کد خبر: ۸۹۱۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸

ارسلان گیتارو با خودت ببر!

ارسلان مطهری در دوران حضورش در استقلال خاطرات زیادی از این تیم دارد.
ارسلان گیتارو با خودت ببر!
آفتاب‌‌نیوز :

در گروه‌های موسیقی بزرگ بدترین اتفاق جدایی گیتاریست آن‌ها است. آن گروه تا مدت‌ها روی ریتم نخواهد بود و به نظر می‌رسد ساز هیچ نوازنده‌ای کوک نیست؛ حال باشگاه استقلال اعلام کرد که دیگر قرار نیست ارسلان مطهری برای این تیم به میدان برود. ارسلان در استقلال ۱۲۳ بازی انجام داده و ۲۹ گل و ۱۲ پاس گل به ثبت رساند تا یکی از چهره‌های محبوب این تیم باشد. اکنون فرصتی است تا سکانس‌های ماندگار ارسلان را مرور کنیم.

روز امضا

در تاریخ هجدهم دی ماه ۱۳۹۸ در ساختمان باشگاه استقلال حاضر شد تا به عنوان نخستین خرید فرهاد مجیدی در این تیم معرفی شود. مطهری در نیم فصل اول لیگ نوزدهم با پیراهن ذوب آهن موفق به ثبت ۵ گل شد و در طی فصل‌های قبل از آن همواره با شایعه حضور در استقلال همراه بود و بار‌ها تمایل خود را به این انتقال اعلام کرده بود و اکنون به این رویای خود دست یافته است. او اضافه شد تا در کنار قایدی و دیاباته قرار بگیرد و به مجیدی کمک کند.

اولین بازی

۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ نخستین بازی او در لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن استقلال بود که مقابل الکویت قرار گرفت تا برای ۱۵ دقیقه به میدان برود.

صدای خوش گیتار آبی

سه روز بعد از آن در تاریخ هشتم بهمن ماه ۹۸، مطهری در جدال مقابل الریان آن هم در ورزشگاه جاسم بن حمد، در جریان پیروزی ۵ گله آبی‌ها تنها در ۱۵ دقیقه دو بار دروازه آبی پوشان را باز کرد.

حالا نوبت نواختن در آزادی است!

ارسلان در دوازدهم بهمن ۹۸ در شرایطی که استقلال با یک گل از نفت مسجدسلیمان عقب بود، زمینه ساز کامبک آبی‌ها شد و در دقیقه ۳۵ گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

دربی‌باز آمد

چهارمین بازی ارسلان شهرآورد پایتخت بود. در دربی ۹۲ ارسلان دو بار دروازه پرسپولیس را باز کرد تا آوای خوش ساز گیتار همشهری‌های سرخپوش را هم اذیت کند.

او در سه دقیقه همه کار می‌کند

مطهری بعد از دربی دیگر نتوانست برای استقلال در ۷ بازی گلزنی کند تا اینکه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر برای تنها ۳ دقیقه مقابل صنعت نفت قرار گرفت، گل زد تا تیم فرهاد با آسودگی خاطر بیشتری آن هم پس از وقفه ایجاد شده برای کرونا گلزنی کند. ستاره خط آتش استقلال توانست روی غفلت خط دفاعی نفتی‌ها و حضور همه جانبه آن‌ها در زمین آبی‌ها، استفاده عالی کند و روی پاس عالی آرش رضاوند، استارتی ۷۰ متری را از زمین خودی به سوی دروازه صنعت نفت داشت و توپ را تبدیل به گل کرد.

پنالتی ششم و سوز دل سرخ‌ها

ارسلان مطهری یکی از حساس‌ترین پنالتی‌های زندگی فوتبالی خود را وارد دروازه رادوشوویچ کرد تا حکم صعود استقلال به فینال جام حذفی را امضا کند.

پا‌های بی‌قرار مطهری برای گلزنی

شهرآورد نود و چهارم، یکی از زیباترین بازی‌های استقلال و پرسپولیس بوده است. دیداری که خیلی سریع با حمله استقلالی‌ها آغاز شد و آن‌ها به گل رسیدند. حرکت خوب ارسلان مطهری و سماجت این بازیکن برای تصاحب توپ، باعث شد تا کمال کامیابی نیا درون محوطه جریمه مرتکب اشتباه شود و مطهری با یک ضربه دیدنی توپ را به کنج دروازه حامد لک فرستاد و این دروازه‌بان کاری جز نظاره کردن این گل نتوانست انجام دهد.

این بار گیتار همراه با لگد!

