دولت باید پاسخ بدهد که این هزینه در کجا صرف شده‌ است»؟ 

مرتضی حاجی ادامه داد: «باید تصمیم‌گیری‌ها در سطح کشور شفاف باشد و همچنین کسی که تصمیم‌گیری می‌کند هزینه آن را نیز به عهده بگیرد».
 
او گفت: «دانشجو قشر مورد اعتماد جامعه است و مهندس میرحسین موسوی نیز به این امر اعتقاد دارد و معتقد است که اگر قرار است جامعه اصلاح یابد باید دانشجویان در عرصه سیاسی کشور فعال باشد».
 
حاجی در ادامه با بیان اینکه مهندس موسوی برخلاف آن‌هایی که تنها ادعای عدالت طلبی دارند واقعاً معتقد به برقراری عدالت در سطح جامعه است، افزود: «در این خصوص مقایسه مهندس موسوی با مدعیان عدالت طلبی مقایسه اصل با بدل است». 

وی تصریح کرد: «در شرایط کنونی تنها میر حسین موسوی می‌تواند محیط نگران کننده و غم گرفته برای امنیت مردم در زمینه سیاسی و اقتصادی را رفع نماید». 

قائم مقام بنیاد باران گفت: «معتقدم جدی‌ترین برخورد و پافشاری برای عزت و اقتدار ملی ایران در زمان اصلاحات انجام شده است».
 
وی ادامه داد: «یک دیپلماسی خوب باید در متن و محورش فرصت‌ها را بشناسد و برای کشورش استفاده کند نه این که به تحریک دیگر کشورها بپردازد».
 
وزیر اسبق آموزش و پرورش با اعتقاد به اینکه انتخابات فرایندی است که باید در یک اتاق شیشه‌ای انجام شود تا همه آن‌را ببینند، تشکیل کمیته صیانت از آرا را دارای جایگاه قانونی دانست و گفت: «قانون مقرر داشته همه نامزدها نماینده‌ای پای صندوق‌های رای داشته باشند».
 
حاجی که در جمع دانشجویان ورامین سخن می‌گفت اظهار داشت: «مهندس موسوی جامعه‌ای آزاد می‌خواهد جامعه‌ای که در آن زبان‌ها باز باشد، و رشد در کشور اتفاق بیفتد». 

مرتضی حاجی با بیان این که در دوره اصلاحات بسیاری از خواسته‌های صنفی معلمان تحقق یافته است، ادامه داد: «از جمله وعده‌های مهندس موسوی در خصوص وضعیت فرهنگیان تشکیل سازمان نظام صنفی معلمان است».
 
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی که نظر مهندس موسوی را راجع به بسیج جویا می‌شد گفت: «بسیج مدرسه عشق است و کسانی که می‌خواهند بسیج را مال خود کنند باید بدانند بسیج متعلق به عموم ملت است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین