کارگردان فیلم کمدی «دو روز دیرتر» که با موضوع فرزندآوری در جشنواره فیلم فجر با سرمایهگذاری بنیاد روایت فتح رونمایی شد، گفت: بنیاد روایت فتح خیلی کار باحال و شجاعانهای کرده که وارد مسیر جدیدی شده و من هم فیلمساز بودجه خوار نیستم و صرفا برای خنداندن مخاطب فیلم نساختم.
شامگاه پنج شنبه ۱۲ بهمنماه نشست پرسش و پاسخ فیلم کمدی «دو روز دیرتر» با حضور کارگردان، تهیهکننده و طراح صحنه در سینمای رسانه در برج میلاد برگزار شد.
اصغر نعیمی درباره غیبت بازیگرانش در نشست مطبوعاتی فیلم گفت: دو بازیگر اصلی یعنی سینا مهراد و پردیس احمدیه به دلیل اینکه خارج از کشور هستند، امکان حضور نداشتند، آقای آییش هم به دلیل اجرای تئاتر بعد از حضور در اینجا و عکاسی رفتند و برخی دیگر از عوامل هم به دلیل حضور در پروژههای دیگر نتوانستند در نشست باشند، اما از بنده خواستند سلام گرم آنها را به شما برسانم.
او در ادامه بیان کرد: سال عجیبی بر سینمای ایران گذشت. سال گذشته موفقیتهایی در عرصه جذب مخاطب حاصل شد، ولی ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسر هنرمند ایشان اتفاق افتاد. مایلم در اولین روز جشنواره ادای احترامی به روح این هنرمند بزرگ و تاریخساز سینما داشته باشم و به همین علت خواهش میکنم به احترام ایشان یک دقیقه سکوت کنیم.
نعیمی با تاکید بر اهمیت فیلمسازی با مسیر تجربی در سینمای حرفهای افزود: دنبال راهکارهایی هستم تا به صورت سالم با مردم ارتباط برقرار کنم. وقتی به فیلمهایم نگاه میکنم وجوه افتراق زیادی با هم دارند، اما براساس تجربه به نظرم رسید که جامعه ما در شرایطی است که گونه کمدی رمانتیک در آن گم شده است. ما فیلمهای اجتماعی خوبی داریم، از طرفی فیلمهای کمدی مطلق داریم که موفق بودند، اما علاقهمندی شخصی من گونه کمدی رمانتیک است.
این کارگردان با اشاره به فیلم «بیوفا» به عنوان یکی از فیلمهای مورد علاقه خود گفت: در فیلم «دو روز دیرتر» سعی کردم ضمن حفظ شیرینی داستان، زمینههای اجتماعی را هم به قصه اضافه کنم. برای من پرداختن به مسائل خانوادههای متوسط بدون چیزی که به آن سیاهنمایی میگویند، اهمیت دارد. درنهایت امیدوارم موفق بوده باشیم که به خوبی دو جوان را در جامعه امروزی به تصویر بکشیم.
نعیمی در پاسخ به سوالی درباره تغییر روند سرمایهگذاری بنیاد روایت فتح که معمولا پروژههای دفاع مقدسی را میسازد، بیان کرد: روایت فتح خیلی کار باحالی کرده که وارد یک عرصه جدید شده و چه چیزی زیباتر از اینکه فیلمی ساخته شود که به مسائل جوانان بپردازد. من فیلمساز بودجهخوار نیستم و دنبال ساخت فیلمی هستم که مخاطب آن را ببیند تا حداقل بودجهای که صرف ساخت آن شده هدر نشود. باید مدیریت محافظه کار کنار گذاشته شود. چرا در نهادها باید فیلمی ساخته شود که با مخاطب ارتباطی برقرار نکند. من تخطئه کردن این مسیر را درست نمیدانم.
او درباره شوخیهای نامتعارف فیلمش برای تماشا توسط خانوادهها گفت: وقتی فیلم میسازیم با گستردگی مخاطب از درجههای گوناگون طرف هستیم. من این فیلم را با مخاطب مختلفی از نسل زد تا خانوادههای متدین دیدم، ولی مسئلهای پیش نیامد. فقط یک شوخی بود که با وجود اینکه آن را خیلی دوست داشتم، ولی به دلیل احتمال سوءتفاهم و برای حفظ حرمت سرمایهگذار و خودم حذفش کردم. من فیلم خندهدار نساختم که فقط مخاطب را بخندانم.
نعیمی و محسن شیرازی (تهیهکننده) در پایان تاکید کردند که فیلم خود را حاضرند با افتخار برای هر مقام مسئولی نمایش دهند.