ارسلان مطهری یکی از چهره‌های خاص دربی ۹۶ پایتخت بود. او که در ضربات پنالتی نیز یکی از گل‌های استقلال را به ثمر رساند، بعد از گل شادی خاص خود را اجرا کرد. مطهری همچنین بعد از بازی گیتار الکترونیک خودش را به داخل زمین آزادی برد و در شادی تیمی با گیتار شرکت کرد تا صحنه‌های جالبی در ورزشگاه رقم بخورد. در دقایق ابتدایی بازی خطایی که مطهری روی فرجی انجام داد پر حرف و حدیث بود و خود فغانی نیز اظهار کرد باید به بازیکن استقلال کارت زرد نشان می‌داد.

طعم شیرین بوسه به جام

امیرارسلان مطهری که برای سومین سال پیاپی فصل را با استقلال به پایان رساند و این یک پایان خاص بود. او در لیگ بیست و یکم توانست سه گل به ثمر رساند، با یک چهره ویژه در جشن قهرمانی آبی‌پوشان شرکت کرد که جلب توجه زیادی برای تماشاگران و بینندگان تلویزیونی کرد. ارسلان مطهری که همیشه به سبک گیتار زدن خوشحالی گل خود را انجام می‌دهد، پس از صدا کردن نامش در ورزشگاه آزادی برای دریافت مدال قهرمانی، با دو گیتار و زدن یک عینک روی سکو حاضر شد و مدال خود را دریافت کرد تا این چهره متفاوت را در جشن آبی‌پوشان داشته باشد و به خوشحالی بپردازد.

روز‌های پرفراز و نشیب

پس از گلزنی‌های مطهری برای استقلال اتفاق بسیار نادری بود. مصدومیت‌ها و مشکلات تمدید قرارداد همگی دست به دست یکدیگر دادند تا او روی نیمکت استقلال حضور نداشته باشد. مطهری در بازی مقابل نساجی در سوپرجام سال ۱۴۰۲، ارسلان مطهری پس از ۲۶۷ روز موفق شد برای استقلال گلزنی کند، آن هم در شرایطی که تابستان در آستانه جدایی بود. وقتی از ارسلان مطهری صحبت می‌کنید باید یادتان باشد که او روز‌های نخست آن فصل، بعد از پایان فصل نقل و انتقالات در پشت دروازه تمرین می‌کرد و اسمش در لیست هجده نفره هم رد نمی‌شد. بازیکنی که باشگاه تصمیم گرفته بود برای خالی کردن لیست وی را در فهرست فروش بگذارد، اما در آن شب کذایی ارسلان حاضر نشد از باشگاه مورد علاقه‌اش جدا شود و با نافرمانی مقابل تصمیم باشگاه در تیم ماند حتی به قیمت تمرین پشت دروازه و تماشای اصلی‌ها درحالی‌که روپایی می‌زد!

اشک‌های جمع شده بر چشم ارسلان بعد از گل و قدم‌های محکم و استوار او برای رفتن بر روی سکوی جام نشان می‌دهد که ارسلان برای این لحظه چه سختی‌هایی کشیده است.

حالا برابر با اساطیر آبی

ارسلان با به ثمر رساندن چهار گل در شهرآورد پایتخت، به رکورد فرهاد مجیدی و مجتبی جباری رسیده است. این ۲ بازیکن سابق استقلال، پیش از این و در زمان حضور در ترکیب تیمشان، موفق شده بودند چهار بار در دربی گلزنی کنند. البته، همایون بهزادی و علی علیپور نیز از پرسپولیس سابقه زدن چهار گل به استقلال را دارند و ارسلان آخرین بازیکنی است که در دربی بزرگ تهران این تعداد گل را به ثمر رسانده تا در نود و نهمین دربی نیز نقش داشته باشد.

پاگشایی برای نکونام

او در شروع لیگ بیست و سوم مقابل صنعت نفت برای استقلال گلزنی کرد تا او برای جواد نکونام نیز خیلی زود گلزنی کند.

ارسلان در لیست تیم ملی، اما امیدها!

مهاجم محبوب آبی‌ها اگرچه تاکنون برای تیم ملی بزرگسالان ایران به میدان نرفته بود، اما در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشت که حتی برای این تیم نیز گلزنی کرد.

برای آخرین بار

آخرین عکس‌ها زمانی که با آگاهی گرفته می‌شوند، تلخ‌تر است. در آخرین تصاویر فرد آگاه خودش می‌داند که این آخرین تصویر یادگاری است و ارسلان برای خداحافظی با عشقش در لیگ بیست و سوم هر بار که روی نیمکت می‌نشست امید داشت تا آخرین عکسش را هنگامی بگیرد که حداقل در مستطیل سبز حضور دارد نه روی نیمکت!

به هر ترتیب ماجرای عشق آبی و امیر ارسلان مطهری خاتمه پیدا کرده و حال او باید به دنبال یک تیم جدید باشد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین