کد خبر: ۸۹۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷

کارکردن؛ فاکتور طلایی پیشگیری از آلزایمر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متخصصان در یک تحقیق جدید تاکید کردند: «فعال نگه داشتن مغز با کار کردن تا دوران سالمندی و سنین بالا، راهی موثر و مفید برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر است».

در این پژوهش محققان اطلاعات مربوط به 1320 بیمار مبتلا به زوال عقل را که 382 نفر از آنها مرد بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دارند».

آنها دریافتند: «برای مردانی که تا سالهای پایانی عمر خود به کار کردن ادامه می‌دهند، مغز آنها به اندازه کافی قوی و هوشیار باقی می‌ماند و احتمال ابتلا به آلزایمر به تاخیر می‌افتد یا به طوری کلی خطر ابتلا برطرف می‌شود».

این تحقیق از سوی متخصصان انستیتو روانپزشکی در کالج کینگ لندن انجام گرفته و در مجله بین المللی «روانشناسی سالخوردگی» منتشر شده است».

بیشتر مردم با افزایش سن و رسیدن به سن بازنشستگی به دلیل مشکلات و نیازهای مالی به کار کردن ادامه می‌دهند و این موضوع فاکتور طلایی است که احتمال بروز آلزایمر را در این افراد کاهش می‌دهد».

آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 700 هزار نفر در انگلیس مبتلا به زوال عقل هستند و کارشناسان تخمین زده‌اند که تا سال 2051 این رقم به یک میلیون و هفتصد هزار نفر با روند رشد فعلی افزایش خواهد یافت».

همچنین در حال حاضر این بیماری سالانه هزینه‌ای حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون پوند را به اقتصاد انگلیس تحمیل می‌کند».

زوال عقل در اثر از دست رفتن و مرگ سلولهای عصبی در مغز بروز می‌کند».

محققان معتقدند: «یک راه کار مهم برای پیشگیری از این تخریب، فعال نگه داشتن ارتباطات مغزی از طریق کار کردن در طول زندگی است».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین