کد خبر: ۸۸۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
جام ملت‌های آسیا؛

حمایت کانبرا از فغانی؛ «سلامت جامعه فوتبال استرالیا اولویت ماست»

فدراسیون فوتبال استرالیا با انتشار بیانیه‌ای از داور ایرانی شاغل در این کشور که هدف حملات مجازی هواداران تیم ملی عراق قرار گرفته بود، حمایت کرد.
حمایت کانبرا از فغانی؛ «سلامت جامعه فوتبال استرالیا اولویت ماست»
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی عراق در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در شرایطی با نتیجه ۳ بر ۲ برابر اردن شکست خورد که هواداران عراقی و حتی سرمربی تیم ملی این کشور، علیرضا فغانی، داور این بازی را عامل شکست عراق می‌دانستند.

ایمن حسین موفق شد گل دوم عراق را وارد دروازه اردن کند که فغانی خوشحالی بعد از گل این بازیکن را توهین‌آمیز و تحریک‌کنده تشخیص داد و با نشان دادن کارت زرد دوم، او را اخراج کرد. در ادامه بازی عراق ۱۰ نفره برابر اردن کامبک خورد و حذف شود. این تصمیم فغانی باعث خشم عراقی‌ها شد و آنها با هجوم به صفحه شخصی وی در فضای مجازی، او را هدف توهین و تهدید قرار دادند.

فدراسیون فوتبال استرالیا با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از فغانی نوشت:

امنیت و سلامت تمامی اعضا و کارکنان جامعه فوتبال استرالیا اولویت ماست. فدراسیون فوتبال استرالیا به طور مستمر با علیرضا در تماس است و تمام اقدامات لازم را برای حمایت از او و خانواده‌اش انجام خواهد داد.

پیش‌تر کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) در بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:

ما در مورد عملکرد فردی داوران اظهار نظر نمی‌کنیم اما به شدت هر گونه تهدید، آزار و اذیت، یا افشای اطلاعات شخصی را که داوران، بازیکنان، مقامات و همه ذینفعان ما را هدف قرار می‌دهد، محکوم می‌کنیم. چنین رفتاری برخلاف روح بازی جوانمردانه و احترامی است که ما در جامعه فوتبال آسیا ترویج می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین