کد خبر: ۸۸۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۰۹
احمد زیدآبادی خبر داد؛

سازمان ادوارتحکیم از کروبی حمایت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:‌ سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) رسما از مهدی کروبی در انتخابات آتی ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد. 

حمایت ادوار تحکیم وحدت از مهدی کروبی [+]
پرسش‌های زیدآبادی و مومنی از مهدی کروبی [+]


به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ درحالی که از یک هفته پیش اخبار موثقی در مورد حمایت ادوار تحکیم وحدت از مهدی کروبی منتشر شده بود، احمد زیدآبادی دبیركل سازمان ادوار تحكیم طی گفتگویی با شماره روز یکشنبه اعتمادملی در خصوص حمایت از مهدی كروبی در انتخابات گفت: «جامعه ایران در حالی برای انتخابات ریاست جمهوری دور دهم آماده می‌شود كه چهار سال زمامداری دولت محمود احمدی‌نژاد برای كشورمان تهدیدها و نیز فرصت‌هایی ناخواسته پدید آورده است».

به گفته زیدآبادی «تهدیدهایی كه عملكرد دولت آقای احمدی‌نژاد برای ایران به وجود آورده‌، اینك در دو عرصه خارجی و داخلی منافع كشور ما را به چالش كشیده است و چنانچه امكان ادامه سیاست‌های جاری خود را پیدا كند، كیان ایران‌زمین را تهدید خواهد كرد».

زیدآبادی به سیاست خارجی دولت نهم پرداخت و گفت: «در حوزه خارجی، دولت احمدی‌نژاد به علت ناتوانی در تعامل صحیح با جامعه جهانی كشور را در دام قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت سازمان ملل گرفتار كرده است به طوری كه تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانكی ناشی از این قطعنامه‌ها روز به روز در اقتصاد ملی بیشتر احساس می‌شود. در منطقه خاورمیانه نیز دولت كنونی به دلیل سیاست منطقه‌ای نامتعادل و ماجراجویانه، زمینه شكل‌گیری جبهه واحدی از كشورهای قدرتمند عرب و اسرائیل را علیه ایران فراهم كرده است به‌طوری كه آنها درصدد حل یا فراموش كردن اختلافات خود و تمركز بر تشدید فشار و تنگ كردن حلقه محاصره منطقه‌ای علیه كشورمان هستند».


او می‌افزاید: «در حوزه داخلی نیز دولت احمدی‌نژاد با بی‌اعتنایی به تجربه‌های علمی بشری، پایه‌های اقتصاد كشور را سست كرده و به‌رغم برخورداری از درآمد بی‌سابقه نفتی، به تورم، بیكاری و گرانی روز افزون در جامعه دامن زده است. دولت در عین حال، با نادیده گرفتن نیازهای عینی طبقات مختلف اجتماعی، اغلب از طریق اعمال زور، فضایی را به جامعه تحمیل كرده است كه امكان فوران خواست‌های انباشت شده اقشار مختلف به صورتی كنترل نشده و مخرب، سبب نگرانی نخبگان اجتماعی شده است. به نظر می‌رسد علت اصلی پیامدهای مخرب سیاست‌های دولت نهم، نگاهی است كه رئیس دولت و همكاران او به امر حكومتداری دارند».

وی تاكید می‌كند: «از نظر آنان ایرانیان حقی برابر در برخورداری از حقوق رایج در همه كشورها ندارند و كشور به مثابه ملكی خصوصی تصور می‌شود كه می‌توان مخالفان و منتقدان حكومت را در هر حوزه‌ای از حقوق مسلم خود محروم كرد و موافقان حكومت را با انواع امتیازها، در موقعیتی ویژه قرار داد. در واقع همین نگاه، از یك سو، دستگاه دولت و سیاست داخلی كشور را به صورت بازیچه شخصی افراد خاصی درآورده و از كار ویژه اصلی خود تهی كرده است و از سوی دیگر، سیاست خارجی را هم به عرصه خودنمایی‌های فردی تبدیل و از مسیر واقعی خود منحرف كرده است».

زیدآبادی با بیان اینكه در كنار این تهدیدها، شكستن تابوی مذاكره و گفت‌وگو با ایالات متحده آمریكا و تردید و بدبینی بخش عظیمی از چهره‌ها و نیروهای جناح محافظه‌كار نسبت به كارایی ایدئولوژی افراطی حامیان دولت نهم، دو فرصتی است كه دولت احمدی‌نژاد به‌طور ناخواسته برای جامعه ایرانی پدید آورده است می‌افزاید: «اكنون به منظور خنثی كردن تهدیدهای ناشی از عملكرد دولت نهم برای كشور و استفاده از فرصت‌های ناخواسته‌ای كه به وجود آمده، چاره‌ای جز حضور گسترده در انتخابات برای تغییر دولت نهم پیش روی ما ایرانیان قابل تصور نیست».

او سپس به مواضع ادوار تحكیم اشاره می‌كند و می‌گوید: «سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی به منظور هدف فوق، ضمن احترام به كاندیداهایی كه شعار خود را خروج از وضعیت جاری اعلام كرده‌اند، برنامه‌ها و منش سیاسی مهدی كروبی را برای تغییر وضعیت كنونی مناسب‌تر یافته است. در گفت‌وگوها و تعاملاتی كه اعضای سازمان دانش‌آموختگان با كروبی و اعضای ستاد وی داشته‌اند، ایشان قول مساعد داده است كه در همه زمینه‌هایی كه رئیس دولت صاحب اختیار و قدرت است از جمله، تشكیل كابینه‌ای توانمند با حضور تكنوكرات‌های برجسته و خوشنام كشور، پایان دادن به روند شبه آپارتاید محرومیت دانشجویان از حق طبیعی و خدادادی تحصیل، ایجاد محیطی زنده و بانشاط در دانشگاه‌ها، ایجاد امنیت لازم برای فعالیت احزاب، مطبوعات و اهل قلم با معرفی وزرای خوشفكر برای وزارتخانه‌های علوم، ارشاد اسلامی و كشور و نیز رفع تبعیض علیه اقلیت‌های قومی و دینی و مشاركت دادن آن در مدیریت‌های ملی و بومی با شفافیت و قاطعیت كامل عمل كند و در صورت ظهور مانع یا موانعی برای انجام اقدامات فوق،‌آنها را صادقانه و صریح با مردم در میان بگذارد».

به گفته او «در حوزه سیاست خارجی نیز كه رئیس جمهور دارای اختیارات محدودی است، كروبی اعلام كرده است كه تمام توان و سعی خود را برای عادی‌سازی روابط خارجی ایران و عبور از بحران‌های پیش‌رو كه لازمه موفقیت هرگونه برنامه اقتصادی است، به كار گیرد».

دبیرکل ادوار تحکیم در پایان نیز گفته است: «با توجه به این تعهدات، سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی آقای مهدی كروبی را كاندیدای خود برای ریاست جمهوری دور دهم اعلام می‌كند و از همه ایرانیان می‌خواهد كه در روز 22 خرداد ماه به پای صندوق‌های رای هجوم ببرند و اراده خود برای تغییر شرایط با شور و امید و توكل بر خدای بزرگ و مهربان به نمایش بگذارند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۷
0
0
بسيار اقدام درست و بجايي بود. آفرين!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین