کد خبر: ۸۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۷
کارخانجات خوابیده و مزارع از میان رفته است

رهنورد از تلاش برای پرونده‌سازی علیه او و موسوی خبر داد

رهنورد: آن‌ها که در صدد پرونده سازی علیه ما هستند باید خجالت بکشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر زهرا رهنورد نخستین رییس زن دانشگاه کشور پس از انقلاب در همایش جنبش امید که با هدف آشنا ساختن جامعه با برنامه‌ها و راهکارهای مهندس موسوی و زهرا رهنورد، جلب مشارکت جوانان در مواجهه با پدیده‌های اجتماعی در حین و پس از انتخابات و تبدیل گفتمان یک سویه انتخاباتی با گفتمان دو سویه و مردمی در دانشکده بهزیستی و توانبخشی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اعلام کرد که خواهان شادی، آبادانی و نشاط ملت ایران است. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، وی انتخابات را شرایطی برای مطرح کردن آرمان‌ها و عقاید مردم دانست و افزود: «انتخابات یک انقلاب، یک بهار مجدد است و آرمان‌های مردم هر آنچه که باشد رئیس‌جمهور موظف به برآورده ساختن آن‌ها است».

رهنورد ایجاد امنیت و رفاه مردم را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: «امنیت در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ذهنی، روحی، سیاسی و ... باید برای مردم و ملت فراهم شود و دولت دهم باید احساس امنیت را برای مردم ایجاد کند».

وی با اشاره به موضوع امنیت در دانشگا‌ه‌ها افزود: «برای ایجاد امنیت در دانشگاه اعمال فشار جایز نیست چون اصولا دانشگاه محیطی امنیتی نیست، بلکه محیطی است استقلال باید در درون آن ساخته شود». 

رییس سابق دانشگاه الزهرا تاکید کرد: «دانشجوی امروز پیرو دیکته و فرمایش نیست و نمی‌تواند محیط نظامی و شبه نظامی را تحمل کند. همچنین نمی‌تواند در فکر و اندیشه خود از فرمایش دیگران پیروی کند. چون دانشجویان و مردم آن‌قدر فرهیخته و اندیشمند هستند که در شأن علمی خود و کشور عزیزمان رفتار کنند». 

رهنورد همچنین نقش زنان در انتخابات را به‌سزا دانست و زن و مرد را دو بال پرواز بشریت توصیف کرد. 

وی افزود: «زنان همیشه از تبعیض رنج برده‌اند و این در حالی است که در قرآن نیز زن و مرد در کنار همدیگر قرار دارند و بر یکدیگر ولایت دارند».

دکتر رهنورد گفت: «موضوع مورد بحث عدم حضور زنان در فعالیت‌های بزرگ کشور است و امروز فرصت دیگری برای زنان کشور ایجاد شده تا دوباره به وضعیتشان رسیدگی شود و مطالباتشان پاسخ داده شود». 

وی خاطرنشان کرد: «نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، پس چرا نیمی از نمایندگان زن نباشند؟ چرا زنان به عنوان وزیر در کابینه حضور ندارند»؟
 
رهنورد تاکید کرد: «باید در دولت بخش عظیمی از زنان حضور داشته باشند و دولت نیز باید لایحه‌ای برای حضور زنان در کابینه ارائه دهد». 

رهنورد عنوان کرد: «بسترهای مختلف فکری، فرهنگی، قانونی، اجرایی و اقتصادی برای سعادتمند شدن زنان باید فراهم شود تا آن‌ها نیز بتوانند در تمامی عرصه‌ها موفق باشند».
 
به گفته وی زنان خود باید بسترها را ایجاد کنند و در این میان رسانه‌ها نیز به عنوان رکن چهارم دموکراسی می توانند کمک فراوانی انجام دهند.

وی افزود: «قانون برای رشد و سعادت زنان دچار کاستی‌ است در حالی که باید قانون به گونه‌ای طراحی شود که زنان در خانواده تحت فشار نباشند». 

وی تاکید کرد: «وجود زن تحت فشار در جمهوری اسلامی ایران ننگ است و دولت باید با لوایح خود مشکلات مربوط به موقعیت کنونی زنان در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی را حل کند».

زنان خانه‌دار و مشکلات آنها نیز از دیگر دغدغه‌های رهنورد بود. وی در این باره گفت: «زنان خانه‌دار که تمام وقت خود را صرف خانه و خانواده می‌کنند، هیچگاه مورد توجه نبوده‌اند و این درحالی است که بخش عظیمی از تولید ناخالص ملی را زنان تولید می‌کنند». 

وی تاکید کرد: «بیمه زنان خانه‌دار، ایجاد امکانات شرکت در ورزش‌های همگانی، شادی، رفاه و امید، سهم زنانی است که به عنوان زنان خانه‌دار از آنها یاد می‌شود». 

وی گفت: «زنان خانه‌دار تنها در انتخابات و تظاهرات‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند و پس از آن نیز فراموش می‌شوند». 

وی کارخانجات خوابیده و مزارع از میان رفته را جزئی از اقتصاد ویران کشور اعلام کرد و افزود: «کشور مقروض است و معلوم نیست سرمایه‌هایش کجا رفته، واردات به زمین‌های کشاورزی آسیب رسانده، کارخانجات به علت واردات اجناس چینی به زمین‌هایی برای برج‌سازان تبدیل شده است و در این شرایط بیکاری نیز به معضلی جدی تبدیل شده است». 

رهنورد همچنین اندیشه را سرمایه ملی نامید و از آن به عنوان قاره ششم یاد کرد و گفت: «قاره ششم باید در اختیار همین ملت باشد و نباید محیطی فراهم شود که مغزها از کشور فرار کنند». 

رییس سابق دانشگاه الزهرا همچنین از دولت دهم ‌خواست تا قاره ششم برای ایران بماند چون به گفته وی، فکر، اندیشه و خلاقیت ایرانی برای ایرانی است.

وی آزادی رسانه و قلم را حق مسلم ملت دانست و افزود: «آزادی بیان و قلم از جمله مطالبات مردم است». 

رهنورد همچنین با اشاره به توقیف روزنامه یاس‌نو گفت: «توقیف روزنامه یاس نو کار بسیار غلطی است چون رسانه‌ها باید آزاد باشند». 

این استاد دانشگاه همچنین اعلام کرد: «شنیده‌ام به دلیل انتقادهای مطرح شده از وضعیت کنونی کشور در تلاش برای پرونده سازی علیه من و میرحسین موسوی هستند ولی هیچ پرونده‌ای برای ما نمی‌توانند بسازند و آن‌ها که در صدد پرونده سازی علیه ما هستند باید خجالت بکشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۸
0
0
بنام خدا
پشه وقتي از روي آب پرواز كرد فكر كرد الان چه موجي بوجود ميايد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۸
0
0
خانم محترم شنیدم یعنی چه تا اطمینان حاصل نکردی چطور به خودت اجازه میدهی اینگونه صحبت کنی نا سلامتی شما مسلمانید .........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین