کد خبر: ۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۳

رهنورد: موسوی به احمدی‌نژاد مشاوره داد، اما توجهی نشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زهرا رهنورد گفت: «در این سالها، مهندس موسوی به آقای احمدی نژاد هم مشاوره‌هایی داد، اما متاسفانه به مشاوره‌هایی که حاصل سفید شدن مو بود توجه نشد».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، دکتر زهرا رهنورد عصر شنبه در دیدار با فعالان زن حوزه کشاورزی و توسعه روستایی با بیان اینکه سکوت بیست ساله موسوی شانتاژ مخالفان است گفت: «هدف مهندس موسوی از ورود به عرصه انتخابات زنده کردن گفتمان صداقت، ‌شفافیت و ایثار است. بیست سال سکوت مهندس موسوی فضا سازی و شانتاژ تبلیغاتی مخالفین است و درست آن است که بگوییم مهندس موسوی علی رغم تجارب انقلابی و مدیریتی خود در برهه های حساس تاریخ انقلاب و علی رغم مشاورت دو رییس جمهور، همواره سانسور شده و مورد ظلم قرار گرفته است».

وی افزود: «صورت حقیقی ماجرا این است که بیست سال مهندس موسوی سانسور شده و رسانه‌ها درباره او حرف نزدند، در حالی که ایشان مشاور دو رییس جمهور بوده، همواره در بطن جریانات کشور قرار داشته‌اند و مسائل را می‌دیده و مورد مشورت بزرگان نظام بوده‌اند».

رهنورد در ادامه با تاکید بر این نکته که موسوی به آقای احمدی نژاد هم مشورت داده‌اند اما از این مشورت‌ها استفاده نشد؛ در بیان ضرورت حضور مهندس موسوی اظهار داشت: «اگر آقای موسوی در موضع ریاست جمهوری قرار نگرفت، به منزله سکوت ایشان نیست، بلکه نیازی نمی دیدند و نمی خواستند در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرند، که این امر حتی در دوره قبل نیز مشهود است، در صورتی که اکنون با توجه به مسائلی که در عرصه سیاست خارجی و داخلی کشور وجود دارد احساس نیاز و خطر می‌کنند و شرایط موجود ایشان را برای حضور مستقیم مصمم کرد».

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روسای جمهور قبلی و عملکردشان اعتمادی را در ایشان ایجاد کرده بود که نیازی به حضور مستقیم احساس نمی‌کردند، افزود: «مهندس موسوی به آقای احمدی نژاد هم مشاوره‌هایی داد، اما متاسفانه به مشاوره‌ها و نظراتی که حاصل سفید شدن مو و تحمل مرارت های فراوان بود توجه نشد و مدیریت اجرایی کشور قدم به قدم بدون استفاده از نظرات مشاوران پیش رفت».

وی اولویت مهم مهندس موسوی را اقتصاد دانست و در تبیین آن گفت: «تنها در روند اقتصاد پیشرفته و اشتغال‌زای مولد است که مشکلات مردم حل خواهد شد. البته این امر به معنای عدم توجه به مسائل دیگر نیست و توسعه سیاسی و فرهنگی که امروز شاهد سر کوبی شدید آن هستیم اولویت‌ها و سیاست های دیگر مهندس موسوی برای رسیدن به آینده شایسته ایران است».

زهرا رهنورد ضمن بر شمردن مخدوش شدن حوزه خصوصی و فرهنگی به عنوان یکی دیگر از مشکلات کنونی جامعه، به مساله زنان و مطالبات این قشر پرداخت: «عدم حمایت اقتصادی از زنان بی سرپرست و خود سرپرست و نیز عدم تامین امنیت روانی زنان خانه داری که به دلیل عدم خمایت‌ها در یک افسردگی مزمن به سر می‌برند، از جمله مسائل فراوانی است که زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که حل آنها نیازمند یک پروژه عظیم و عزم ملی است».

وی تصریح کرد: «‌توجه به تبیین حقوق مدنی و شهروندی زن و نیز حیثیت زنان در جامعه و خانواده نیز همواره مورد توجه مهندس موسوی بوده است و باید بدانیم که تحقق این امور علاوه بر آنکه نیازمند یک عزم ملی است، نیازمند یک نظارت عمومی و همه جانبه از سوی مردم و گروهای فعال اجتماعی برای استمرار وضع مطلوب به دست آمده است تا بتوانیم بر این فهرست عظیم نابسامانی وضعیت زنان فائق شویم تا راه انقلاب و آرمان های آن را که محصول خون هزاران شهید است و ما همواره مدیون خون شهدا و زحمات خانواده هایشان هستیم تداوم بخشیم تا این انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) و به دستان مبارک ایشان برسانیم».

رهنورد در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی که در آن از چگونگی تبلیغ برای رای میر حسین موسوی پرسیده شده بود اظهار داشت: «برای مهندس موسوی مساله اصلی بازاریابی رای‌ها نیست، بلکه هدف ایشان بیش از هر چیز زنده کردن گفتمان صداقت، شفافیت و ایثار و فداکاری در جامعه است».

وی بیان اینکه رفاه و امنیت به عنوان آرمان های انقلاب ریشه در قرآن دارد افزود: «تامین رفاه و امنیت برای همه ایرانیان از دیگر اهداف ایشان است و همانطوری که می‌بینید اینها بازاریابی نیست و تنها مساله، مساله رساندن پیام و ایجاد گفتمان توام با صداقت است».

این استاد دانشگاه در تبیین صداقت مهندس موسوی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: «در سفر به استان فارس، عشایر این استان درخواست‌های فراوانی را مطرح کردند که مهندس موسوی پس از ملاحظه آنها گفتند "اگر نتوانم این خواسته‌ها را محقق کنم دورغ گفته‌ام"، در حالی که می‌توانستند رای فراوانی را با دادند وعده‌هایی که خواسته عشایر بود برای خود جمع کنند».

رهنورد در پاسخ به سوالی که دیدگاه مهندس موسوی را نسبت به مخالفان پرسیده بود اظهار داشت: «‌آزادی بیان، قلم و اندیشه شعار نیست، بلکه ایمان و اعتقادی است که از بطن قرآن برمی خیزد و مهندس موسوی نیز با طرح مقوله آزادی نظر خود را در این باره مطرح کرده است».

وی در پایان تصریح کرد: «‌اداره بهینه کشور تنها بر عهده رئیس دولت نیست و نیازمند همدلی دولت و ملت است و تعبیر کابینه 36 میلیونی که امام عزیز درباره دولت شهید رجایی گفته اند ناظر بر همین معنا است. لذا ساختن کشور و رفع محدودیت‌ها و موانع نیازمند همکاری دولت و ملت است و بدون حضور یکی از این میان میسر نیست».

گفتنی است در این نشست که عصر دیروز در محل موسسه صبا برگزار شد، زنان فعال در حوزه کشاورزی و توسعه روستایی به بیان مطالبات و نیازهای کشاورزان و زنان و مردان روستایی در حضور خانم دکتر زهرا رهنورد پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین