کد خبر: ۸۹۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
نیویورک تایمز:

حملات آمریکا در روز‌های آتی در خاورمیانه ادامه خواهد داشت

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده در روز‌های آتی حملات دیگری در خاورمیانه انجام خواهد داد.
حملات آمریکا در روز‌های آتی در خاورمیانه ادامه خواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه آمریکایی بامداد شنبه به نقل از «یک مقام» نوشت که آمریکا ممکن است در روز‌های آتی حمله به اهداف و تاسیسات گروه‌های شبه‌نظامی را گسترش دهد.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه «آمریکا به هیچ هدفی در ایران حمله نکرد» نوشت که واشنگتن تلاش کرد تا پیام بازدارندگی ارسال و در عین حال تنش‌ها را بادقت کنترل کند.

شبکه خبری سی. ان. ان آمریکا هم به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن همزمان با آغاز حملات ارتش این کشور به سوریه و عراق اعلام کرد: هیچ حمله‌ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد.

بایدن بامداد شنبه اعلام کرد: امروز به دستور من، نیرو‌های نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیرو‌های آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته مورد هدف قرار داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیرو‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیرو‌های ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیما‌های متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقر‌ها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبار‌های ذخیره پهپاد‌ها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات) گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته اند.

حملات آمریکا به تلافی حمله به پایگاهش در اردن و کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین